/  /  /  /  / Chevrolet Cruze kombi i gama silnikowa
Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Chevrolet Cruze kombi i gama silnikowa

Chevrolet|
null
© Chevrolet
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Chevrolet Cruze kombi będzie oferowany z nowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra, który uzupełni gamę sprawdzonych jednostek napędowych przewidzianych dla tego modelu.

Silnik cechuje się osiągami porównywalnymi z silnikami o większej pojemności skokowej, a jednocześnie jest bardziej oszczędny i ekologiczny.

Ta czterocylindrowa jednostka z systemem Start/Stop została wyposażona w dwa wałki rozrządu w głowicy, system zmiennych faz rozrządu oraz wielopunktowy wtrysk paliwa.

Turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 współpracuje ze standardową, sześciobiegową przekładnią manualną i generuje 140 KM (103 kW) mocy, co pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w czasie 9,5 sekundy. Maksymalny moment obrotowy 200 Nm, osiągany w przedziale od 1 850 do 4 900 obr./min sprawia, że jednostka 1.4 będzie najbardziej dynamicznym silnikiem spośród wszystkich trzech motorów benzynowych oferowanych w kombi.

Jednocześnie, niskie spalanie turbodoładowanego silnika 1.4 sprawi, że będzie on atrakcyjną ofertą dla kierowców szukających oszczędnej i przyjaznej środowisku jednostki benzynowej. W cyklu mieszanym motor zużywa 5,7 l/100 km i emituje średnio 134 g CO2/km.

Diesel 1.7 to najbardziej oszczędna jednostka w gamie modelu Cruze
Oczekiwany silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 l został wyposażony w turbosprężarkę z intercoolerem oraz kolektor dolotowy ze zintegrowanymi klapami zawirowania powietrza. Olej napędowy jest podawany poprzez system wtrysku Common Rail, który zapewnia do 18 wtrysków na cykl pod ciśnieniem 1800 bar.

Jednostka osiąga maksymalną moc 130 KM (96 kW) i maksymalny moment obrotowy 300 Nm w przedziale od 2000 do 2500 obr./min, co pozwala rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy i osiągać prędkość do 200 km/h.

Co ważniejsze, silnik wysokoprężny 1.7 jest najbardziej oszczędną jednostką, jaka kiedykolwiek trafiła pod maskę Cruze. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 4,5 litra na 100 kilometrów, a emisja CO2 to 119 gramów na kilometr.

Chevrolet Cruze gama modelowa z cennikiem

Standardem w modelu z silnikiem wysokoprężnym 1.7 jest system Start/Stop oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Układy te będą również dostępne na kilku rynkach europejskich w wersjach z udoskonalonym silnikiem wysokoprężnym 2.0 o mocy 163 KM (120 kW), który na przejechanie 100 kilometrów potrzebuje 4,8 litra oleju napędowego. Emisja CO2 wynosi w tym przypadku 126 gramów na kilometr.

Wersje Chevroleta Cruze wyposażone w silnik benzynowy o pojemności 1,6 l będą oferowane na wszystkich rynkach z elektrycznym układem wspomagania kierownicy, który przyczynia się do obniżenia średniego zużycia paliwa do 6,4 l/100 km, natomiast emisji CO2 do 151 g/km.

Turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 oraz silniki wysokoprężne 1.7 i 2.0 będą współpracowały z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, natomiast silniki benzynowe 1.6 oraz 1.8 zostaną połączone ze skrzyniami manualnymi o pięciu przełożeniach. Zarówno silnik benzynowy 1.8, jak i diesel 2.0 będą oferowane opcjonalnie z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Właściwości jezdne inspirowane wersją wyścigową
Inżynierowie odpowiedzialni za podwozie i zawieszenie wersji kombi zadbali o to, aby właściwości jezdne samochodu odpowiadały jego dynamicznemu wyglądowi. Chevrolet Cruze dwukrotnie wywalczył tytuł Mistrza Świata WTCC w latach 2010 i 2011, a doświadczenie zdobyte na torze wyścigowym pomogło dopracować model produkowany seryjnie.

Cruze kombi powstał na tej samej płycie podłogowej, co wersje sedan i hatchback. Sztywną konstrukcję pojazdu w ponad 60 procentach tworzy stal o wysokiej wytrzymałości, natomiast nadwozie i rama pojazdu zostały stworzone jako jeden element.

Elementy zawieszenia, czyli sprawdzone kolumny McPhersona z przodu oraz belka skrętna z tyłu, zostały zestrojone z uwzględnieniem specyfiki wersji kombi, dzięki czemu uzyskano niski środek ciężkości pojazdu oraz zapewniono komfortowe właściwości jezdne i pewne prowadzenie.

W modelach z benzynowymi silnikami 1.4 turbo oraz 1.6, a także w wersjach wyposażonych w wysokoprężne jednostki 1.7 oraz 2.0 z systemem Start/Stop zastosowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, które zapewnia precyzyjne reakcje układu szczególnie w centralnym położeniu kierownicy. Skrajne położenia kierownicy dzielą mniej niż trzy obroty, co przekłada się na niewielką średnicę zawracania, wynoszącą 10,9 metra pomiędzy krawężnikami.

Komfort eksploatacji podnoszą dodatkowo czujniki parkowania z tyłu oraz tempomat.

Kluczowym elementem wpływającym na wysoki komfort akustyczny w kabinie Cruze kombi jest wyizolowanie ramy pomocniczej za pomocą czterech gumowych mocowań. Inne środki ograniczające hałas i wibracje to:
• izolacja całego nadwozia szczeliwem różnego typu,
• zastosowanie mat wytłumiających na powierzchni przylegania niewielkich sekcji nadwozia,
• specjalne, nylonowe przegrody akustyczne w strategicznych miejscach,
• przegroda czołowa osłonięta dwiema matami wygłuszającymi,
• dołączenie wstępnie uformowanej warstwy z włókna szklanego do wewnętrznej części maski silnika,
• trójwarstwowa podsufitka akustyczna z dwuwarstwową poliuretanową warstwą zewnętrzną,
• warstwa z włókna szklanego w drzwiach, służąca jako bariera chroniąca przed hałasem, pędem powietrza i wodą.
 
Sprawdzona architektura bezpieczeństwa
Architektura bezpieczeństwa Cruze kombi jest niemal identyczna, jak w wersji sedan, która zdobyła maksymalną ocenę pięciu gwiazdek zarówno w europejskich testach Euro NCAP, jak i w próbach przeprowadzonych przez amerykańską agencję bezpieczeństwa drogowego NHTSA.

Cruze kombi został wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa aktywnego, które pomagają kierowcy uniknąć wypadków:
• elektroniczny system stabilizacji (ESC): pomaga kierowcy utrzymać panowanie nad pojazdem w trudnych sytuacjach drogowych oraz utrzymuje kierunek jazdy. ESC usprawnia również działanie systemu ABS oraz zapewnia doskonałą przyczepność i stabilność
• system kontroli trakcji: ogranicza poślizg kół w momencie, gdy jedno lub dwa koła przedniej osi tracą przyczepność
• czterokanałowy system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), który odpowiednio steruje ciśnieniem w układzie hamulcowym.

Modele wyposażone w opcjonalny system multimedialny MyLink lub zintegrowaną nawigację satelitarną będą oferowane w połączeniu z kamerą cofania – elementem rzadko spotykanym w tym segmencie.

W razie wypadku ochronę zapewnia sześć poduszek powietrznych aktywowanych poprzez moduł diagnostyczny. Sztywna struktura nadwozia Cruze kombi, spawane wzmocnienia rurowe w drzwiach, belki wzmacniające drzwi wykonane ze stali o ultra wysokiej wytrzymałości oraz wytrzymałe poprzecznice z tyłu, zapewniają doskonałą ochronę przed uderzeniem z każdej strony.

Przednie i tylne strefy zgniotu zostały zaprojektowane w taki sposób, aby przejąć jak największą część energii uderzenia podczas wypadku i zachować w ten sposób integralność przedziału pasażerskiego. Z kolei łamane pedały redukują ryzyko wystąpienia urazów nóg i stóp kierowcy podczas zderzenia ze średnią i dużą siłą.

Wszystkie wersje Cruze kombi są wyposażone w pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa oraz sześć standardowych poduszek powietrznych. Oprócz tego, z tyłu przy zewnętrznych siedzeniach znajdują się mocowania fotelika dziecięcego Isofix.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Chevrolet Cruze