/  /  /  /  / PREZENTACJA | Chevrolet Malibu 2.0 D (160 KM) LS
Chevrolet Malibu

Chevrolet Malibu

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PREZENTACJA | Chevrolet Malibu 2.0 D (160 KM) LS

IBRM Samar|
Chevrolet Malibu 2013
© IBRM Samar
Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013Chevrolet Malibu 2013

Od sześciu dekad znany głównie Amerykanom, teraz próbuje swoich sił w Europie. Dostępna w Polsce od 2012 roku 8. generacja auta bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach Opla Insigni. Tańsze modele Chevroleta cieszą się u nas sporym zainteresowaniem, czy droższe Malibu do nich dołączy?

Chevrolet Malibu to limuzyna produkowana w latach 1964-1983 i od 1997 roku do dziś. Pojazd ma długą i barwną historię. Występował pod kilkoma markami koncernu General Motors, był już hot-rodem, kabrioletem, również policyjnym radiowozem. Współczesne jego wcielenia były i są typowo rodzinnymi limuzynami, zastąpiły starsze modele Corsica i Beretta. Pierwszych siedem generacji Malibu było dostępnych głównie na rynku amerykańskim i projektowano je właśnie z myślą o klientach z rodzimego rynku. Dopiero ósma generacja wprowadzona do sprzedaży w 2012 roku stała się globalnym modelem koncernu GM. Chevrolet Malibu (nazwa pochodzi od miasta Malibu w stanie Kalifornia) w Europie zastąpił Chevroleta Epica (konkurent m.in. Kii Magentis i Hyundaia Sonata), który na naszym kontynencie sprzedawał się opornie.
Jednak nowy Malibu korzysta ze sprawdzonych rozwiązań Opla, jest tym samym nowocześniejszy, bezpieczniejszy i lepiej wyposażony w stosunku do poprzedników. Limuzyna Chevroleta oparta jest na płycie podłogowej Epsilon II. Ta platforma posłużyła za bazę zarówno dla  modeli tanich, popularnych marek jak i tych luksusowych. Wykorzystano ją w takich pojazdach jak Chevrolet Impala, Buick Regal, Buick LaCrosse, SAAB 9-5 oraz Caddilac XTS.
Wiele podzespołów w Chevrolecie pochodzi wprost z Opla Insignii, który wcześniej przebojem zdobył rynek (głównie dzięki technicznym innowacjom i niezawodności). To zagwarantowało lepsze przyjęcie Malibu w Europie, gdzie klienci są zdecydowanie bardziej wymagający niż w USA czy Azji. Zresztą Chevrolet wielokrotnie powtarza, iż nowy model zanim trafił do sprzedaży, został „dostrojony” pod gusta wybrednych Europejczyków.

Gdzie jest produkowany?
Chevrolet Malibu zjeżdża z taśm produkcyjnych w USA (Detroit i Kansas City), Południowej Korei, Chinach i Uzbekistanie. Oferowany w  Europie przyjeżdża z Korei.

Segment i konkurenci
Malibu to limuzyna klasy średniej. Na polskim rynku konkuruje między innymi z: Citroenem C5, Kią Optima, Hyundaiem i40, Renault Laguna, Suzuki Kizashi, Skodą Superb i Toyotą Avensis.

Kto kupuje prezentowany model?
Pod względem sprzedaży w Polsce Malibu zajmuje 28. pozycję w segmencie. Na amerykańską limuzynę decydują się w naszym kraju głównie firmy (61% wolumenu sprzedaży).

Podstawowe informacje
Chevrolet Malibu to duża limuzyna z mocnymi silnikami i stosunkowo bogatym wyposażeniem, sprzedawana za relatywnie nieduże pieniądze. Malibu ma ambicje – w najdroższych wersjach – powalczyć o klientów, którzy dotąd wybierali Forda Mondeo, Hondę Accord, Skodę Superb czy Toyotę Avensis. Przedstawiciele Chevroleta w Polsce przewidują, iż dużym wzięciem powinna cieszyć się najdroższa odmiana LTZ, oferująca bogate wyposażenie za stosunkowo nieduże pieniądze.
Ten rodzinny sedan ma szanse trafić w gusta Polaków dzięki właśnie niewygórowanej cenie. Tania, popularna marka cieszy się w naszym kraju rosnącym zainteresowaniem. Amerykański producent nie tylko zwiększa swój udział w polskim rynku (obecnie ma 3,18%), ale też bije rekordy sprzedaży na świecie (tylko w Europie sprzedano w 2012 roku blisko 200 tys. aut).
Nowy Malibu ze swoim amerykańskim poprzednikiem ma wspólną jedynie nazwę, cała reszta powstała od nowa. Dużo uwagi producent poświęcił dostosowując pojazd do preferencji klientów z Europy. Prace nad dostrojeniem zawieszenia europejskiej wersji Chevroleta przeprowadzono w Niemczech. Testy układu jezdnego odbywały się na terenie byłej bazy lotniczej, która dziś służy jako obiekt doświadczalny. W sumie auto pokonało ponad 3 tys. km, aby uzyskać nastawy zawieszenia dostosowane do europejskich dróg. Podczas pozostałych badań i testów w Europie skupiono się na dostrojeniu charakterystyki silników i przekładni oraz elektronicznych systemów pokładowych. W fazie projektowania wiele czasu poświecono na analizy CAE, szczególnie NVH (noise, vibration, harness). W efekcie Malibu jest jednym z najcichszych pojazdów w swojej klasie.
Atrakcyjny wygląd nadwozia jest wynikiem zastosowania akcentów designerskich z kilku modeli. Chevrolet stylizacją pasa tylnego nawiązuje do sportowego Camaro, jednej z ikon motoryzacji. Atrapa chłodnicy przypomina te z mniejszych modeli firmy, zaś reflektory niemal żywcem przejęto z Insignii.

Wymiary, masy i objętości
Limuzyna mierzy 4.865 mm długości, jest więc dłuższa od większości  modeli tej klasy. Jednak dla komfortu ważniejszy jest rozstaw osi decydujący o przestronności kabiny, który wynosi 2.737 mm, dokładnie tyle co w Oplu Insignia i ciut więcej niż w Volkswagenie Passat i CC. Pozwala to przypuszczać, że we wnętrzu Malibu miejsca jest pod dostatkiem. Również dach, który nie opada zbyt gwałtownie w kierunku bagażnika zapowiada zapas miejsca nad głowami pasażerów tylnej kanapy.
Samochód waży – w opisywanej wersji – 1.670 kg. Również ładowność jest wysoka na tle konkurentów (665 kg)
Bagażnik jest wyjątkowo obszerny, oferuje 545 litrów pojemności i po złożeniu siedzeń zapewnia około trzy razy większą objętość.

Bezpieczeństwo
Malibu otrzymał pięć gwiazdek, czyli najwyższą ocenę bezpieczeństwa przyznawaną przez niezależną organizację Euro NCAP.
W ocenie szczegółowej, w kategorii „bezpieczeństwo dorosłych pasażerów” przyznano 94%, natomiast systemy bezpieczeństwa aktywnego („safety assist”) oceniono na 71%.
Na tle wymienionych wcześniej konkurentów w dziedzinie bezpieczeństwa Malibu jest jednym z najlepiej wyposażonych samochodów. Zastosowano w nim takie układy elektroniczne jak system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), kontroli trakcji (TCS), elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD), asystent hamowania (BA), kontrolę hamowania na zakręcie, system wspomagania nagłego hamowania oraz elektroniczny układ zapobiegający utracie trakcji w czasie hamowania silnikiem. Są też mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX oraz układ monitorowania ciśnienia w oponach.
W limuzynie w przednich fotelach zastosowano aktywne zagłówki, chroniące szyjną część kręgosłupa w razie uderzenia w tył samochodu. Nie jest to jakaś nowość w branży, ale wciąż niewielu konkurentów może się pochwalić tym rozwiązaniem.
Kolejnym wyróżnikiem jest układ zwalniania pedałów w czasie kolizji. Innowacyjny system pozwala zmniejszyć obrażenia dolnej części nóg gdy dojdzie do silnego zderzenia czołowego.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
Mimo, że Malibu częściowo czerpie technikę z Insigni to jednak nie jest aż tak innowacyjny jak topowa limuzyna Opla. Z ciekawszych rozwiązań funkcjonalnych warto wymienić:
System bezkluczykowy. Dzięki niemu samochód można otworzyć pociągając jedynie za klamkę bez użycia kluczy czy nawet pilota. Silnik uruchamia się przyciskiem, który zastępuje tradycyjną stacyjkę.
Rozbudowany zestaw audio. Platforma rozrywkowo-informacyjna umożliwia podłączenie urządzeń multimedialnych (telefonów lub odtwarzaczy MP3) za pośrednictwem USB lub bezprzewodowej transmisji Bluetooth. W wersji LTZ pod 7-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym ukryto dodatkowy schowek, który jest idealnym miejscem na smartfona czy iPoda. Sterowanie systemem audio zostało umieszczone na kierownicy.
System kierowniczy ZF ułatwia manewrowanie przy niskiej prędkości (np. przy parkowaniu) i jednocześnie zapewnia lepszą sterowność i wrażliwość na ruchy kierownicą przy większych prędkościach.

Napęd
Chevrolet oferuje w Polsce Malibu jedynie z dwoma czterocylindrowymi silnikami: 2,4-litrowym benzynowym oraz dwulitrowym turbodieselem. Napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej lub sześciostopniowej automatycznej przekładni. W odmianie z automatem zastosowano tryb ręcznej zmiany przełożeń.

Silnik benzynowy – zestawienie podstawowych informacji:
2.4 DOHC o mocy 123 kW/ 167 KM. Sporej pojemności jednostka jak na europejskie warunki zapewnia przyzwoite osiągi przy niewysokim  zużyciu paliwa. 167-konny „benzynowiec” pozwala na rozpędzenie się do 204 km/h, a pierwsza „setka” pojawia się na prędkościomierzu po 9,5 sekundy. Z tym silnikiem Malibu w cyklu mieszanym spala 7,8 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 184 g/km). Podane dane dotyczą standardowej przekładni manualnej.

Silnik wysokoprężny – zestawienie podstawowych informacji:
2.0 VCDi o mocy 118 kW/ 160 KM. Dwulitrowy turbodiesel oferuje o 125 Nm więcej momentu obrotowego w stosunku do jednostki benzynowej.  Dostępne 350 Nm przekładają się na lepszą elastyczność przy zbliżonym przyspieszeniu do 100 km/h (9,7 s) i wyższej prędkości maksymalnej (213 km/h). Kolejna zaleta to zdecydowanie rzadsze odwiedzanie stacji paliw. Oszczędny diesel zużywa średnio 5,1 litra ON na 100 km (emisja CO2 – 134 g/km). Podane dane dotyczą manualnej skrzyni biegów.

Grupa emisyjna
Chevrolet Malibu z dwulitrowym turbodieslem i manulną przekładnią emituje 134 g/km CO2, co plasuje go w grupie emisyjnej C. Pojazd zużywa średnio 5,1 litra ON w przeliczeniu na 100 km. Zużycie w mieście wynosi 6,6 litra, a poza miastem 4,2.

Koszty
Za bazową wersję amerykańskiej limuzyny zapłacimy co najmniej 92.390 zł - tyle kosztuje odmiana 2.4 LS z manualną skrzynią. Prezentowany Chevrolet Malibu z turbodieslem 2.0 VCDi w podstawowej wersji LS kosztuje o 8000 zł więcej, dokładnie 100.390 zł. Najdroższa, topowa odmiana (2.0 VCDi LTZ z „automatem”) to wydatek 121.790 zł.



Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama