/  /  / Captiva
Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Chevrolet Orlando
© Chevrolet
Chevrolet OrlandoChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet Captiva
Chevrolet Captiva to przedstawiciel klasy średniej (segment D) wśród samochodów terenowo- rekreacyjnych. Captiva była pierwszym SUV-em Chevroleta na rynku europejskim, a także pierwszym w Europie autem tej marki z silnikiem wysokoprężnym. Auto zadebiutowało w marcu 2006 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie i jeszcze tego samego roku znalazło się w salonach dealerskich. Jako, że Chevrolet należy do amerykańskiego giganta- General Motors, dzieli rozwiązania konstrukcyjne z innymi popularnymi markami. W przypadku Captivy, siostrzanym modelem jest Antara spod znaku Opla. Produkcja auta odbywa się w Rosji, Kazachstanie i Uzbekistanie, Wietnamie, Tajlandii oraz Korei Południowej.

Pierwsze wcielenie modelu, marki kojarzonej z takimi klasykami motoryzacji jak Corvette, czy Camaro, nie nawiązywało wyglądem do amerykańskiej stylistyki. Zgrabna sylwetka sugerowała wręcz auto mniejsze, niż było w rzeczywistości. Linie nadwozia, kształt lamp, czy wlotów powietrza nie wyróżniały tego SUV-a z tłumu. Projektanci Chevroleta doszli jednak do wniosku, iż bogata tradycja amerykańskiej motoryzacji stanowić może niewyczerpalne źródło inspiracji i w 2011 roku zaprezentowali odświeżoną Captivę. Tym razem zapożyczenia ze stylistyki aut zza oceanu widać już na pierwszy rzut oka, szczególnie z przodu auta. Niemal pionowy  „grill”, przedzielony poziomą poprzeczką z logo marki, oraz zadziorne reflektory przywodzą na myśl monumentalne, amerykańskie SUV-y, takie jak chociażby Chevrolet Tahoe. Reszta nadwozia nie jest już tak radykalnie „amerykańska” i nie zmieniła się znacznie w stosunku do poprzedniczki. Również wymiary Captivy są bardziej „europejskie”. Długość, szerokość oraz wysokość wynoszą odpowiednio 4673, 1868 oraz 1756mm. Do napędu Chevroleta posłużyć może silnik benzynowy o pojemności 2.4l, dysponujący mocą 167KM oraz momentem obrotowym 230Nm, bądź jeden z dwóch diesli o pojemności 2.2l, występujących w dwóch wariantach mocy: 163KM (350Nm) oraz 184KM (400Nm). Mocniejsza z wysokoprężnych jednostek zapewnia autu przyspieszenie do 100km/h w 9.5s. oraz prędkość maksymalną rzędu 200km/h. Napęd może być przenoszony za pośrednictwem skrzyni automatycznej albo manualnej, na jedną, lub dwie osie, w zależności od wersji.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego podstawowych wersji obejmuje sześć poduszek powietrznych, system ISOFIX, system ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego BAS, system kontroli trakcji TCS, system kontroli stabilizacji toru jazdy ESC,  a także układ wspomagający zjazd ze wzniesienia DCS.

Do konkurentów Chevroleta Captivy należą takie modele jak Citroen C-Crosser, Hyundai Santa Fe, Jeep Compass, KIA Sorento, czy Mazda CX-7.
 

Captiva najczęściej porównywana z

Reklama