Citroen C4

Citroen C4

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena59 990 zł - 82 690 zł (aktualizacja: 2016-04-02)
Emisja CO295 g/km - 113 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 4,9 L/100km
 
null
nullnull
Citroen C4 zadebiutował na świecie podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2004 roku. W tym samym roku był już dostępny w sieci dealerskiej, w tym i w Polsce. Jego głównym zadaniem było zastąpienie bardzo udanego modelu Citroen Xsara. 6 lat po tym fakcie (w 2010 roku) w tym samym miejscu nastąpiła prezentacje drugiej generacji tego modelu. Długość modelu wynosząca blisko 30 cm powyżej 4 metrów, szerokość 1,79 metra oraz odpowiednie wyposażenie pozwoliło na sklasyfikowanie C4 w klasie niższej średniej (segment C). W porównaniu do poprzednika wymiary zewnętrzne niemal nie uległy zmianie. Delikatnie zwiększyła się jedynie szerokość auta. W 2005 roku w plebiscycie przeprowadzanym przez magazyn „Auto Świat” został uznany za Auto nr 1 w Polsce. Produkcja opisywanego pojazdu odbywa się w zakładach grupy PSA (właściciela marki) we wschodniej Francji w miejscowości Mulhouse. Na bazie tego auta powstały dwa minivany – Picasso oraz Grand Picasso. W 2007 roku zadebiutował również Citroen C4 WRC Evo1, który został specjalnie przygotowany do rajdowych mistrzostw świata. Za kierownicą tego auta mistrzostwo świata zdobył Sebastian Loeb.

W przeciwieństwie do pierwszej generacji Citroen C4 oferowany jest tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy hatchback. Linia nadwozia jest opływowa i przechodzi w opływowy tył. Charakterystyczne dla tego modelu są przednie reflektory, które zachodzą niemal na nadkola. Całość wydaje się być również zdecydowanie bardziej agresywna aniżeli w poprzedniku. Świadczy o tym nie tylko kształt reflektorów przednich, ale również sporej wielkości wlot powietrza w zderzaku, przetłoczenia na masce oraz wygląd reflektorów przeciwmgielnych. Linia boczna nastawiona jest z kolei na zapewnienie doznań elegancji i komfortu. Najbardziej stonowany jest jednak tył, z dużymi dwuczęściowymi światłami stop-u oraz lekkimi krągłościami.

Podstawowa wersja Citroena C4 już w standardzie posiada pełen pakiet poduszek powietrznych w tym poduszki czołowe, boczne oraz kurtynowe. Seryjnie montowany jest również system antypoślizgowy podczas hamowania (ABS) z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBD) oraz system BAS wspomagający gwałtowne hamowanie. Za dopłatą dostępny jest system stabilizacji toru jazdy ESP i system zapobiegający buksowaniu kół podczas ruszania ASR. W testach zderzeniowych przeprowadzanych przez EuroNCAP C4 otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek. Ochrona  dorosłych została oceniona na 90%, ochrona dzieci na 85%, zaś ochrona pieszego w przypadku zderzenia na 43%.

Konkurencję dla Citroena C4 stanowią między innymi Fiat Bravo, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Cee’d, Peugeot 308, Opel Astra, Seat Leon oraz Volkswagen Golf.
 

C4 najczęściej porównywany z

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Ford Focus
Ford Focus
Hyundai i30
Hyundai i30
Kia cee'd
Kia cee'd
Opel Astra IV
Opel Astra
Peugeot 308
Peugeot 308
Renault Megane
Renault Megane
Reklama