/  /  /  /  / Nowe BMW Serii 5
BMW Z4

BMW Z4

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena160 100 zł - 274 100 zł (aktualizacja: 2016-07-01)
Emisja CO2159 g/km - 219 g/km
Żużycie paliwa6,8 L/100km - 9,4 L/100km
 

Nowe BMW Serii 5

BMW|
null
© BMW
nullnullnullnull

Oto oficjalne zdjęcia nowego modelu BMW Serii 5. Limuzyna niemieckiej marki zadebiutuje w salonach dealerskich w drugiej połowie marca, jednak na horyzoncie widać już kolejnego rywala, którym będzie przebudowane Audi A6.

Światowa premiera nowego BMW Serii 5 limuzyna jest kolejnym świadectwem połączenia estetycznej stylistyki i nadzwyczajnej radości z jazdy w segmencie pojazdów wyższej klasy średniej. Poprzez sportowy i elegancki wygląd, typową dla marki BMW dynamikę jazdy, wyjątkową oszczędność oraz nowatorskie funkcje komfortu i bezpieczeństwa szósta generacja tej Serii podkreśla pozycję firmy BMW jako czołowego producenta luksusowych pojazdów w całym procesie rozwoju.

Stylistyka: charyzmatyczne, sportowe, eleganckie
Oprócz dużego rozstawu osi, dłuższej i smuklejszej maski silnika oraz krótszych zwisów z przodu, kolejną zmianą jest przesunięta w tył kabina pasażerska oraz niska, wydłużona linia dachu, dzięki którym nowe BMW Serii 5 Limuzyna wyróżnia się wśród konkurencji.

Wygląd pojazdu cechują przede wszystkim idealne proporcje. Typowe cechy BMW zawarte są w strukturze maski silnika oraz w pionowej konstrukcji grilla atrapy chłodnicy, a także w stylowych i eleganckich liniach bocznych ciągnących się aż po muskularny tył.

We wnętrzu panuje nowoczesna funkcjonalność w połączeniu z doskonałą atmosferą, niepowtarzalnym stylem i dbałością o potrzeby kierowcy w strukturze kokpitu, co zapewnia wyjątkowe wrażenia jezdne.

Wrażenia jezdne: nadzwyczajna dynamika i komfort jazdy
Najbardziej zaawansowane technologie układu napędowego i jezdnego gwarantują sportowe osiągi w połączeniu z jeszcze wyższym poziomem komfortu. Jednocześnie opcjonalny układ kontroli dynamiki jazdy (Dynamic Driving Control) pozwala dostosować ustawienia zawieszenia do indywidualnych preferencji. Nowe BMW Serii 5 limuzyna może być również wyposażone jest w układ Adaptive Drive obejmujący układ dynamicznej kontroli amortyzatorów (Dynamic Damper Control) oraz dynamicznej kontroli stabilności (Dynamic Drive stability control), a także zintegrowany aktywny układ kierowniczy.

Nowe BMW Serii 5 limuzyna debiutuje z jednym silnikiem ośmiocylindrowym oraz trzema sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi, a także z dwiema sześciocylindrowymi jednostkami wysokoprężnymi. Paletę silników uzupełnia czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, z aluminiową skrzynią korbową i układem bezpośredniego wtrysku. BMW 520d o maksymalnej mocy 135 kW/184 KM, wyposażone standardowo w funkcję automatycznego włączania i wyłączania silnika, ustanawia nowe standardy w swym segmencie pojazdów. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE (Euro 5) wynosi 5,0 l na 100 km, a emisja CO2 132 g na kilometr (dane tymczasowe).

Najwyższą wersją silnika jest jednostka ośmiocylindrowa z układem TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) w BMW 550i, rozwijająca maksymalną moc 300 kW/407 KM.

Montowany w BMW 535i sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection i Valvetronic dostarcza 225 kW/306 KM mocy, natomiast dwa sześciocylindrowe silniki rzędowe wyposażone w układ High Precision Injection i pracujące z tzw. ubogą mieszanką rozwijają 190 kW/258 KM w BMW 528i i 150 kW/204 KM w BMW 523i.

Zaawansowane technologicznie sześciocylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne pozwalają BMW 530d uzyskiwać maksymalnie 180 kW/245 KM, a BMW 525d równie imponujące 150 kW/204 KM mocy. Wyposażone w opcjonalną technologię BMW BluePerformance BMW 530d jest zgodne z wymogami normy emisji Euro 6. Nie trzeba też chyba wspominać, że wszystkie wersje nowego BMW Serii 5 limuzyna spełniają wymagania europejskiej normy emisji spalin Euro 5.

BMW EfficientDynamics: BMW Serii 5 umacnia czołową pozycję
Wszystkie wersje nowego BMW Serii 5 imuzyna dostępne są opcjonalnie z nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. BMW 550i wyposażone jest standardowo w zoptymalizowaną pod kątem wydajności skrzynię automatyczną oraz w unowocześniony dla wszystkich modeli elektryczne wspomaganie kierownicy.

Standardowe rozwiązania z zakresu BMW EfficientDynamics obejmują w zależności od modelu: odzysk energii hamowania Brake Energy Regeneration, wskaźnik zmiany biegów, aktywne sterowanie klapami powietrza czy sterowanie agregatami pomocniczymi, jak np. odłączaną sprężarką klimatyzacji, w zależności od faktycznego zapotrzebowania. W konstrukcji drzwi, maski silnika, przednich ścian bocznych i elementów zawieszenia zastosowano inteligentną technologię lekką na bazie aluminium.

Innowacyjne systemy wspomagania w BMW ConnectedDrive
Systemy wspomagania kierowcy, oferowane po raz pierwszy w ramach BMW ConnectedDrive, obejmują asystenta parkowania, funkcję Surround View, ostrzeganie o kolizji z aktywacją hamulców, a także tempomat aktywny, funkcję Stop & Go oraz nową funkcję Speed Limit Device. Dostępne są ponadto takie funkcje jak ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, Speed Limit Info, wyświetlacz Head-Up, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób oraz kamera cofania.

Połączony z BMW Serii 7 proces rozwoju i produkcji
Światowa premiera nowego BMW Serii 5 limuzyna otwiera nowy rozdział w historii sukcesu firmy. W ciągu pięciu generacji modelowych sprzedaż światowa BMW Serii 5 wyniosła ponad 5,5 miliona egzemplarzy. Obecny model oparty jest na całkowicie nowej koncepcji pojazdu zastosowanej również w luksusowych limuzynach Serii 7.

Połączona produkcja BMW Serii 5 limuzyna oraz BMW Serii 7 w zakładach BMW w Dingolfing, a także wszechstronne zastosowanie wspólnych podzespołów, zapewnia wydajność i doskonałą jakość procesu produkcyjnego w oparciu o najwyższe standardy rynkowe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama