/  /  / Orlando
Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Chevrolet Orlando
© Chevrolet
Chevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet Orlando
Chevrolet Orlando zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2010 roku, jest 5 drzwiowym minivanem, który należy do segmentu K. Samochód powstał na płycie podłogowej modelu Cruze i jest wstanie pomieścić 7 osób, dzięki zastosowaniu trzeciego rzędu siedzeń. Produkcja Chevroleta Orlando została ulokowana w  zakładach General Motors w Korei Południowej. Warto nadmienić, że jest to pierwszy model Chevroleta, który pojawi się w europejskim segmencie pojazdów wielofunkcyjnych.

Pod maską Oralando może pracować jeden z trzech silników Chevroleta. Wszystkie silniki posiadają 4 cylindry, 16 zaworów oraz dwa wałki rozrządu i wielopunktowy wtrysk paliwa lub, w przypadku diesli system Common Rail. Obie jednostki diesla posiadają identyczna pojemność skokową - 2l, lecz różną moc. Słabszy wariant generuje 130 KM oraz 315 Nm, zaś mocniejszy 163 KM oraz 360Nm. Jedyny silnik benzynowy to motor o pojemności  1.8 litra i mocy 141 KM. Przednie zawieszenie Chevroleta Orlando zostało oparte na kolumnach McPhersona , zaś tylne na belce skrętnej.

Samochód dzięki mocno zarysowanej masce oraz przełamaniom zachodzącym na przednie błotniki oraz poszerzonym nadkolom, sprawia wrażenie masywnego. Wrażenie to jest potęgowane przez mocno rozbudowany przedni zderzak, w którym umieszczono światła przeciwmgielne. Chevrolet Orlando mierzy 4652mm długości przy rozstawie osi wynoszącym 2760mm, 1633mm wysokości oraz 1836 mm szerokości. W środku deska rozdzielcza została podzielona na dwie części, co  podkreślono podwójnym panelem biegnący przez całą szerokość kabiny. Wskaźniki na desce rozdzielczej umieszczono w tubkach.

Chevrolet Orlando oferuje sporo miejsca w środku. Objętość przestrzeni bagażowej uzależniona jest od ilości rozłożonych siedzeń. W przypadku gdy wszystkie trzy rzędy siedzeń są rozłożone, pojemność bagażnika wynosi jedynie 99 litrów. Wielkość ta diametralnie zmienia się gdy schowamy siedzenia wchodzące w skład trzeciego rzędu. Bagażnik zwiększa wtedy swoją objętość do 454 litrów i może zostać powiększony do 852 litrów, w momencie kiedy zostanie złożony drugi oraz trzeci rząd siedzeń. Ponadto środkowa część płyty głównej otrzymała ramę pomocniczą, do której zamocowane są siedzenia drugiego rzędu. Zabieg ten spowodował, że pasażerowie drugiego   rzędu siedzą wyżej o 4cm, w stosunku do osób zajmujących miejsca z przodu.  Dodatkowo siedzenia drugiego i trzeciego rzędu mogą być rozkładane niezależnie lub wspólnie.

Systemy zapewniające bezpieczeństwo czynne i bierne w modelu Orlando są  rozbudowane. Już w podstawowej wersji seryjnie montowane są poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz poduszki kurtynowe. W standardzie  system antypoślizgowy ABS z rozdziałem siły hamowania, który dzieli ją pomiędzy poszczególne koła, zapewniając jak najkrótszą drogę hamowania, system kontroli trakcji oraz elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy i hydrauliczne wspomaganie nagłego hamowania. Chevrolet Orlando otrzymał notę pięciu gwiazdek w testach EuroNcap

Konkurencję dla Chevroleta Orlando stanowi : Citroën C4 Picasso/Grand C4 Picasso, Ford C-MAX/Grand C-MAX, Opel Zafira, Peugeot 5008, Renault Scénic, Toyota Verso, Volkswagen Touran


 

Orlando najczęściej porównywany z

Citroen C3 Picasso
Citroen C3 Picasso
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Ford C-Max
Ford C-Max
Kia Venga
Kia Venga
Kia Carens
Kia Carens
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Tourer
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Reklama