/  /  /  /  / Taksówki marki Chevrolet w Warszawie
Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Taksówki marki Chevrolet w Warszawie

Chevrolet Poland|
null
© Chevrolet Poland
nullnullnullnullnull

Z pewnością starsi warszawiacy pamiętający lata 30-te z sympatią powitają taksówki ze znakiem złotej muchy na masce. Były okresy, gdy samochody marki Chevrolet stanowiły ponad 60% wszystkich zarejestrowanych aut osobowych w naszym kraju. Widać to było wyraźnie również na postojach taxi.

Niedawno taksówki Chevroleta wróciły na polskie ulice, szczególnie widoczne są w stolicy. "Nie tylko historyczne sentymenty zadecydowały o wyborze tego właśnie modelu dla firmy. Orlando to model nadający się doskonale na taksówkę, wygodny, o wyjątkowo pojemnym wnętrzu dla siedmiu pasażerów, bezpieczny, nowoczesny i atrakcyjny wizualnie - mówi Arkadiusz Wieczorek, założyciel Wawa Taxi.

Program pilotażowy dla kilku taksówek Orlando w tej firmie ruszył już w sierpniu ubiegłego roku. Po pozytywnym odbiorze przez użytkowników zdecydowano się na rozszerzenie taboru i obecnie w Wawa Taxi jeździ kilkadziesiąt Chevroletów Orlando. Samochody mają być użytkowane do 12 miesięcy, potem wymienione na kolejne, wprost z linii produkcyjnej.

Tabor pachnących nowością taksówek Chevroleta ma być wyróżnikiem korporacji taksówkowej i podnosić jej atrakcyjność w oczach pasażerów. Niższy jest też koszt eksploatacji pojazdów.

Chevrolet rośnie jak na drożdżach

Pierwsza montownia General Motors w Polsce (1928-1931) skierowała na rynek kilka tysięcy osobowych modeli Chevrolet. Sporo z nich było z powodzeniem wykorzystywanych jako taksówki. Ceniono je za trwałość, niezawodność oraz niskie koszty zakupu i eksploatacji, a takie opinie w ustach taksówkarzy to nie bagatela.

Druga montownia GM w naszym kraju (1936-1939) jeszcze bardziej utrwaliła tę tendencję do tego stopnia, że pod koniec lat 30-tych marka Chevrolet stawała się pewnego rodzaju synonimem taksówki.

Po wojnie, w latach 50-tych i 60-tych postoje taksówek okupowały głównie krajowe Warszawy, ale licznymi perełkami wśród nich były modele Chevrolet Fleetmaster, Stylemaster, Fleetline, Bel Air (niektóre w wersjach de luxe), których kilka tysięcy sprowadzono do Polski w latach 1946-1953 oraz później w ramach prywatnego „importu marynarskiego”.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama