/  /  /  /  / Citroen po pierwszej połowie 2009 roku
Citroen C5

Citroen C5

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena105 590 zł - 120 590 zł (aktualizacja: 2016-04-08)
Emisja CO2106 g/km - 114 g/km
Żużycie paliwa4,1 L/100km - 4,4 L/100km
 

Citroen po pierwszej połowie 2009 roku

Citroen|

W 30 krajach Europy Citroen osiągnął w pierwszym półroczu 2009 6,5% udziałów rynkowych w segmencie samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych łącznie, co stanowi wzrost o 0,2 punktu na rynku, który wykazuje ogólną tendencję spadkową o 14,4 %. Zwiększenie sprzedaży jest szczególnie widoczne w 2. półroczu, kiedy to marka osiągnęła 6,5% udziałów w rynku.

W Europie zachodniej (18 krajów), na bardzo spadkowym rynku (-12,8%), udziały rynkowe Citroena w segmencie samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych zwiększyły się o 0,1 punktu osiągając wynik 6,6%.  
 
W krajach Europy centralnej i wschodniej, gdzie odnotowano ogólny spadek na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o 31,1%, Citroen utrzymuje wartość swoich udziałów na stabilnym poziomie (4,5% > 4,3%). W Słowenii i Rumunii, Marka wykazuje wzrost o odpowiednio 0,4 i 0,5 punktu udziałów w rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych łącznie. W Bułgarii, Citroen zyskuje 3,7 punktu udziałów rynkowych.  

Produkty, które odniosły sukces  
  • W ciągu pierwszych miesięcy od momentu wprowadzenia na rynek, C3 Picasso cieszył się niezwykłym powodzeniem na rynku i  przekroczył liczbę 36 tys. sprzedanych egzemplarzy. To obiecujący wynik obrazujący sukces handlowy gamy Picasso. Z wynikiem ponad 70 tys. zarejestrowanych egzemplarzy, C4 Picasso (w wersji 5 i 7-miejscowej) w dalszym ciągu pozostaje  niekwestionowanym liderem segmentu kompaktowych minivanów w Europie zachodniej.  
  • Citroen C5, wprowadzony na rynek w 2008, przekroczył założone cele handlowe osiągając wynik 44 tys. egzemplarzy sprzedanych  na  całym świecie, co jest niezwykłym osiągnięciem zwłaszcza  we Francji (w tym segmencie, więcej niż 1 samochód na 5 to Citroen), w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, zarówno  pod względem sprzedaży dla klientów indywidualnych jak i do firm.  Z 5-procentowym udziałem w segmencie, C5 jest najczęściej kupowaną limuzyną francuską w Europie zachodniej (18 krajów). Obejmuje też wiodącą pozycję modelu wzorcowego w zakresie  stopnia satysfakcji klienta, o czym świadczą liczne, przyznane jej  nagrody: najlepszy samochód importowany w tym segmencie w Niemczech, samochód roku w Hiszpanii, najlepszy importowany samochód w Japonii.
Atuty które pozwolą stawić czoła rynkowi w drugiej połowie roku

Citroen dysponuje mocnymi atutami, aby stawić czoła rynkowi w nadchodzących miesiącach: nowymi produktami i dynamiczną polityką Marki. W roku 2009, Citroen otwiera nowy rozdział w swojej historii, o czym świadczy chociażby niedawna zmiana wizerunku Marki (logo, slogan reklamowy, zmiana wizerunku punktów sprzedaży).
  • Nowy Citroen C3, który zostanie wprowadzony do sprzedaży na wybranych rynkach w Europie już w ostatnim trymestrze ieżącego roku, dysponuje wszelkimi argumentami, aby powtórzyć sukces aktualnego modelu C3, sprzedanego w liczbie ponad 2 milionów egzemplarzy. Wśród jego atutów wymienić można wysoką jakość, która odpowiada poziomowi perfekcji, jaki za cel obrała sobie grupa PSA Peugeot Citroen.
  • Linia DS. Citroen poszerza swoją ofertę, opracowując linię produktów, która uzupełni główną gamę:ta nowa dystynktywna linia obejmowała będzie modele o silnym, indywidualnym charakterze. Dzięki wdrożeniu linii DS, Citroen zaproponuje samochody dla klientów poszukujących zindywidualizowanych produktów, oryginalnej architektury, stylu, niepowtarzalnych wrażeń z jazdy i wyrafinowania. Citroen DS3, który zostanie zaprezentowany we Frankfurcie, zainauguruje tę nową linię.  
Odnośniki
Pliki do pobrania
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Citroen C5