/  /  / Malibu
Chevrolet Malibu

Chevrolet Malibu

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Chevrolet Malibu 2012
© Chevrolet
Chevrolet Malibu 2012Chevrolet Malibu 2012Chevrolet MalibuChevrolet MalibuChevrolet MalibuChevrolet MalibuChevrolet MalibuChevrolet MalibuChevrolet MalibuChevrolet MalibuChevrolet Malibu
Historia Chevroleta Malibu sięga 1964 roku kiedy zaprezentowano go jako luksusową wersję modelu Chevelle. Auto, które swą nazwę zawdzięcza nazwie miejscowości w stanie Kalifornia, dostępne było w nadwoziach typu sedan, kabriolet, kombi oraz coupe. Kultowe już dzisiaj, pierwsza oraz druga generacja, zdaniem wielu najładniejsze spośród wszystkich po dziś dzień produkowanych, dostępne były w latach 1964-1972. Dla zapewnienia adekwatnych do wyglądu osiągów, auta wyposażane były w silniki o pojemności od 3.0 do ponad sześciu litrów, z sześcioma bądź ośmioma cylindrami w układzie V. Kolejne wcielenia Chevroleta Chevelle odzwierciedlały panujące motoryzacyjne trendy w projektowaniu aut. Trzecia generacja, produkowana w latach siedemdziesiątych, pozbawiona została charakterystycznych dla dwóch pierwszych generacji krągłości, w miejscu których pojawiły się kąty proste. Jeszcze bardziej kanciasta była generacja czwarta, produkowana od końca lat siedemdziesiątych, do 1983 roku. Była ona również pierwszą, w przypadku której nazwa Malibu stanowiła niezależną nazwę modelu, bowiem z racji na jej popularność wycofano z oferty model Chevelle. Na generację piątą miłośnicy Malibu musieli poczekać dość długo, bowiem aż do 1997 roku i raczej nie byli usatysfakcjonowani tym, co zostało im zaprezentowane. W wyglądzie nadwozia nie pozostało już nic z pierwszych wcieleń Malibu. 4-drzwiowe nadwozie, napęd na przód i skromna gama silnikowa powodowały iż z budzącymi grozę ośmiocylindrowymi  „muscle cars” dzieliło ono jedynie nazwę. Auto prezentowało się, delikatnie mówiąc, skromnie nawet w porównaniu z czwartą generacją. Nie zachwyciła również szósta generacja, która dzieliła płytę podłogową z Oplem Vectrą C. Raz jeszcze współcześni próbowali rozmienić na drobne kapitał zbudowany przez poprzednie pokolenia. Malibu z lat 2004-2008 oferowane było jako sedan oraz kombi. W przypadku siódmej generacji, produkowanej do 2012 roku wykorzystano tę samą, co w poprzedniku płytę podłogową, zrezygnowano jednak z odmiany kombi.

Obecna, ósma generacja, jak przystało na auto wytwarzane przez międzynarodowy koncern, również dzieli geny z pojazdami z całego świata. Nam, europejczykom platforma General Motors o nazwie Epsilon II, na której powstaje Malibu znana jest z Opla Insigni. Patrząc jednak na kształty spadkobiercy tradycji amerykańskiej legendy trudno by było się domyśleć kim są jego krewniacy. W ofercie Chevroleta auto zastępuje model Epica jednak nie ma z nim nic wspólnego. Jak przystało na pojazd amerykańskiej marki, Malibu 2012 jest dość „pulchne”, acz zgrabne. Przód auta to znany z innych Chevroletów potężny grill z rozciągniętymi lampami. W kompozycji tyłu pojazdu w oczy rzucają się, zamknięte pod wspólnym kloszem, podwójne lampy w technologii LED. O ile na zewnątrz nie widać podobieństwa auta do Europejskich krewnych, o tyle we wnętrzu można je dostrzec. Nie jest to jednak niczym negatywnym, bowiem sprawiająca solidne wrażenie deska rozdzielcza Insignii, z wyraźnymi zarysowanymi strefami kierowcy i pasażera wygląda tutaj bardzo dobrze. Krótszy niż Insignia, ze swoimi 4865mm długości mieści się jednak w czołówce klasy D jeśli chodzi o długość. Rozstaw osi jest identyczny jak w Oplu i wynosi 2737mm. Szerokość i wysokość to odpowiednio 1855 oraz 1465mm. Do napędu auta przewidziano dwie jednostki napędowe- benzynową 2.4 o mocy 167KM oraz diesla 2.0 rozwijającą 160KM. Oba są w stanie rozpędzić Malibu do 100km/h w mniej niż 10 sekund. Napęd na koła przenoszony może być poprzez sześciobiegową skrzynię manualną lub automatyczną.

Malibu jest bardzo bezpiecznym autem. W testach zderzeniowych EuroNCAP otrzymało pięć  gwiazdek, a na jego pokładzie znalazły się takie systemy pomagające dbać o bezpieczeństwo podróżnych, jak ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego BAS, system kontroli trakcji TCS, system kontroli stabilności StabiliTrak, a także 6 poduszek powietrznych, napinacze przednich pasów bezpieczeństwa oraz mocowania fotelików ISOFIX.

Konkurentami Chevroleta Malibu są takie auta, jak: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat, Citroen C5, Peugeot 508, Mazda 6, Suzuki Kizashi, Renault Laguna, Honda Accord, Skoda Superb, Kia Optima, czy Hyundai i40.
 

Malibu najczęściej porównywany z

Citroen C5
Citroen C5
Honda Civic
Honda Civic
Hyundai i40
Hyundai i40
Lexus CT
Lexus CT
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Reklama