/  /  /  /  / Polska: W marcu polska premiera Peugeot 4007
Citroen C-Crosser

Citroen C-Crosser

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Polska: W marcu polska premiera Peugeot 4007

IBRM Samar| Peugeot|(2007-12-11 11:59)
null
© Peugeot
nullnullnull

W marcu przyszłego roku rozpocznie się na polskim rynku sprzedaż modelu Peugeot 4007, który jako pierwsze auto terenowe w historii francuskiej marki produkowany jest w japońskich zakładach Mitsubishi Motors razem ze znanym już dobrze naszym klientom Citroenem C-Crosser oraz Outlanderem nowej generacji. Ciekawe, która z francuskich terenówek zyska większe uznanie konsumentów?

Według najnowszych danych dotyczących rodzimego rynku francuskiego (*1), model Peugeot 4007 znalazł od początku roku 1 209 klientów, natomiast Citroen C-Crosser 878. Uwzględniając tylko wyniki sprzedaży za październik, reprezentant marki z lwem na masce również okazał się lepszy od swojego „brata” dzięki uznaniu 303 konsumentów (Citroen C-Crosser: 224).

Odwrotna sytuacja kształtuje się natomiast na rynku niemieckim (*2), gdzie preferencje klientów idą raczej w stronę modelu marki Citroen, który został zarejestrowany w liczbie 621 egzemplarzy (97 sztuk w listopadzie). Nieco gorzej radzi sobie Peugeot 4007 (wynik skumulowany 557 aut, a w listopadzie 107).

Łącznie dla całego rynku europejskiego (*3) na zakup Peugeot 4007 zdecydowało się 2 120 klientów, natomiast produkt firmowany siostrzaną marką Citroen wybrało 2 150 osób.

4007 to samochód sportowo-użytkowy z segmentu Sport Utility Vehicle (SUV), łączący w sobie zwiększony prześwit znany z samochodów z napędem 4x4 oraz dynamikę i wygląd charakterystyczne dla samochodów osobowych (mieszanka skuteczności i elegancji oraz przyjemności prowadzenia odzwierciedlona w każdym modelu francuskiej marki). Peugeot 4007 z oznaczeniem za pomocą „podwójnego zero” znanym z 1007-ki, sygnalizuje nadejście nowego modelu. Podobnie jak w przypadku innych modeli „7” wyraża generację (tak jak 1007, 107, 207, 307, 407, 607 oraz 807), a „4” jego pozycję w gamie modelowej Marki. Z długością 4.64 m, 4007 zajmie miejsce w tej samej gamie co 407-ka.

Ale przede wszystkim, jest to Peugeot
Opracowany we współpracy z Mitsubishi Motors Corporation, 4007 odzwierciedla tradycyjne i główne wartości Peugeot. Centrum Stylu Peugeot zapewniło 4007-ce, typowe dla każdego członka rodziny Peugeot, elegancję i charakter. Wygląd zewnętrzny nie pozostawia wątpliwości, co do pochodzenia tego samochodu. Szeroka atrapa chłodnicy oraz zwężające się światła przednie to cechy wyróżniające najnowsze modele marki Peugeot. W odróżnieniu od innych modeli Peugeot, wlot powietrza 4007-ki posiada chromowaną obwódkę podkreślającą elegancję i klasę pojazdu. Także przednie reflektory przeciwmgielne są otoczone chromem - element ten uwydatnia wyrafinowanie i moc. Z tyłu wykorzystano aluminium do podkreślenia logo marki oraz rubinowych świateł. Wewnętrzne obicia drzwi opracowało Centrum Stylu, a na desce rozdzielczej użyto nowe materiały wykończeniowe. Liczne schowki czynią wnętrze samochodu funkcjonalnym i przyjaznym.

Technologia Peugeot
4007 odzwierciedla ciągłe dążenie Peugeot do ochrony środowiska. Samochód wyposażono w silnik 2.2l HDi, 156 KM (115kW) z filtrem cząstek stałych FAP. Oprócz potężnego zapasu mocy, jednostka napędowa posiada imponujący moment obrotowy 380 Nm, dzięki czemu jest elastyczna i przyjemna w prowadzeniu. Obniżona emisja spalin dzięki technologii FAP gwarantuje trwałość i dobre osiągi. Dodatkowo zbiornik paliwa w tym dieslu można wypełnić w 1/3 bio-paliwami. Jednostka napędowa, która emituje 200g CO2/km, sprawia, że 4007 jest jednym z najbardziej ekonomicznych samochodów w swojej kategorii ze względu na niskie zużycia paliwa oraz małą emisję zanieczyszczeń. Peugeot zastosował manualną, sześciobiegową skrzynię biegów, co pozwala użytkownikom w pełni wykorzystać możliwości silnika. Inne jednostki napędowe zostaną wprowadzone do oferty w późniejszym terminie.

Czysta przyjemność jazdy
Napęd 4x4 w modelu 4007 gwarantuje rewelacyjną przyczepność bez względu na warunki drogowe. Peugeot posiada niezrównane doświadczenie w konstruowaniu podwozi, stąd 4007 cechuje również dynamika. Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce oraz tylna oś zostały dopracowane w każdym calu, aby uzyskać maksymalną skuteczność. Zastosowano 18-calowe koła, które zwiększają stabilność trzymania się w zakrętach oraz skracają drogę hamowania. Istotne jest, że 4007 posiada wentylowane tarcze hamulcowe przy wszystkich czterech kołach oraz przednie zaciski z podwójnymi tłoczkami. Prowadzenie jest praktycznie, takie samo jak w samochodzie osobowym, ale posiada ono zdolność adaptacji charakterystyczną dla napędu na obie osie.

4007-ka jest bezpieczna i dynamiczna na drodze, co sprawia, że jest przyjazna dla użytkownika. Te główne cechy pomogły Peugeot zdobyć niebywałą renomę, która będzie dalej utrwalana wraz z wprowadzeniem 4007-ki.

Ceny i specyfikacje Peugeot 4007 na polskim rynku zostaną podane w późniejszym terminie. Dla porównania, cena cennikowa wersji dla podstawowej Mitsubishi Outlander wynosi 109 990 PLN, natomiast w przypadku Citroena C-Crosser jest to 139 900 PLN.

*1: dane za okres styczeń-październik 2007
*2: dane za okres styczeń-listopad 2007
*3: dane za okres styczeń-wrzesień 2007
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama