/  /  /  /  / Europejki lubią miejskiego Chevroleta Sparka
Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Europejki lubią miejskiego Chevroleta Sparka

Chevrolet|
null
© Chevrolet
null

Spark, jeden z najlepiej sprzedających się miejskich modeli Chevroleta w Europie, zyskał szczególną sympatię pań. Dane firmy potwierdzają, że w Europie około 59% właścicieli Sparka to kobiety. W Polsce stanowią one połowę osób kupujących najmniejszy model marki.

Ivana, właścicielka Sparka z Chorwacji, uwielbia swój samochód, ponieważ dzięki niemu może czerpać dużą przyjemność z jazdy. "Kocham mojego Sparka, gdyż jest częścią mnie - mówi przedszkolanka. "Zawsze mnie uszczęśliwia i inspiruje, więc staram się o niego dbać, aby zawsze wyglądał fantastycznie".

"Szukając samochodu dla siebie natrafiłam na Sparka: jego nowoczesne, sportowe linie zafascynowały mnie do tego stopnia, że zakochałam się w nim. Samochód doskonale się prowadzi, jest oszczędny i ma przydatne wyposażenie łącznie z klimatyzacją. Mogę również podłączyć do pokładowego radia swój odtwarzacz MP3. Nazwałam go 'dzidziuś', bo jest taki słodki - dodała Ivana.

Młoda kobieta spędza mnóstwo czasu w swoim aucie: "Odwiedzam inne miasta, jeżdżę na wycieczki, do przyjaciół i znajomych, jak również do pracy".

Schowki i bezpieczeństwo
Z kolei w Wielkiej Brytanii mieszka kolejna fanka Sparka o imieniu Alex. To zapracowana mama w rodzinie zastępczej, opiekująca się dziewięciorgiem dzieci. Dla niej Spark jest swoistym kołem ratunkowym. Jej dzieciom podoba się „uśmiech” auta oraz jego przestronne wnętrze, w którym mogą miło spędzać czas.

"Lubimy naszego Sparka, ponieważ jest kompaktowy na zewnątrz i duży w środku, a także oferuje mnóstwo przydatnych schowków na wszelkie przedmioty, które noszą ze sobą dzieciaki poczynając od zabawek, a kończąc na tornistrach".

Około 34% właścicieli Chevroleta Sparka to rodziny z dziećmi. Dla nich liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo, a Spark oferuje wysoki poziom ochrony. W 2009 roku samochód zdobył cztery z pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP, uzyskując 81% w zakresie ochrony dorosłych pasażerów i 78% w kategorii ochrony dzieci przewożonych na pokładzie samochodu.

"Przy tak dużej rodzinie jak nasza podróżujemy dwoma samochodami, więc cenimy również niskie koszty eksploatacji i przystępną cenę auta. Należy jednak podkreślić, że priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo - dodała Alex.

W najnowszej wersji modelu Spark wysoko umieszczone trzecie światło stopu z diodami LED zostało zintegrowane ze spoilerem umieszczonym nad tylną szybą, dzięki czemu kierowca ma lepszą widoczność do tyłu.

Co więcej, w przeciwieństwie do wielu konkurentów Spark na pięcioro drzwi i pięć siedzeń, w związku z czym jest idealnym drugim autem w rodzinie. Długi rozstaw osi pozwolił konstruktorom ograniczyć liczbę elementów wnikających do kabiny pasażerskiej, więc rodziny mogą wykorzystać całą przestrzeń dostępną pomiędzy osiami.

Niezależność każdego dnia
Siła oddziaływania Sparka jest jednak jeszcze większa. 22% nabywców wszystkich aut to emeryci. Brigitte z Belgii przyznaje, że Spark daje jej niezależność, w związku z czym może w dowolnej chwili odwiedzić wnuki lub jechać na zakupy.

Brigitte chwali też swój samochód za to, że łatwo się prowadzi i łatwo nim zaparkować pod zatłoczonym centrum handlowym.

"Mój Spark jest bardzo komfortowy, pozwala na zajęcie doskonałej pozycji za kierownicą i jest zaskakująco przestronny jak na te gabaryty. Doceniam fakt, że wszystkie przełączniki są czytelnie opisane i łatwo je dosięgnąć. Przydatną funkcją są też automatycznie wyłączające się światła, które pozostają włączone chwilę po otwarciu drzwi kierowcy. To wspaniałe udogodnienie".

Niewielki Spark to dynamiczny samochód, który ujawnia swoje talenty szczególnie podczas jazdy w mieście. Auto mierzące zaledwie 3640 mm długości i 1597 mm szerokości zmieści się w najwęższe miejsce parkingowe i bez problemu wjedzie w wąską uliczkę.

W mieście sprawdzą się również dynamiczne i precyzyjne właściwości jezdne Sparka. Z kolei wewnątrz samochód oferuje prowadzącemu podwyższoną pozycję za kierownicą, co zapewnia łatwy dostęp do kabiny pasażerskiej i zwiększa komfort podróżowania.

Oferowane są dwa silniki benzynowe o pojemności 1,0 l i 1,2 l. Spark jest dostępny z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy (ESC), obejmującym kontrolę trakcji, a także układ zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama