Citroen C5

Citroen C5

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena105 590 zł - 120 590 zł (aktualizacja: 2016-04-08)
Emisja CO2106 g/km - 114 g/km
Żużycie paliwa4,1 L/100km - 4,4 L/100km
 
null
© Citroen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Citroen C5 po raz pierwszy zadebiutował w 2000 roku, a już rok później dostępny był salonach. Jego pojawienie się to następstwo wycofania z produkcji wcześniejszego modelu z tej klasy, czyli Citroena Xantii. Pierwsza generacja, tego należącego do klasy średniej (segment D) auta, po trzech latach produkcji doczekała się znaczącego faceliftingu, podczas, którego zmieniono wygląd nadwozia i dostępne silniki. Wersja ta dostępna była do 2007 roku, kiedy to na rynku pojawiła się druga generacja, zbudowana na płycie podłogowej większego brata C6. Dzięki temu zabiegowi rozstaw osi mógł być zwiększony o kolejne 6,5 cm, a długość zwiększona o 3 cm. Model ten może być wyposażony w zawieszenie mechaniczne lub też hydropneumatyczne, znane pod nazwą HYDRACTIV III+. Produkcja C5 odbywa się we francuskim mieście Rennes.

   Nowy Citroen C5 podobnie jak jego poprzednicy występuje w dwóch wersjach nadwozia, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (Tourer). Za to pod względem stylistycznym prezentuje się o wiele lepiej, a przede wszystkim nowocześniej. Dużą zasługą jest zatrudnienie przy projekcie Stefana Domagoj Dukec, który wcześniej pracował dla Audi. Linia boczna w wersji sedan przypomina coupe. Jednak najbardziej w oczy rzuca się przód pojazdu z eleganckim, chromowanym grillem na którym umieszczono sporej wielkości logo producenta. Sportowego charakteru dodają również masywne nadkola oraz obszerne wloty powietrza. Początkowo do napędu auta posłużyć mógł jeden z ośmiu silników- dwóch benzynowych (1.8 lub 2.0) i sześciu diesla (czterocylindrowe 1.6 oraz 2.0 lub V6 2.7 lub 3.0l). Obecnie gama skurczyła się nieco. Klientom pozostawiono wybór jednego z dwóch silników benzynowych o pojemności 1.6l i mocy 120 oraz 155KM, bądź jednej z pięciu jednostek wysokoprężnych- 1.6 (110KM), 2.0 (140 lub 160KM), a także 2.2 (200KM) lub V6 3.0 (240KM).

   Standardowo Citroen C5 wyposażony jest w poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, poduszki powietrzne boczne przednie, kurtyny powietrzne oraz poduszkę kolanową kierowcy. Seryjnie montowane są takie układy jak: ABS z EBD - system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania, ASR - system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu, ESP - system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy oraz BAS - system wspomagający gwałtowne hamowanie. Za dodatkową opłatą dostępne są poduszki powietrzne boczne na tylnych siedzeniach, a także alarm niezamierzonego przekroczenia linii. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP C5 uzyskał maksymalny wynik 5 gwiazdek, zapewniając bardzo dobrą ochronę zarówno w przypadku zderzenia czołowego, jak i bocznego.

   Wśród najważniejszych konkurentów Citroena C5 wymienić warto Forda Mondeo, Mazdę 6, Peugeota 407, Volkswagena Passata oraz Toyotę Avensis.
 

C5 najczęściej porównywany z

Citroen Berlingo
Citroen Berlingo
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Mercedes CLS
Mercedes CLS
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Volkswagen CC
Volkswagen CC
Reklama