/  /  /  /  / Nowy Chevrolet Malibu będzie miał takie silniki
Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Chevrolet Malibu będzie miał takie silniki

Chevrolet|
null
© Chevrolet
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Europejscy nabywcy nowego Malibu będą mieli do wyboru dwa silniki: benzynowy 2.4 oraz wysokoprężny 2.0, przy czym diesel pojawi się w salonach sprzedaży w drugiej połowie roku. Produkowany w Niemczech silnik będzie należał do najmocniejszych jednostek w swojej klasie pojemnościowej.

Silnik benzynowy 2.4 jest już znany ze swoich wysokich osiągów, niezawodności i niewielkich wymagań serwisowych. Czterocylindrowy 16-zaworowy silnik posiada głowicę wykonaną z lekkiego stopu, w której umieszczono dwa wałki rozrządu napędzane łańcuchem, zastosowano w nim także zmienne fazy rozrządu.

Benzynowy silnik osiąga moc 167 KM przy 5800 obr./min i przy stopniu sprężania wynoszącym 10,4:1. W samochodach z manualną przekładnią silnik ten pozwala na osiąganie prędkości maksymalnej 204 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w czasie 9,5 sekundy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 225 Nm przy 4600 obr./min, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi jedynie 7,8 l/100 km (stan: styczeń 2012).

Silnik praktycznie nie wymaga żadnych szczególnych czynności serwisowych i wymian okresowych, oprócz wymiany oleju wraz z filtrem, wymiany filtra powietrza oraz świec zapłonowych z platynowymi elektrodami.

Silnik wysokoprężny 2.0 będzie dostępny w drugiej połowie roku. Jego moc wyniesie około 160 KM przy 4000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min. Silnik ten będzie wyposażony w wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail, dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy, zaawansowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz intercooler.

W utrzymaniu odpowiedniej czystości spalin pomoże bezobsługowy filtr cząstek stałych. Silnik wysokoprężny w połączeniu z przekładnią manualną będzie spalał 5,3 litra oleju napędowego na 100 km.

Silniki nowego Chevroleta spełniają normę czystości spalin Euro V.

Oba silniki będą dostępne w wersjach z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną. W przekładni manualnej wszystkie biegi, łącznie z biegiem wstecznym, są synchronizowane. Sześciobiegowa przekładnia automatyczna, zbudowana według schematu On-Axis, umożliwia manualne sterowanie przełożeniami (DSC), dające kierowcy możliwość decydowania o momencie zmiany biegu.

Zastosowano w niej również adaptacyjne sterowanie automatyczne, dzięki czemu przekładnia umożliwia hamowanie silnikiem i utrzymuje niższy bieg po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia lub w czasie zjeżdżania ze wzniesienia.



Komfortowa jazda
Inżynierowie pracujący nad zupełnie nową konstrukcją, jaką jest Chevrolet Malibu ósmej generacji, w ciągu 22 miesięcy w trakcie badań i testów przejechali tym samochodem ponad 1,6 mln kilometrów po drogach sześciu kontynentów. Samochód sprawdzano i wprowadzano korekty, jeżdżąc po wiejskich drogach, autostradach i torach ośrodków badawczych całego świata, otrzymując w rezultacie pewne prowadzenie oraz komfortowe własności jezdne z dobrze zrównoważoną charakterystyką układu kierowniczego.

Geometria podwozia samochodu, z rozstawem osi 2737 mm i rozstawami kół 1583 mm z przodu oraz 1585 mm z tyłu, w połączeniu ze sztywnością strukturalną nadwozia, dały solidną podstawę do precyzyjnego skalibrowania charakterystyk jezdnych nowego Malibu. Zawieszenie kół z użyciem dobrze sprawdzonych i wciąż udoskonalanych kolumn McPhersona z przodu, wielowahaczowego zawieszenia kół tylnych oraz dzięki starannie dobranemu mocowaniu ramy pomocniczej silnika do nadwozia, pozwoliło uzyskać pożądane własności dynamiczne, niski poziom hałasów i drgań oraz ogólne wrażenie jazdy samochodem wysokiej klasy.

Jedną z kluczowych decyzji prowadzących do komfortowego i precyzyjnego prowadzenia się samochodu było użycie układu kierowniczego firmy ZF, który umożliwił dobre wykorzystanie sztywności skrętnej nadwozia i zapewnienie stabilnej charakterystyki kierunkowej. Nawet na bardzo ciasnych zakrętach samochód prowadzi się zaskakująco neutralnie. Standardowo stosowane jest elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS), pozwalające uzyskać oszczędności w zużyciu paliwa.

Solidne i pewne hamulce to wynik użycia z przodu wentylowanych tarcz hamulcowych o dużej średnicy, a z tyłu pełnych tarcz i aluminiowych zacisków hamulcowych. W samochodzie zastosowano starannie dobrany zestaw elektronicznych systemów wspomagających, które pozwalają kierowcy panować nad samochodem w trudnych sytuacjach drogowych. Są to:
• system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy (ESC) z czujnikiem prędkości kątowej, czujnikiem przyspieszenia bocznego samochodu i czujnikiem kąta skrętu kół,
• system kontroli trakcji (TC), zapewniający przyczepność kół do nawierzchni poprzez ograniczenie ich poślizgu, gdy jedno lub oba napędzane koła zaczynają się ślizgać,
• czterokanałowy system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS) z elektronicznym rozdziałem sił hamowania, systemem kontroli rozkładu sił hamowania na zakręcie (CBC), który włącza się, jeśli w czasie hamowania na zakręcie pojawia się nadmierna podsterowność lub nadsterowność. Hydrauliczny układ wspomagania przy spadku siły hamowania (Brake Fade Assist) kompensuje spadek skuteczności hamulców występujący po kilkukrotnym ostrym hamowaniu w krótkich odstępach czasu. W razie hamowania awaryjnego siła hamowania zostaje automatycznie zwiększona,
• system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (Hill-start Assist) – wyposażenie standardowe,
• tylne czujniki parkowania – wyposażenie standardowe wyższych wersji wyposażeniowych. Układ sterujący otrzymuje sygnały z czujników ultradźwiękowych i używa triangulacji, by określić odległość samochodu od przeszkody, a w razie potrzeby powiadamia kierowcę odpowiednim sygnałem dźwiękowym.

Samochody ze średnim i wyższym poziomem wyposażenia otrzymają tempomat sterowany przyciskami umieszczonymi na kierownicy. Elektronicznie sterowany hamulec postojowy jest wyposażeniem standardowym wszystkich wersji samochodu. Jest on aktywowany przyciskiem znajdującym się na konsoli centralnej, a jego wyłączenie następuje automatycznie, po naciśnięciu pedału przyspieszenia.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama