/  /  / C4 Picasso
Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Citroen
nullnullnullnullnullbagażnik.JPGdeska bok.JPGdeska całą.JPGdeska kierowca.JPGdeska pasażer.JPGdrzwi tył.JPGdzwi przód.JPGelektryczne szyby.JPGfotel.JPGklamka przód.JPGklamka tył.JPGklimatyzacja.JPGkomora silnika.JPGkomputer pokładowy.JPGkoło.JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko boczne.JPGlusterko wewnętrzne.JPGosłona przeciwsłoneczna.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzód.JPGradio.JPGreflektor przeciwmgielny.JPGreflektor przód.JPGreflektor tył.JPGregulacja kierownicy.JPGregulacja pasów.JPGschowek.JPGtylna kanapa.JPGtył.JPGwlaw paliwa.JPGwlot powietrza.JPGzagłówek.JPGzderzak przód.JPGzderzak tył.JPGzestaw wskaźników.JPG
Citroen C4 Picasso to kolejny przedstawiciel francuskiego koncernu w grupie aut typu van segmentu C. Wcześniej dostępne już były Citroen Xsara Picasso oraz model C8, ale wciąż brakowało w porównaniu do konkurencji minivana 7-osobowego. Dlatego też w 2006 roku zadebiutował model C4 w wersji van i to pomimo tego, iż miał być następcą wciąż produkowanej Xsara Picasso. Początkowo dostępna była tylko wersja na 7 osób, nazwana dla rozróżnienia C4 Grand Picasso, jednak już w 2007 roku dołączyła 5-osobowa wersja tego auta. Różnią się one od siebie, oprócz ilość miejsc dla podróżnych, przede wszystkim długością (różnica 12 cm), choć zbudowane są na tej samej płycie podłogowej. Obie wersje przyjęły również nową nazwę – „visiovan”. Nazwa ta stanowi połączenie nadzwyczajnej widoczności („visio”) i przestronnego wnętrza („van”). Widoczność tą zapewnia szeroka, panoramiczna przednia szyba. Niedługo po debiucie auto zostało uznane przez magazyn „Top Gear” najlepszym autem rodzinnym. Produkcja odbywa się w zakładach w hiszpańskim mieście Vigo.

   Nowy Citroen C4 Picasso to nawiązanie stylistyczne do modelu Xsara Picasso. Podobnie jak we wciąż oferowanym poprzedniku sylwetka opisana może być przez przymiotnik „jajowata”. Tył jest wyraźnie zaokrąglony a przód wydłużony. Pomimo to wciąż ma dynamiczny charakter akcentowany przez błotniki z szerokimi wlotami powietrza, charakterystycznym światłom przednim zachodzącym aż na nadkola oraz szeroka atrapa chłodnicy z dużym logotypem producenta na środku. Auto dostępne jest w wersji 5-drzwiowej przystosowanej do przewożenia 5 lub też 7 osób. W gamie silników do wyboru są 4 jednostki napędowe, po dwie benzynowe i wysokoprężne. Oba silniki benzynowe mają pojemność 1.6 litra, jednak w zależności od wersji mogą osiągać moc 122 lub też 152 KM, które mogą pochwalić się, że potrafią wykorzystać maksymalny moment obrotowy wynoszący 240 Nm już od 1400 obrotów na minutę, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na silnik benzynowy. Trzecia dostępna jednostka również posiada pojemność 1.6l jednak zasilana jest olejem napędowym. Potrafi ona osiągnąć moc 110 KM oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Najsilniejszy diesel o pojemności 2 litrów charakteryzuje się mocą 138 KM. Oba silniki wysokoprężne wyposażone są w filtr cząstek stałych.

   Już w wersji podstawowej Citroen C4 Picasso wyposażony bardzo bogato we wszelkiego rodzaju systemy bezpieczeństwa, poczynając od poduszki powietrznej kierowcy, pasażera, poduszek bocznych na przednich i tylnych siedzeniach, poduszek kurtynowych oraz poduszki kolanowej kierowcy. Wśród elektronicznych systemów wspomagających kierowanie dostępny jest ABS – system antypoślizgowy, EBD – system rozdziału siły hamowania, BAS – system wspomagania nagłego hamowania, ESP – system stabilizujący tor jazdy oraz ASR – system przeciwdziałający poślizgowi kół przy ruszaniu. Takie zabezpieczenia przyniosły efekt w postaci otrzymania maksymalnej możliwej ilości 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.

   Głównymi konkurentami dla Citroena C4 Picasso są m.in. Ford C-Max, Mazda 5, Opel Zafira, Renault Scenic, Seat Altea oraz Volkswagen Touran i Toyota Verso.
 

C4 Picasso najczęściej porównywany z

Reklama