/  /  /  /  / Elektryczny Chevrolet Spark EV będzie sprzedawany w Europie
Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Elektryczny Chevrolet Spark EV będzie sprzedawany w Europie

Chevrolet|
null
© Chevrolet
nullnull

Po światowej premierze Sparka EV w Los Angeles w zeszłym roku nowy Chevrolet z napędem elektrycznym zostanie po raz pierwszy zaprezentowany europejskiej publiczności podczas salonu w Genewie. Spark EV wejdzie do sprzedaży na wybranych rynkach w Europie w 2014 roku.

Chevrolet Spark EV wyposażono w najbardziej zaawansowany silnik elektryczny oraz akumulator, jakie stworzył koncern General Motors.

"Spark EV to bezemisyjny samochód miejski z inteligentnymi możliwościami przyłączeniowymi, który naszym zdaniem zyska dużą popularność na najbardziej zaawansowanych technologicznie rynkach Europy - twierdzi Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet and Cadillac Europe. "Podobnie jak Volt, ten zwinny samochód elektryczny pokazuje zaangażowanie Chevroleta w dostarczanie inteligentnych rozwiązań w zakresie mobilności".

Spark EV daje kierowcy dużą przyjemność z jazdy dzięki dynamicznemu przyspieszeniu, porównywalnemu z samochodami sportowymi, oraz momentowi obrotowemu wynoszącemu 542 Nm, który jest płynnie rozwijany już od najniższych obrotów.

Sercem układu napędowego Sparka EV jest opracowany przez GM silnik elektryczny z magnesami trwałymi, który produkuje ponad 130 KM mocy (100 kW) i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 8,5 sekundy.

Chevrolet Spark po face-liftingu czeka na klientów

Spark EV zostanie wyposażony w litowo-jonowe akumulatory o pojemności ponad 20 kWh oraz system aktywnego chłodzenia i ogrzewania cieczą. Zaawansowana technologia zastosowana w akumulatorach zapewnia autu jeden z najlepszych w klasie zasięgów elektrycznych, a także umożliwia zarówno standardowe ładowanie prądem zmiennym, jak i szybkie ładowanie prądem stałym.

System szybkiego ładowania prądem stałym pozwoli na naładowanie akumulatorów do poziomu 80% w około 20 minut. Co więcej, system został opracowany tak, aby możliwe było wykonanie kilku takich ładowań dziennie.

Ładowanie z wykorzystaniem gniazdka prądu o napięciu 240V zajmuje natomiast od 6 do 8 godzin.

Spark EV wyróżnia się zdecydowanie zarysowanymi, ekspresyjnymi liniami nadwozia. Z kolei wewnątrz rzuca się w oczy tablica przyrządów, w której umieszczono jeden z dwóch dużych, 7-calowych ekranów LCD. Drugi ekran, umieszczony w konsoli centralnej, wyświetla funkcje systemu multimedialnego i wskazania klimatyzacji, a także przekazuje dane związane z zarządzaniem energią.

W standardowym wyposażeniu Sparka EV znalazł się również system MyLink, umożliwiający przyłączenie kompatybilnego smartfona do pokładowego radia z dotykowym ekranem o wysokiej rozdzielczości. System pozwoli na bezpieczne korzystanie z funkcji smartfona, jak na przykład aplikacji nawigacyjnej czy radia internetowego.

Tylna kamera zapewnia kierowcy dodatkowe wsparcie podczas cofania.

Użytkownicy kompatybilnych wersji iPhone'a (4S i nowszych) z systemem operacyjnym iOS6 mogą za pośrednictwem systemu Chevrolet MyLink zlecić funkcji Siri wykonanie wielu różnych zadań. W tym czasie kierowca może bezpiecznie skupić się na obserwacji drogi i nie musi odrywać rąk od kierownicy.

Dane techniczne mają charakter wstępny.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama