/  /  /  / Jaki zasięg ma nowy Chevrolet Spark w wersji elektrycznej?
Chevrolet

Chevrolet

Zmień
Chevrolet jest największą globalna marką należącą do General Motors, z roczną sprzedażą na poziomie 3,5 miliona pojazdów w ponad 130 krajach. Jest to jednocześnie czwarta co do wielkości światowa marka pod względem sprzedaży.
Dowiedz się więcej o marce
 

Jaki zasięg ma nowy Chevrolet Spark w wersji elektrycznej?

Chevrolet|
null
© Chevrolet
null

Zasięg w pełni naładowanego modelu Chevrolet Spark EV w cyklu mieszanym EPA (miasto/autostrada) wynosi 132 kilometry (82 mile), natomiast ekwiwalent zużycia paliwa w cyklu mieszanym EPA (miasto/autostrada) to 119 MPGe*.

W porównaniu z konwencjonalnym nowym samochodem Spark EV pozwoli zaoszczędzić swoim nabywcom z USA do 9 000 dolarów (6 897 EUR) na kosztach paliwa na przestrzeni pięciu lat. W Stanach Zjednoczonych model ten pojawi się w sprzedaży latem tego roku w stanach Kalifornia i Oregon, natomiast w Europie zadebiutuje na wybranych rynkach w roku przyszłym.

"Wprowadzimy na rynek samochód elektryczny, który jest nie tylko wydajny, ale zapewnia też dużą przyjemność z jazdy, ponieważ jego silnik elektryczny generuje aż 542 Nm momentu obrotowego - powiedziała Pam Fletcher, główny inżynier GM ds. pojazdów elektrycznych.

21 kWh akumulator litowo-jonowy zainstalowany na pokładzie Sparka EV, podobnie jak akumulator Chevroleta Volta, będzie objęty ochroną gwarancyjną na osiem lat lub 161 000 kilometrów.

Spark EV będzie pierwszym samochodem na rynku wykorzystującym zatwierdzoną przez stowarzyszenie SAE ładowarkę typu combo, umożliwiającą szybkie ładowanie prądem stałym. System szybkiego ładowania, oferowany wkrótce po debiucie rynkowym, pozwoli na naładowanie akumulatorów do poziomu 80 procent w około 20 minut.

Co więcej, system został opracowany tak, aby możliwe było wykonanie kilku takich ładowań dziennie. Ładowanie z wykorzystaniem gniazdka prądu o napięciu 230V zajmuje natomiast od 6 do 8 godzin.

Chevrolet Spark EV będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 8,5 sekundy. Takie osiągi to zasługa połączenia silnika elektrycznego na magnesy trwałe z koaksjalnym zespołem napędowym, generującym ponad 130 KM mocy.

Sercem układu napędowego Sparka EV jest zaprojektowany przez GM, chłodzony cieczą silnik na magnesy stałe. Inżynierowie zastosowali również twornik z miedzianym uzwojeniem oraz rotor o unikatowej konfiguracji, co pozwoliło wydobyć maksymalny potencjał z silnika elektrycznego.

Sprawność i niezawodność wszystkich podzespołów elektrycznego Sparka EV została natomiast potwierdzona w testach drogowych na dystansie ponad pół miliona mil (800 000 kilometrów).

Silnik oraz zespół napędowy produkowane są w fabryce General Motors w White Marsh w Stanach Zjednoczonych. W zeszłym tygodniu fabryka świętowała wyprodukowanie pierwszego silnika dla modelu Spark EV; tym samym po raz pierwszy w historii amerykański producent samochodów wytworzył w Stanach Zjednoczonych zarówno kompletny silnik elektryczny, jak i zespół napędowy, przeznaczone dla nowoczesnego samochodu elektrycznego.

* Ponieważ samochody elektryczne takie jak Spark EV nie zużywają paliwa, amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) wykorzystuje specjalny ekwiwalent odpowiadający zużyciu paliwa w samochodach z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. Ekwiwalent MPGe (odpowiadający dystansowi w milach, jaki można przejechać na galonie paliwa), pozwala porównać wydajność paliwową pojazdu elektrycznego z tradycyjnym samochodem. 1 galon paliwa to ekwiwalent 33,7 kWh.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Chevrolet

Reklama