/  /  / X6
BMW X6

BMW X6

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© BMW
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Koncepcja nowego BMW X6 miała połączyć cechy auta sportowego, terenowego oraz rekreacyjnego. Sam producent określa to auto jako należące do grupy SAC, czyli Sports Activity Coupe, której opisywany model byłby pierwszym przedstawicielem. W ogólnej klasyfikacji X6 przypisuje się e jednak do klasy wyższej (segment E) w grupie aut sportowo-rekreacyjnych. Pierwszy SAC powstał na bazie auta koncepcyjnego zaprezentowanego w 2007 roku we Frankfurcie. Wersja seryjna po raz pierwszy została zaprezentowana podczas North American International Auto Show w Detroit w styczniu 2008 i miała posiadać bardziej sportowe właściwości niż X5. Jednak zadanie to dla auto o wadze ponad 2 ton było ciężkie do wykonania. Produkcja auta podobnie jak modelu X5 odbywa się tylko i wyłącznie w Spartanburgu w Stanach Zjednoczonych.

BMW X6 prezentuje pod względem stylistycznym typowe cechy aut samochodów niemieckiego producenta. Z przodu znajdziemy charakterystyczną atrapę chłodnicy, a także duże wloty powietrza, które podkreślają sportowe aspiracje auta. Z boku widoczna jest linia dachu, która delikatnie opada ku tyłowi, przypominając stylistycznie coupe. Tył charakteryzuje się mała szybą tylną oraz dwoma rurami wydechowymi, które swoim umieszczeniem mają kierować uwagę na szerokie tylne opony. W gamie silników znajduje się pięć jednostek: trzy benzynowe i dwie wysokoprężne. Oba diesle mają sześć cylindrów w układzie R, a ich pojemność wynosi 3 litry i w zależności od wersji osiągają moc 235 lub też 286 KM. Kolejną możliwością jest również 3-litrowy, ale benzynowy, silnik R6 o mocy 306 KM zaopatrzony w bezpośredni wtrysk paliwa. Osiąga on maksymalny moment obrotowy 400 Nm i jest dostępny już od poziomu 1300 obrotów na minutę. Pozostałe 2 jednostki benzynowe V8 szczycą się pojemnością 4.4 litra. Ten montowany w najbardziej sportowej wersji M osiąga moc 555 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Słabszy z kolei może się pochwalić mniejszą mocą wynoszącą 407 KM, co jednak należy podkreślić spełnia on normę emisji spalin Euro 5. Wszystkie wersje zaopatrzone są w ulepszony system xDrive. Nowe DPC – dynamic performance control, umożliwia rozdział momentu nie tylko na przednią lub tylną oś, ale również pomiędzy tylne lewe lub prawe koło.

Podobnie jak wszystkie modele BMW serii X, tak i X6 jest seryjnie bardzo bogato wyposażone w systemy podnoszące bezpieczeństwo podróżnych. W standardzie znajduje się 6 poduszek powietrznych, dwie czołowe dla kierowcy i pasażera, dwie boczne na przednich siedzeniach oraz kurtyny powietrzne. W samochodzie znajdziemy również system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania (ABS+EBD), system wspomagający gwałtowne hamowanie (BAS) oraz system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy z funkcjami dodatkowymi (DSC+CBC). Ponadto za dodatkową opłatą dostępny jest aktywny tempomat wraz z systemem utrzymującym odległość od pojazdu poprzedzającego. Dotychczas nie przeprowadzono testów EuroNCAP na tym modelu.

Dla modelu X6 ciężko znaleźć konkurencję gdyż samo stworzyło nową kategorię aut. Najbliżej jednak jest mu do Infinity FX oraz Porsche Cayenne.

 

X6 najczęściej porównywany z

BMW 6
BMW 6
BMW X3
BMW X3
BMW X5
BMW X5
Ferrari California
Ferrari California
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Porsche 911
Porsche 911
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Reklama