/  /  / C-Crosser
Citroen C-Crosser

Citroen C-Crosser

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Citroen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullbagażnik.jpgdesk bok.jpgdeska kierowca.jpgdeska pasażer.jpgdeska przód.jpgdrzwi p.jpgdrzwi t.jpgel szyby i lust składane.jpgfotel kierowcy.jpgkanapa 2 rząd.jpgklamka p.jpgklamka t.jpgklimatyzacja.jpgkoło.jpgkomputer pokładowy.jpglampa p.jpglampa t.jpglewy bok.jpglewy przód.jpglewy tył.jpglusterko bok.jpglusterko wsteczne.jpgosłona pasażera.jpgpas.jpgpodłokietnik przód.jpgpodłokietnik tył.jpgprawy bok.jpgprawy przód.jpgprawy tył.jpgprzeciwgielne1.jpgprzód.jpgradio.jpgregulacja kierownicy.jpgrelingi.jpgschowek pasażera.jpgsilnik.JPGskrzynia biegów.jpgtył.jpgwlew paliwa.jpgwlot powietrza.jpgzagłówek kierowcy.jpgzderzak przód.jpgzderzak t.jpgzegary.jpg
Citroen C-Crosser to pierwszy historii model terenowo-rekreacyjny francuskiej marki. Jak wiele innych modeli z gamy Citroena tak i ten powstał w ramach wielowymiarowej współpracy z innymi producentami. Tym razem wspólny projekt przypadł w udziale grupie PSA (właściciel marek Citroen i Peugeot) oraz Mitsubishi. Dziećmi tego projektu stał się właśnie C-Crosser, Peugeot 4007 oraz Mitsubishi Outlander. Po raz pierwszy model Citroena został zaprezentowany na wiosnę 2007 roku podczas salonu samochodowego w Genewie, a już w lipcu tego samego roku był dostępny w salonach. Zaliczany jest do grona aut z klasy średniej (segment D) wśród samochodów terenowo-rekreacyjnych. Przy długości rzędu 4,64 metra konstruktorom udało się wygospodarować dodatkowy rząd siedzeń, dzięki czemu autem może podróżować 7 osób. Produkcję tego modelu postanowiono przenieść z dniem 1 styczeń 2009 z japońskich zakładów Mitsubishi w miejscowości Mizushima do fabryki „NedCar” w miejscowości Born w Holandii. Jednocześnie produkcja, która nie jest skierowana na rynek Unii Europejskiej została przeniesiona do fabryki Mitsubishi Motors Corporation w Nagoya/Okazaki. Corocznie z linii produkcyjnych zjeżdża 20 tysięcy C-Crosserów.

   Sylwetka nowego Citroena C-Crosser jest bardzo masywna i pozbawiona stylistycznej awangardy, choć trzeba przyznać, że dzięki charakterystycznym dla wszystkich aut Citroena elementom prezentuje się ciekawiej niż bracia spod znaku Peugeota czy Mitsubishi. Jest to zasługa w szczególności atrapy chłodnicy na której umieszczono logo marki rozciągnięte wzdłuż osłony chłodnicy i krzyżujące się z reflektorami. W modelu tym użyto również dużej ilości chromu, który znalazł się m.in.. w listwach przy tablicach rejestracyjnych, na bokach nadwozia, klapie bagażnika, a także na obwódkach świateł przeciwmgielnych. W ofercie tego 5-drzwiowego SUV-a znajdują się dwa silniki. Ten o mniejszej pojemności, 2.2 litra, zasilany jest olejem napędowym i rozwija moc 160 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm i dostępny jest od 2000 obrotów na minutę. Silnik wysokoprężny wyposażony jest również w filtr cząstek stałych i spełnia normę emisji spalin Euro 4. Druga jednostka jest już zasilana benzyną i ma pojemność 2.4 litra, a jej moc dochodzi do 170 KM.

   We wszystkich C-Crosserach standardowo znajdują się poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne. Ponadto seryjnie znajduje się w nim system zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania ABS, system  rozdzielający siłę hamowania EBD, system wspomagający awaryjne hamowanie BAS, elektroniczny system kontroli stabilności ESP oraz system zabezpieczający koła przed poślizgiem przy ruszaniu i  jeździe na śliskiej nawierzchni ASR. Dotychczas nie przeprowadzono na tym modelu testów zderzeniowych organizowanych przez EuroNCAP, choć bliźniaczy Mitsubishi Outlander osiągnął wynik 4 gwiazdek, więc można przypuszczać, że Citroen C-Crosser osiągnąłby taki sam wynik.

   Konkurencją dla modelu Citroena C-Crosser jest Hyundai Santa Fe, Mazda CX-7, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail oraz Peugeot 4007.
 

C-Crosser najczęściej porównywany z

Reklama