/  /  / C4 Aircross
Citroen C4 Aircross

Citroen C4 Aircross

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Citroen C4 Aircross
© Citroen
Citroen C4 AircrossCitroen C4 AircrossCitroen C4 AircrossCitroen C4 AircrossCitroen C4 AircrossCitroen C4 Aircross
Citroen idąc z nurtem poszerzania gamy swoich modeli oraz opierając się na współpracy z Mitsubishi zdecydował się wprowadzić na polski rynek nowego kompaktowa SUVa, C4 Aircross.  Jest to zaledwie drugi samochód sportowo-terenowy  w historii marki, po modelu C-Crosser. Niestety C-Crosser, stworzony jako bliźniak Mitsubishi Outlandera, nie podbił rynku. Tym razem francuzi celują w niższy segment, bardziej miejską odmianę SUVa. Zaprezentowany w 2011 roku, pojawił się w sprzedaży dwa lata później i co ciekawe, produkowany jest w Japoni.  

Citroen C4 Aircross jest całkowicie oparty na Mitsubishi ASX – niewielkim, dobrze się sprzedającym crossoverze. Zasadnicze zmiany dotyczą pasa przedniego i tylnego. Światła i linia nadwozia zostały zmodyfikowane, aby samochód pod względem designu dobrze wpasowywał się w nowy styl Citroena. I rzeczywiście tak jest – C4 Aircross przypomina C3 czy DS4, duży znaczek Citroena wtopiony w grill nie pozostawia żadnych wątpliwości czyjego producenta to samochód.  Z tyłu także zmieniono światła oraz poprawiono klapę bagażnika. Przesunięto wnękę na tablicę rejestracyjną na zderzak pozostawiając klapę jako miejsce na znaczek marki.  Linia boczna natomiast jest już bardzo podobna do Mistubishi ASX.  Samochód, podobnie jak japoński bliźniak, jest stosunkowo krótki (4340 mm) i poprzez krótkie zwisy i zwartą budowę wyglądem przypomina samochody typu hatchback, jednak duży prześwit i masywne zderzaki wskazują na terenowe zdolności niedużego Citroena. Cały samochód, zgodnie ze stylem francuskiej marki, wygląda bardzo nowocześnie i elegancko.

Wnętrze jest praktycznie identyczne jak w ASX.  Podstawowa wersja wyposażona jest m.in.: w ESP, sześć poduszek powietrznych, klimatyzację automatyczną, radio MP3 + sześć głośników, Bluetooth, światła do jazdy dziennej LED, pełną elektrykę szyb i lusterek, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów oraz 16” felgi aluminiowe. We wnętrzu znajdzie się tapicerka materiałowa ze wstawkami ze skory ekologicznej. Citroen C4 Aircross nie brał udziałów w testach EuroNCAP jednak należy podejrzewać, że jest tak samo bezpieczny jak Mitsubishi ASX(5 gwiazdek).

Głównymi konkurentami C4 Aircross jest oczywiście Mitsubishi ASX oraz Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Hyundai ix35, a także Volkswagen Tiguan.
 

C4 Aircross najczęściej porównywany z

Reklama