/  /  /  /  / PREZENTACJA | Chevrolet Camaro Coupe 6.2 MT (432 KM)
Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PREZENTACJA | Chevrolet Camaro Coupe 6.2 MT (432 KM)

IBRM Samar|
Chevrolet Camaro 2013
© IBRM Samar
Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013Chevrolet Camaro 2013

Atrakcyjne coupe utrzymane w stylu retro to gratka dla miłośników sportowych samochodów. Chevrolet Camaro, dostępny w Polsce od grudnia 2011 roku, jest najtańszym na rynku autem z silnikiem o mocy przekraczającej 400 KM.

Chevrolet Camaro został pokazany po raz pierwszy 29 września 1966 roku, dwa lata po pojawieniu się Forda Mustanga. Pierwsza generacja Camaro dzieliła wiele podzespołów z wprowadzonym w tym samym czasie modelem Pontiac Firebird. Komercyjny sukces Mustanga był ogromny i pociągnął za sobą duże zmiany na rynku. Wraz z debiutem sportowego Forda narodziła się nowa klasa samochodów określana jako „pony cars” lub „baby muscle cars”. Choć nieco wcześniej przed Fordem pokazano zbliżone do Mustanga auto Plymouth Barracuda, to jednak za ojca nowej klasy pojazdów uznaje się Mustanga. Ford Mustang i Chevrolet Camaro z założenia były samochodami tanimi, ale o świetnie zaznaczonym sportowym charakterze i agresywnej stylizacji. General Motors nie mógł przejść obojętnie obok sukcesu Forda i projektując Camaro w dużej mierze „podglądał” swojego konkurenta. Pierwsza generacja Camaro dostępna jako coupe 2+2 oraz cabrio produkowana była do 1969 roku. Zdaniem fanów motoryzacji zza Oceanu, najbardziej udane były pierwsze trzy generacje sportowego Chevroleta. Czwarte wcielenie (produkowane od 1993 do 2002 roku) nie zebrało już tak dobrych opinii. Po siedmiu latach przerwy, Chevrolet pokazał w 2009 roku obecną, piątą generację, która nawiązuje do tego co najlepsze w historii modelu.

W styczniu 2006 roku podano pierwsze oficjalne informacje o piątej generacji modelu Camaro na North American International Auto Show, gdzie pokazano prototyp. Pojazd koncepcyjny napędzany był silnikiem V8 o mocy 400 koni. Rok później, General Motors przedstawił jego odkrytą, również koncepcyjną, wersję.

Odwieczny rywal Forda Mustanga – z racji wielkości i mocy silników oraz osiągów - nazywany jest „autem dla twardzieli”. Nic w tym dziwnego, skoro zaprojektowano go według „starej szkoły” i pod maską amerykańskiego coupe znajdziemy sześciolitrowe silniki V8 o dużej mocy przekazywanej na tylną oś.

Gdzie jest produkowany?
Chevrolet Camaro zjeżdża z taśm produkcyjnych w Kanadzie (Ontario).

Segment i konkurenci
Chevrolet Camaro jest klasyfikowany jako auto segmentu D. W Polsce nie ma bezpośrednich konkurentów, jak na rodzimym rynku. W polskich salonach nie znajdziemy póki co, ani Forda Mustanga, ani innych podobnych aut. W Europie Camaro jest czasami porównywane z Nissanem 370Z, Renault Laguna Coupe, Toyotą GT86 i Subaru BRZ.

Kto kupuje prezentowany model?
Pod względem sprzedaży w Polsce Camaro zajmuje 9. pozycję w segmencie. Na amerykańskie sportowe auto decydują się u nas głównie firmy (65% wolumenu sprzedaży).

Podstawowe informacje
Chevrolet Camaro oferowany jest jako coupe i kabriolet oraz   sprzedawany za relatywnie umiarkowane pieniądze. Jest dużym, jak na europejskie warunki, autem sportowym. Amerykański „muscle car” oferuje również liczne „stado koni” pod maską i posiada zawieszenie FE04 specjalnie dostosowane do warunków panujących na europejskich drogach (solidniejsze stabilizatory i inaczej zestrojone zawieszenie).

Wcześniej jedynym sposobem na spełnienie marzeń o amerykańskim „muscle car” był prywatny import. Ikona motoryzacji ze Stanów Zjednoczonych jest od grudnia 2011 roku oferowana także w Polsce. Obecnie – u wybranych dilerów Chevroleta – można kupić „najtańsze 400 KM” w naszym kraju. Jest to też jedno z niewielu sportowych aut na rynku z tak dużym silnikiem V8.

Piąta generacja Camaro to powrót w dobrym stylu jednej z ikon  motoryzacji. Amerykańskie auto ma bardzo atrakcyjne nadwozie, zapewnia świetne osiągi i posiada dobre wyposażenie. Co ważne, to wszystko jak w przypadku większości aut z USA oferowane jest w niewygórowanej cenie.

Wymiary, masy i objętości
Amerykańskie coupe mierzy 4.837 mm na długość i 1.917 mmm na szerokość, tak więc jest znacznie większe od wymienionych wcześniej podobnych aut. Również rozstaw osi należy do największych w klasie (2.852 mm).
Samochód waży – w opisywanej wersji – 1.769 kg. Ładowność jest przeciętna na tle tej wielkości aut (431 kg).
Bagażnik jest obszerny jak na sportowe coupe, oferuje 384 litry pojemności.

Bezpieczeństwo
W samochodzie montowane są standardowo ABS i układ kontroli trakcji TCS oraz system kontrolujący stabilność StabiliTrak, także sześć poduszek powietrznych (w tym kurtyny).
Szybki samochód powinien mieć duże, skuteczne hamulce. W Camaro zastosowano hamulce tarczowe z czterotłoczkowymi zaciskami renomowanej firmy Brembo.
Chevrolet Camaro nie został jeszcze przetestowany przez europejską  organizację Euro NCAP.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
W Camaro nie ma zbyt wielu innowacyjnych rozwiązań technicznych, aczkolwiek jest kilka interesujących systemów, rzadko spotykanych w autach konkurencji. Przedstawiamy cechy wyróżniające samochód na tle rywali.

Wyświetlacz typu Head-Up-Display (HUD). Projektor wyświetla informacje na przedniej szybie, co pozwala kierowcy na obserwowanie takich parametrów jak prędkość czy ustawienia radia bez konieczności odrywania wzroku od drogi.

System automatyczne odłączający cylindry. Spalanie udało się nieco zmniejszyć dzięki prostemu rozwiązaniu – przy małym obciążeniu silnika pracują tylko cztery cylindry, a reszta jest wyłączona. Gdy potrzebna jest większa moc „do akcji” wkracza osiem cylindrów i silnik wtedy oferuje maksymalne możliwości.

Tryb Competitive/Sport. Elektronika pokładowa może zmieniać tryby pracy zawieszenia. Tryb „sportowy” jest pomyślany o wyczynowej jeździe na torze wyścigowym.

W samochodzie zastosowano mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, który ułatwia przeniesienie dużej mocy na asfalt.
Pakiet Hot Wheels. Na opcjonalny pakiet składają się znaki graficzne „Hot Wheels” (na błotnikach, grillu chłodnicy i desce rozdzielczej), dedykowany niebieski lakier metalizowany Kinetic, ksenonowe reflektory, 20-calowe felgi aluminiowe, tapicerka skórzana oraz spoiler tylny zaczerpnięty z topowego modelu ZL1. Współpraca Chevroleta z znanym producentem zabawek to wydarzenie o symbolicznym znaczeniu. W 1968 roku odtworzony w skali 1:64 Camaro był jednym z 16 oryginalnych, pierwszych modeli firmy Hot Wheels.

Napęd
Chevrolet oferuje w Polsce Camaro wyłącznie z benzynowym silnikiem V8. W połączeniu z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach  silnik oferuje 432 KM, natomiast z 6-stopniowym „automatem” jednostka dostarcza 405 KM. Napęd, jak przystało na prawdziwe auto sportowe, przenoszony jest na tylne koła.
Jednostka 6.2 jest obecnie jedynym silnikiem oferowanym w Polsce. Czy i kiedy topowa odmiana ZL1 z blisko 600-konną, turbodoładowaną wersją tego silnika trafi do Polski - nie wiadomo.

Silnik benzynowy – zestawienie podstawowych informacji:

6.2 V8 o mocy 318 kW/ 432 KM. Jednostka o „królewskiej” pojemności skokowej, jak na europejskie warunki, zapewnia bardzo dobre osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. Do dyspozycji kierowcy są 432 konie mocy oraz 569 niutonometrów. Sześciolitrowa, widlasta „ósemka” pozwala na rozpędzenie się do 250 km/h, a pierwsza „setka” pojawia się na prędkościomierzu po 5,2 sekundy. Z manualną skrzynią Camaro Coupe spala średnio 14,1 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 329 g/km).

6.2 V8 o mocy 298 kW/ 405 KM. Ta sama jednostka, ale sprzęgnięta z 6-stopniową automatyczną skrzynią zapewnia nieco gorsze osiągi. 250 km/h, a pierwsza „setka” pojawia się na prędkościomierzu po 5,4 sekundy. Słabsze przyspieszenie wynika z nieco mniejszej mocy (405 KM) i ciut mniejszego momentu (556 Nm). Z „automatem” Camaro Coupe spala 13,1 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 304 g/km).

Grupa emisyjna
Chevrolet Camaro nie należy do najoszczędniejszych aut, ale jest to przecież amerykański „muscle car” z potężną jednostką V8. Samochód  zużywa średnio 14,1 litra benzyny w przeliczeniu na 100 km. Zużycie w mieście wynosi 20,9 litra, a poza miastem 10,2. W relacji do pojemności i mocy silnika nie są to wygórowane wartości. Emisja CO2 sześciolitrowej jednostki sięga 329 g/km, co stawia auto w grupie  emisyjnej G.

Koszty
Za prezentowane, najtańsze Camaro Coupe (z 432-konnym silnikiem i manualną skrzynią) klient zapłaci 219.900 zł. W wersji „z automatem” (silnik o mocy 405 KM) auto kosztuje 227.900 zł.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama