/  /  /  / Robert Kubica wybiera Citroena DS3 RRC
Citroen

Citroen

Zmień
Citroen to francuska marka wytwarzająca samochody osobowe, dostawcze oraz ciężarowe. Logo firmy (zazębienie daszkowe) jest w szczególny sposób związane z Polską. Twórca firmy podróżując przez Polskę nabył bowiem patent na wytwarzanie maszyny do obróbki zębatych kół daszkowych.
Dowiedz się więcej o marce
 

Robert Kubica wybiera Citroena DS3 RRC

Citroen Racing|
null
© Citroen
null

Kilka tygodni po dwóch startach w C4 WRC Robert Kubica postanawia kontynuować swoją rajdową karierę w Citroenie DS3 RRC. Rajdowy program Polaka otworzy Rajd Islas Canarias (trzecia runda Mistrzostw Europy FIA). Następnie program kontynuowany będzie w WRC2 począwszy od Rajdu Portugalii.

Program sportowy Roberta Kubicy na 2013 rok, tak bardzo oczekiwany przez jego fanów, stanie pod znakiem intensywnych występów na rajdowych trasach. Po dotychczasowych występach głównie na trasach rajdów na szczeblu krajowym polski kierowca odkryje odcinki specjalne Rajdowych Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata za kierownicą Citroena DS3 RRC.

"Przed podjęciem ostatecznej decyzji startów w tym programie, rozważałem różne opcje - mówi kierowca z Krakowa. "Byliśmy w stałym kontakcie z Citroen Racing. Chęć kontynuowania przygody była obustronna. Cieszę się, że po przerwie będę mógł powrócić do rywalizacji na wysokim poziomie. Start w Rally Islas Canarias będzie dla mnie ciekawym wyzwaniem i nie mogę się już doczekać rywalizacji na odcinkach, ale nie stawiam sobie konkretnych celów. Muszę jeszcze sporo się nauczyć na rajdowych trasach, zebrać doświadczenie przejeżdżając wiele kilometrów odcinków specjalnych".

Trzy tygodnie po Rajdzie Islas Canarias Robert Kubica będzie na starcie pierwszego w swojej karierze rajdu z cyklu WRC: Rajdzie Portugalii. Udział w serii WRC2 będzie oznaczał siedem startów w tegorocznym sezonie.

Kalendarz Roberta Kubicy może w trakcie sezonu wzbogacić się o dodatkowe rundy Mistrzostw Europy.

Wywodzący się bezpośrednio z wersji WRC, Citroen DS3 RRC różni się od swojego pierwowzoru ograniczonymi regulaminowo właściwościami aerodynamicznymi oraz zredukowaną zwężką układu dolotowego turbodoładowanego silnika.

Dzięki derogacji przyznanej przez FIA samochód Kubicy będzie wyposażony w dodatkową dźwigienkę do przełączania biegów usytuowaną po lewej stronie kierownicy.

"Jestem szczególnie zadowolony z faktu, że w grupie naszych kierowców startujących w 2013 roku jest Robert Kubica - podkreśla Yves Matton, dyrektor Citroen Racing.

"Przy wsparciu ze strony jego partnerów budujemy dla Roberta program, który pozwoli mu rozwijać się za kierownicą samochodu bardzo zbliżonego właściwościami do samochodu klasy WRC. Determinacja Roberta jest dla nas wzorowa, jesteśmy dumni mogąc połączyć wizerunek Citroen Racing z jego niezwykle pozytywną osobowością. Chciałbym także podziękować FIA, za okazane wsparcie dla tego projektu".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama