/  /  /  /  / PREZENTACJA | Chevrolet Orlando 1.8 DOHC 16V (141 KM) LS
Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PREZENTACJA | Chevrolet Orlando 1.8 DOHC 16V (141 KM) LS

IBRM Samar|
Chevrolet Orlando 2012
© IBRM Samar
Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012Chevrolet Orlando 2012

Przedmiotem prezentacji jest Chevrolet Orlando z silnikiem 1.8 DOHC 16V o mocy 141 KM i manualną, 5-biegową przekładnią. Przedstawiona najtańsza wersja wyposażeniowa posiada oznaczenie LS.

Model koncepcyjny ujrzał światło dzienne w 2008 roku na salonie w Paryżu, dwa lata później debiutowała na tej samej wystawie wersja seryjna. Do klientów w Polsce pierwsze Chevrolety Orlando trafiły z początkiem 2011 roku. Co ciekawe, nie są one sprzedawane na rodzimym rynku, choć oferuje się je w Kanadzie.
Orlando oparty jest na platformie Delta II wykorzystywanej także w innych modelach koncernu General Motors.
Wielofunkcyjny pojazd należy do najtańszych aut tej klasy na polskim rynku. Już począwszy od bazowej wersji oferuje miejsca dla 7 pasażerów. Jest pierwszym minivanem tego producenta skierowanym na rynki Starego Kontynentu. W zasadzie Orlando nie wnosi do tej klasy innowacji, ale dzięki umiarkowanej cenie sprzedaje się nadzwyczaj dobrze.

Gdzie jest produkowany?
Pojazd zjeżdża z taśm produkcyjnych w Korei Południowej, podobnie jak kilka innych modeli Chevroleta opracowanych z myślą o Europie i Azji.

Segmentacja i konkurenci
Minivan klasyfikowany jest jako auto segmentu C. Na krajowym rynku Orlando rywalizuje z Citroenem C4 Grand Picasso, Dacią Lodgy, Fordem Grand C-MAX, Oplem Zafira, Peugeotem 5008, Renault Grand Scenic, Toyotą Verso i Volkswagenem Touranem.

Kto kupuje prezentowany model?
Dzięki umiarkowanej cenie pojazd, pod względem sprzedaży, zajmuje trzecią pozycję w swoim segmencie w Polsce. Decydują się na niego głównie osoby prywatne (ponad 58%), reszta trafia do instytucji oraz klientów biznesowych.

Podstawowe informacje
Chevrolet Orlando to 5-drzwiowy pojazd wielofunkcyjny (MPV) przeznaczony dla 7 osób. Minivan dostępny jest do wyboru z trzema silnikami i trzema skrzyniami biegów oraz w pięciu wersjach wyposażenia (LS, LS+, LT, LT+ i LTZ). Łącznie w cenniku znajdziemy 12 wariantów auta. Pod względem stylizacji nawiązuje do innych modeli tej popularnej marki, jednocześnie łączy akcenty designerskie typowe dla SUV-ów i crossoverów (m.in. linia okien i  wyraźnie poszerzone błotniki).

Wymiary, masy i objętości
Orlando jest duże jak na tę klasę aut, nadwozie ma 4.652 mm długości, w tym segmencie tylko Zafira Tourer jest większa i to też tylko nieznacznie. Na szerokość Orlando mierzy 2.164 mm (z lusterkami),a na wysokość 1.633 mm. Rozstaw osi, decydujący o przestrzeni na nogi, wynosi tu 2.760 mm.
Masa własna pojazdu w opisywanej wersji to 1.528 kg przy ładowności 632 kg.
Miejsca dla pasażerów rozmieszczone są w trzech rzędach, za nimi znajduje się 101-litrowy bagażnik z możliwością rozszerzenia jego objętości do 466 litrów poprzez złożenie oparcia w trzecim rzędzie.

Bezpieczeństwo
Orlando wyposażony jest standardowo w sześć poduszek powietrznych oraz najważniejsze systemy elektroniczne. Bez dopłaty montowane są powszechne w tej klasie aut układy jak kontrola  trakcji (TSC) czy system ESC (Electronic Stability Control), odpowiednik ESP dbający o zachowanie obranego toru jazdy. Obowiązkowy ABS jest tu wspomagany przez HBA (układ wspomagania nagłego hamowania). Bez dopłaty klient otrzyma także system ISOFIX.
Pojazd w niezależnych testach zderzeniowych instytutu Euro NCAP otrzymał maksymalną notę - pięć gwiazdek.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
W Chevrolecie Orlando trudno doszukać się jakichś ważnych innowacji czy wyróżniających go na tle rywali rozwiązań technicznych. Niejako z obowiązku wymieniamy kilka ciekawszych elementów wyposażenia, akcesoriów i elementów funkcjonalnych, które jednak nie są czymś nowym w tym segmencie.
Drugi i trzeci rząd siedzeń znajdują się wyżej niż fotel kierowcy i pasażera z przodu. To rozwiązanie zapewnia lepszą widoczność do przodu i na boki pasażerom siedzącym w dwóch tylnych rzędach. Wzorem innych vanów fotele można ustawiać w wielu konfiguracjach  tak, by dostosować możliwości transportowe do zaistniałych potrzeb.
Asystent Parkowania. Opcjonalny system sprawia, że parkowanie staje się łatwiejsze dzięki kamerze cofania, dostępnej w wyższych  wersjach. Sygnały dźwiękowe oraz obraz z kamery wyświetlany na ekranie nawigacji pomagają uniknąć niepożądanych otarć czy wgnieceń podczas parkowania na zatłoczonych ulicach.
Panoramiczne lusterko wewnętrzne. Pozwala lepiej obserwować to, co dzieje się na tylnych siedzeniach. To rozwiązanie znane z innych rodzinnych aut docenią osoby przewożące dzieci.
Uchwyt na rowery. Z tyłu samochodu, przy wykorzystaniu firmowego haka holowniczego, możliwe jest instalowanie uchwytów na jeden lub trzy rowery. Przewożenie w ten sposób jest bezpieczniejsze i wygodniejsze niż w przypadku transportowania ich na bagażniku dachowym. Dzięki mniejszym oporom aerodynamicznym z rowerami można jechać szybciej, samochód mniej spala, a w kabinie jest ciszej.

Napęd
W ofercie Orlando do wyboru są trzy jednostki napędowe. Silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra połączony jest z 5-biegową skrzynią, a jednostka wysokoprężna o pojemności dwóch litrów – oferowana w dwóch wariantach mocy - z 6-stopniową automatyczną przekładnią lub 6-biegową manualną. W ofercie znajdziemy też nowy silnik benzynowy 1.4 z turbosprężarką zaprojektowany wg. koncepcji downsizingu. Ten ostatni występuje z manualną, 6-biegową skrzynią. W silnikach Diesla zastosowano wtrysk paliwa common-rail, wszystkie mają po 4 cylindry.
Z podstawowym silnikiem 1.8 zamówić można fabryczną instalację gazową zasilaną LPG.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
1.8 DOHC 16V o mocy 104 kW/ 141 KM. Benzynowy, czterocylindrowy silnik o momencie równym 176 Nm zapewnia przyzwoite osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera 11,8 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 185 km/h. Według producenta z tą jednostką minivan zużywa 7,3 l benzyny w przeliczeniu na 100 km. Pojazd emituje 172 gramy dwutlenku węgla na kilometr. Silnik sprzęgany jest wyłącznie z manualną, 5-stopniową skrzynią.
1.4 DOHC 16V o mocy 103 kW/ 140 KM. Nowa jednostka zapewnia moc zbliżoną do 1,8-litrowej, ze znacznie mniejszej pojemności. To zasługa turbosprężarki, która pozwoliła osiągnąć 100 KM mocy z litra pojemności. Tego typu silniki – opracowane wg. koncepcji downsizingu – stają się coraz bardziej powszechne. 1.4-litrowy „benzynowiec” pozwala rozpędzić auto do 200 km/h, a połowę tej prędkości można uzyskać w czasie 11 sekund. Kolejny atut to moment obrotowy równy 200 Nm dostępny w szerokim zakresie obrotów (1850-4900 obr./min.). Cena, jaką się płaci za lepsze osiągi  turbodoładowanej jednostki to nieco wyższe spalanie, w cyklu mieszanym wzrosło ono o 0,3 litra w stosunku do bazowego silnika 1.8. Emisja CO2 w tej wersji jest znacznie niższa i wynosi 144 g/km. 1.4 turbo współpracuje wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
2.0D o mocy 96 kW/ 130 KM. Silnik umożliwia rozpędzenie samochodu do 180 km/h, a pierwszą „setkę” można uzyskać w czasie 10,3 sekundy. Turbodiesel o momencie 315 Nm posiada filtr cząstek stałych (DPF) i zużywa średnio 6 litrów ON na 100 km. Emisja CO2 dla tej jednostki wynosi 159 g/km.
2.0D o mocy 120 kW/ 163 KM. To mocniejszy wariant wcześniej opisanego silnika wysokoprężnego, oferujący aż 360 Nm momentu obrotowego. Dodatkowe 33 KM mocy nie przekładają się na dużo lepsze przyspieszenie, 10 sekund zajmuje rozpędzenie się do 100 km/h. Zużycie utrzymane jest na tym samym poziomie (6 l/ 100 km), gdy silnik sprzęgnięty jest z manualną skrzynią biegów. Natomiast z „automatem” trzeba liczyć się z większym o litr spalaniem. Prędkość maksymalna wzrosła tu do 195 km/h. Silnik Diesla emituje 159 g/km (z automatyczną skrzynią – 186 g/km) CO2.

Grupa emisyjna
Chevrolet Orlando w bazowej odmianie z silnikiem 1.8 o mocy 141 KM i manualną skrzynią emituje 172 g CO2 na km, co stawia go w grupie E. Opisywana odmiana zużywa średnio 7,3 litra benzyny na 100 km. W cyklu miejskim pojazd konsumuje 9,7 litra, a na trasie zadowala się 5,9 litrami.

Koszty
Minivan należy do najtańszych aut w klasie, za podstawową wersję (1.8 LS) będącą przedmiotem tej prezentacji trzeba zapłacić 59.900 zł, oczywiście nie uwzględniając kosztów wyposażenia dodatkowego. Najdroższa odmiana to wydatek równy co najmniej 92.240 złotych.



Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama