/  /  / C3 Picasso
Citroen C3 Picasso

Citroen C3 Picasso

Zmień
SegmentVany / Klasa Małe
Cena53 590 zł - 57 590 zł (aktualizacja: 2016-03-01)
Emisja CO2115 g/km
Żużycie paliwa5,0 L/100km
 
null
© Citroen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 PicassoCitroen C3 Picasso
Citroen C3 Picasso to najmłodsze dziecko francuskiego koncernu. Jego prezentacja odbyła się podczas Paris Motor Show w 2008 roku, a już na początku następnego roku trafił do salonów dealerskich. Jest to już kolejny pojazd zaliczany do grupy vanów, który wychodzi spod marki Citroena i kolejny, u którego w nazwie pojawia się słynny malarz Picasso. Powoli producent staje się z tego właśnie znany. C3 Picasso zaliczany jest klasy małych vanów (segment B). Jednak sam producent nazywa to auto „magic box” (magiczne pudełko), gdyż mimo niewielkich wymiarów (długość 4,08 metra, szerokość 1,73 metra oraz całkiem spora wysokość 1,62 metra) ilość przestrzeni wewnątrz jest większa niż w niejednym aucie który klasyfikowany jest o klasę wyżej. Trzeba również wspomnieć, że mimo członu C3 w nazwie z normalną wersją C3, nowe Picasso ma niewiele wspólnego, zastosowano zupełnie inną technologię oraz inny design. Produkcja tego minivana odbywa się w miejscowości Trnava na Słowacji.

   Pod względem designu nowe C3 Picasso prezentuje się bardzo okazale. A to wszystko pomimo budowy określanej jako „pudełko”, czyli zastosowaniu pionowej ściany bocznej oraz tylnej klapy. Z przodu model ten wyróżnia wysoko umieszczona maska, przednie reflektory nachodzące na nadkola, a także wloty powietrza na wysokości kół i duże chromowane logo Citroena. Samochód dostępny jest tylko w jednej wersji nadwozia i jest nią 5-drzwiowy van. Pod maską tego auta może zostać umieszczony jeden z czterech silników, spośród których dwa zasilane są benzyną, a pozostałe dwa olejem napędowym. Najmniejsza jest benzynowa jednostka o pojemności 1.4 litra, której moc wynosi 95 KM. Drugi silnik tej kategorii posiada pojemność 1.6 litra i osiąga moc 120 KM oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm. Pozostałe silniki wysokoprężne również maja pojemność 1.6 litra, jednak w zależności od wersji osiągają różną moc. Jeden z nich rozwija 92 KM, a drugi, wyposażony w filtr cząstek stałych 110 KM. Jego moment obrotowy wynosi 260 Nm i jest dostępny od 1750 obrotów. Wszystkie wersje wyposażone są w 5-biegową manualną skrzynię biegów.

   Wersja podstawowa Citroena C3 wyposażona jest w standardzie w dwie poduszki powietrzne, kierowcy i pasażera. Seryjnie montowany jest także system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania, czyli ABS i EBD, oraz system wspomagający gwałtowne hamowanie (BAS). Za dodatkową opłatą można otrzymać jeszcze poduszki boczne montowane w przednich fotelach oraz kurtyny powietrzne i tempomat. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP Citroen C3 otrzymał 4 z 5 możliwych gwiazdek za ochronę kierowcy i pasażera. Punkty odebrane zostały za dotknięcie klatką piersiową kierownicy oraz za słabą ochronę klatki piersiowej przy zderzeniu bocznym.

   Konkurencję dla modelu Citroen C3 stanowi przede wszystkim Opel Meriva, a także Nissan Note i Renault Modus.
 

C3 Picasso najczęściej porównywany z

Reklama