/  /  /  / Chrysler 300C w nowej szacie
Chrysler

Chrysler

Zmień
Chrysler to amerykański koncern motoryzacyjny z siedzibą w Auburn Hills w stanie Michigan w Stanach Zjednoczonych. Droga, którą przeszła firma po rozpadzie DaimlerChrysler w 2007 była bardzo burzliwa i zakończyła się bankructwem, a ostatecznie przejęciem większości pakietów przez związki zawodowe, grupę Fiat, a także Skarb Państwa USA.
Dowiedz się więcej o marce
 

Chrysler 300C w nowej szacie

Chrysler Polska|(2007-09-28 09:24)
null
© Chrysler
nullnullnullnullnullnullnull

Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie IAA 2007 był miejscem pierwszego w Europie pokazu restylizowanej rodziny samochodów Chrysler 300C Sedan i Touring. Ich charakterystyczna linia nadwozia, bogate wyposażenie komfortowe i bezpieczeństwa wciąż udowadnia, iż pozostali uczestnicy ruchu drogowego wydawać się mogą fragmentami otaczającego je tła.

Imponującą stylizację nadwozia odświeżono poprzez niewielkie choć zauważalne zmiany pasa tylnego i lamp tylnych. Pokrywa bagażnika w 300C Sedan i klapa tylna w 300C Touring zyskała zintegrowany spojler w stylu SRT oraz górne światło "stop". Nie wpływa to w żadnym stopniu na klasyczne proporcje wydłużonej maski silnika, zwartego bagażnika oraz wyrazistej sylwetki tego samochodu.

„Chodziło nam o zachowanie uznanych proporcji i ogólnego stylu Chryslera 300C, uwspółcześniając jednocześnie wspaniały design tego auta - powiedział Thomas Hausch, wiceprezes ds. sprzedaży światowej Chrysler LLC. „Ma on także więcej dobrego dodatkowego wyposażenia, jak system multimedialny MyGIG oraz system audio Boston Acoustic 5.1 Matrix Surround Sound, które usatysfakcjonuje nawet najbardziej wymagającego audiofila.”

Wnętrze gamy 300C stało się jeszcze bardziej luksusowe poprzez zastosowanie oświetlenia diodami LED przednich uchwytów na butelki/kubki oraz kieszeni na mapy czy drobiazgi w drzwiach przednich i tylnych, a także materiałów miękkich w dotyku na podłokietnikach i wewnętrznych płatach drzwi.

Wyposażenie typu infotainment i komunikacyjnego obejmuje system audio Boston Acoustic 5.1 Matrix Surround Sound z ośmioma głośnikami oraz kombajn multimedialny MyGIG z opcją nawigacji GPS/DVD. Zestaw głośnomówiący telefonii komórkowej UConnect zyskał interfejs iPoda umożliwiający łatwe odtwarzanie plików MP3.

Zmiany we wnętrzu dotyczą restylizacji tablicy przyrządów i konsoli centralnej wzbogaconej o akcenty metalizowane Silver Satin oraz modyfikacji kształtu i lokalizacji manetki tempomatu. Nadal dostępny jest jako opcja tempomat adaptacyjny Adaptive Cruise Control, wprowadzony na wyposażenie 300C w początkach bieżącego roku.

Dodatkowym elementem i tak już bogatej listy elementów z zakresu bezpieczeństwa stają się boczne fotelowe poduszki powietrzne, obok już istniejących poduszek czołowych oraz bocznych kurtynowych dla obu rzędów siedzeń.

Nowością w samochodach 300C z silnikiem 5.7 HEMI V-8 jest wskaźnik „Fuel Saver Mode” na wyświetlaczu centrum informacyjnego pojazdu EVIC potwierdzający, iż w danej chwili działają tylko cztery cylindry, co pozwala dodatkowo oszczędzać paliwo poprzez odpowiednią modyfikację nawyków kierowcy w trakcie jazdy.  

W dalszym ciągu do samochodów rodziny 300C oferowane są cztery jednostki napędowe. Silnik benzynowy V-6 o pojemności 2,7 litra jest kombinacją dobrych osiągów, niskiego zużycia paliwa, kultury pracy i trwałości eksploatacyjnej. Silnik V-6 o pojemności 3,5 litra ma większą moc przy optymalnych osiągach i umiarkowanym apetycie na paliwo, a dla amatorów prawdziwego amerykańskiego sedana z silnikiem V-8 przeznaczony jest słynny HEMI V-8 o pojemności 5,7 litra.

Chrysler 300C Sedan i Touring to jedyne w Europie samochody segmentu E dostępne z silnikiem V-8 i seryjnym systemem zmiennej pojemności czynnej MDS. System ten w sposób niezauważalny dla kierowcy odcina dopływ paliwa do czterech cylindrów silnika 5.7 HEMI V-8 wtedy, gdy jego pełna moc nie jest potrzebna. Efektem jest zachowanie doskonałych osiągów, wysokiej mocy oraz ograniczenie zużycia paliwa rzędu 20% (w zależności od techniki prowadzenia i sposobu eksploatacji samochodu).

Czwartym silnikiem jest 24-zaworowy Diesel V-6 CRD o pojemności 3,0 litrów,  wyposażony w wysokociśnieniowy układ wytryskowy Bosch (ponad 1600 bar), turbosprężarkę ze zmienną geometrią kierownic, dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC) oraz wtryskiwacze piezoelektryczne o czasie reakcji 0,1 milisekundy. Jednostka to rozwija moc 160 kW (218 KM DIN) i maksymalny moment obrotowy 510 Nm, dostępny już od 1600 o/m.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Chrysler

Reklama