/  /  /  /  / Mocny kwartał Chevroleta
Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Mocny kwartał Chevroleta

Chevrolet|
null
© Chevrolet
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W pierwszym kwartale roku Chevrolet sprzedał w Europie łącznie 112 285 samochodów, co przełożyło się na udział w rynku równy 2,2%. Sprzedaż marki wzrosła o 7%, czyli o 6 908 aut, w porównaniu z tym samym okresem w 2010 roku (1 kwartał 2010: 105 377; 2,2%).

W pierwszym kwartale Chevrolet powiększył swoje udziały w dziewięciu rynkach europejskich. W marcu marka sprzedała w Europie 49 717 samochodów, co oznacza 16% wzrost w porównaniu ze sprzedażą w marcu zeszłego roku –  42 849 samochodów.

„Marzec był bardzo obiecującym miesiącem dla Chevroleta. Nowy Chevrolet Orlando jest już dostępny na rynku i można zauważyć pozytywny wpływ tego modelu na wielkość naszej sprzedaży - oznajmił Wayne Brannon, prezes i dyrektor generalny Chevrolet Europe. „Cechy Orlando (styl crossovera, łatwość prowadzenia oraz przestronne wnętrze, mieszczące aż siedmiu pasażerów) czynią z tego modelu bardzo atrakcyjną propozycję”, dodał Brannon.

Nowy Chevrolet Orlando znalazł w marcu (miesiąc debiutu rynkowego) 3 824 nabywców, co znacznie przewyższyło oczekiwania producenta. Nowa Captiva pojawi się w salonach pod koniec tego miesiąca, następnie latem zadebiutuje Aveo, a jesienią Cruze hatchback i Camaro. Chevrolet Volt, elektryczny samochód o rozszerzonym zasięgu, będzie dostępny w sprzedaży od listopada na wybranych rynkach europejskich.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2011 roku Chevrolet sprzedał w segmencie kompaktów 31 508 samochodów, a w segmentach samochodów miejskich 28 892 sztuk modelu Spark oraz 19 363 sztuk Aveo.

W pierwszym kwartale 2011 roku sprzedaż Chevroleta w Danii (rekordowe 3 282 samochodów lub +128%) i Turcji (+115%) była ponad dwukrotnie wyższa, z kolei sprzedaż we Francji i Rosji wzrosła odpowiednio o 80% i 51%. Zwiększyła się również sprzedaż w Holandii (+26%), Polsce (+25%), Austrii (+15%) i Szwajcarii (+13%).

W pierwszym kwartale 2011 roku największymi rynkami Chevroleta były: Rosja (31 003 samochodów), Uzbekistan (27 465 samochodów), Włochy (8 112 samochodów), Francja (7 155 samochodów) oraz Niemcy (5 866 samochodów). Pod względem sprzedaży Chevrolet pozostaje czołową zagraniczną marką samochodową w Rosji, z udziałem rynkowym wynoszącym 6,2%. Francja, Dania i Szwajcaria osiągnęły w marcu rekordową sprzedaż.

W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż na europejskim rynku samochodowym wyniosła 5 008 391 pojazdów (wzrost o 5%). W marcu sprzedaż ta wzrosła o 1%, czyli 2 136 702 samochodów. Francja, w której zarejestrowano 769 942 pojazdów, stała się drugim po Niemczech samochodowym rynkiem zbytu w pierwszym kwartale roku.

Chevrolet jest czwartą marką samochodową na świecie pod względem sprzedaży rocznej, której udział w rynku wynosi 5,8%. Jest również najlepiej sprzedającą się marką General Motors: samochody marki Chevrolet stanowią ponad 50% globalnej sprzedaży koncernu. Najbardziej dynamicznie Chevrolet zdobywa rynki wschodzące. Przewiduje się, że w 2011 roku ponad 60% globalnej sprzedaży marki będzie miało miejsce poza Stanami Zjednoczonymi.

Chevrolet w Polsce
W Polsce ceny modeli Chevrolet rozpoczynają się od 27 990 zł za miejskiego Sparka, 28 990 zł za Aveo, 47 990 zł za kompaktowego Cruze, 59 990 zł za 7-osobowego rodzinnego vana Orlando oraz 89 990 zł za SUV-a Captiva.

W pierwszym kwartale 2011 roku Chevrolet zanotował na polskim rynku sprzedaż na poziomie 2 223 sztuk. Jest to wzrost o 25% (447 sztuk) w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku (1 776 samochodów) i przekłada się na udział w rynku samochodów osobowych równy 2,9% (według IBRM Samar). Z danych CEPiK wynika, że od stycznia do marca zarejestrowano 2 234 nowych chevroletów, to oznacza 3,2% udział w rynku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama