/  /  /  /  / PORÓWNANIE | Opel Mokka vs Chevrolet Trax
Chevrolet Trax

Chevrolet Trax

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PORÓWNANIE | Opel Mokka vs Chevrolet Trax

IBRM Samar (Karol Gralewicz)|
null
© IBRM Samar
nullOpel Mokka 2012Opel Mokka 2012nullnull

Mokka zadebiutowała na targach motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2012 roku, natomiast Trax pół roku później w Paryżu. Na rynku polskim wspomnianych modeli znalazły się w ofercie producentów kolejno w sierpniu 2012 i w marcu 2013 roku.

 Dzięki specyfice marek, potencjalny nabywca ma szansę na wybór samochodu dopasowanego do swoich indywidualnych potrzeb.

Silniki
Gama silnikowa jest w tych modelach taka sama - dwie jednostki benzynowe o pojemności 1.6 i 1.4 litra i mocach 115 i 140 koni mechanicznych oraz jeden Diesel 1.7 litra o mocy 130 KM. Silnik 1.6 sprzężony został z 5 biegową, manualną skrzynią biegów. Pozostałe silniki pracują z 6 biegowymi skrzyniami, które dla silników 1.7 mogą być do wyboru automatyczne lub manualne. Silniki 130 i 140 konne dają możliwość wyboru napędu na cztery koła. Wszystkie silniki z manualną przekładnią zmiany biegów wyposażone są w system Start/Stop.

Nadwozie
Jeżeli porównywać Mokkę i Traxa pod kątem wymiarów i osiągów, to zunifikowana płyta podłogowa GM Gamma II powoduje, iż nie ma różnicy w rozstawach osi między obydwoma samochodami. Rozbieżności pojawiają się przy porównaniu długości całkowitej - 30 mm dłuższa jest Mokka, szerokości całkowitej z lusterkami - 3 mm szersza jest Mokka i wysokości - o 16 mm wyższy jest Trax (choć warto mieć na uwadze, iż na ten parametr będą miały wpływały felgi i opony.

Szczegółowe porówanie danych technicznych i wyposażenia Opla Mokki i Chevroleta Traxa  

Do porównania wzięliśmy najpopularniejszą wersję Mokki  - Enjoy 1.6 115 KM - oraz odpowiadającą jej w Chevrolecie wersję LT.

Cena
Opel Mokka w wersji Enjoy z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra i mocą 115 koni mechanicznych, z manualną 5 biegową skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła kosztuje 74 950 PLN, zaś Chevrolet Trax w wersji LT z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra i mocą 115 koni mechanicznych, z manualną 5 biegową skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła kosztuje 70 990 PLN.

Wyposażenie
Należy podkreślić, iż obydwie wersje zawierają ABS, EBA, ASR, ESP, system wspomagający pokonywanie podjazdów, system wspomagający zjazd ze wzniesienia oraz sześć poduszek powietrznych.
Mokka standardowo zapewnia 18 calowe felgi aluminiowe, natomiast w Traxie standardowo dostępne są 16 calowe felgi aluminiowe, by mieć 18-stki trzeba dopłacić 2 600 PLN. Trax tylne czujniki parkowania ma w standardzie, a Mokka taką opcje zapewnia w dodatkowo płatnych pakietach. Chevrolet w wersji LT  wyposażony jest ponadtow 7 calowy, kolorowy, dotykowy wyświetlacz LCD, a w Mokce za tę opcję trzeba dopłacić 2 600 PLN. Przydatne podczas długiej jazdy podłokietnik przy fotelu kierowcy, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, schowek pod siedzeniem pasażera, system monitorujący ciśnienie w oponach czy gniazdo 230 V są standardowym wyposażeniem Chevroleta. W Oplu te elementy wymagają dopłaty.
Specyficznym wyposażeniem Traxa są seryjne kompas i elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy.
Gdybyśmy chcieli dodać do Mokki wyposażenie, które standardowo znajduje się w Traxie, musielibyśmy dopłacić 5 500 PLN, jednak wtedy nasz samochód staję się bogatszy od Traxa o wyposażenie w nim niedostępne. Zyskujemy klimatyzację dwustrefową sterowaną elektronicznie, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, automatycznie sterowane światła z czujnikiem oświetlenia i czujnik deszczu. Zatem nie jest do końca możliwe wyrównanie wyposażenie tych modeli względem siebie. W taki sposób doposażona Mokka kosztowałaby już 80 450 PLN. Z kolei dopłacając do 80 450 PLN (czyli ceny doposażonej Mokki) zaledwie 2 450 PLN, można stać się właścicielem Traxa z mocniejszym silnikiem benzynowym 1.4 litra i mocy 140 KM z napędem 4x4.

Podsumowanie
Reasumując, samochody zbudowane na tej samej płycie, oferują takie same jednostki napędowe, jednak zewnętrznie różnią się od siebie, wszak muszą zachować jakąś specyfikę marki. Mimo wszystko wybór nie jest jednoznaczny. Opel to ugruntowana marka na polskim rynku, z którą klient jest oswojony. Chevrolet zważywszy na swój koreański rodowód, może nie przekonywać miłośników europejskiej motoryzacji. Pytanie co bardziej przekona polskiego nabywcę, czy ugruntowana pozycja Opla, czy starania pretendenta jakim jest Chevrolet.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Chevrolet Trax