/  /  / DS3
Citroen DS3

Citroen DS3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Citroen DS3
© Citroen
Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3Citroen DS3
Citroen DS3 to kolejny już przedstawiciel francuskiej marki w klasie małych samochodów miejskich (segment B). Jednak głównym założeniem producenta było, aby auta serii DS były bardziej prestiżowe aniżeli standardowe modele. Było to posunięcie zapowiadane przez dłuższy czas, a popare przez dobre wyniki sprzedaży najdroższych wersji modeli C5, C6 oraz C-Crosser. Jeszcze jako model koncepcyjny auto zadebiutowało podczas salonu samochodowego w Genewie w 2009 roku, zaś wersja produkcyjna została pokazana we Frankfurcie tego samego roku. Debiut w salonach nastąpił niemal równolegle z drugą generacją modelu C3. DS3 jest pierwszym z serii DS (Different Spirit), który nawiązywać ma do legendarnego Citroena DS produkowanego w latach 1955-1975. Z kolei sama konstrukcja została oparta na rozwiązaniach zastosowanych właśnie w drugiej generacji C3, aż 60% części pochodzi właśnie z tego modelu. Podobnie przedstawiają się również wymiary zewnętrzne auta, różniące się jedynie kilkoma milimetrami. Takie rozmiary pozwalają na skuteczne konkurowanie z konkurencją spod znaku Mini oraz Alfy. Produkcja najmniejszego z prestiżowych modeli Citroena odbywa się w zakładach położonych we francuskiej miejscowości Poissy.

W przeciwieństwie do modelu C3, DS3 występuje tylko jako 3-drzwiowy hatchback. Auto posiada bardzo ciekawą stylistykę, która wyróżniać ma je spośród wielu innych na ulicy. Wśród zastosowanych rozwiązań znajduje się między innymi środkowy słupek w formie płetwy rekina oraz profile boczne z diodami LED usytuowane poniżej przednich reflektorów. Nadaje to Citroenowi odpowiedniego dynamizmu. Jednocześnie producent zadbał o to, aby każdy kupujący mógł poczuć, że kupuje coś wyjątkowego. Dlatego też według własnych upodobań można wybrać konkretny rodzaj dachu, nadwozia, obudowy lusterek bocznych, czy też kół. Wnętrze z kolei wygląda bardziej elegancko i nowocześnie, co podkreślane jest chromowanymi wstawkami. Podobnie jak w przypadku stylistyki zewnętrznej można wybrać jeden z wielu wariantów kolorystycznych takich elementów jak: deska rozdzielcza, czy też gałka zmiany biegów.

Już w podstawowej wersji Citroen DS3 posiada komplet poduszek powietrznych, obejmujący poduszki czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera, a także poduszki kurtynowe. Dodatkowo każdy egzemplarz posiada system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, system wspomagania nagłego hamowania EBA oraz układ stabilizacji toru jazdy ESP. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez niezależną organizację EuroNCAP, model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek. Ochrona dorosłych pasażerów została oceniona na 87%, bezpieczeństwo dziecka na 71%, z kolei bezpieczeństwo pieszego na 35%.

Wiosną 2013 roku gamę uzupełniła wersja kabriolet. z miękkim dachem. Podobnie jak hatchback, również w tej odmianie klient ma możliwość zamówienia dwukolorowego nadwozia. Wyposażenie standardowe i lista opcji nie różnią się od wersji hatchback.

Wśród konkurentów Citroena DS3 wymienić należy Alfę Romeo MiTo oraz MINI Mini.

 

DS3 najczęściej porównywany z

Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo
Citroen C3
Citroen C3
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
MINI Countryman
MINI Countryman
Nissan Juke
Nissan Juke
Peugeot 208
Peugeot 208
SEAT Ibiza V
SEAT Ibiza
Reklama