/  /  /  /  / Nowe BMW X5
BMW X5

BMW X5

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowe BMW X5

BMW|
null
© BMW
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowe BMW X5 umacnia swoją pozycję względem konkurencji, oferując nabywcom pełną gamę przeprojektowanych silników, niewielkie modyfikacje nadwozia oraz innowacyjne systemy wspomagania kierowcy.

Nowe BMW X5 umacnia swoją pozycję względem konkurencji, oferując nabywcom pełną gamę przeprojektowanych silników, niewielkie modyfikacje nadwozia oraz innowacyjne systemy wspomagania kierowcy. Konsekwentny rozwój modelu doprowadził do zwiększenia standardów w zakresie sportowych osiągów i wydajności, a także nowoczesnej estetyki i ekskluzywności.

Jako klasowy lider, nowe BMW X5 przenosi przyjemność jazdy samochodem typu Sports Activity Vehicle na wyższy poziom. Jednocześnie, model ten nadal pozostaje punktem odniesienia dla wszystkich pojazdów z segmentu, który został stworzony przez pierwszą generację BMW X5.

Dzięki rozwiązaniom z zakresu BMW EfficientDynamics, wszystkie wersje BMW X5 osiągają optymalny stosunek osiągów do zużycia paliwa w odpowiedniej klasie silnikowej. Nowym, topowym modelem w gamie jest BMW X5 xDrive50i, którego silnik V8 z technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) rozwija moc 300 kW/407 KM. Nowe BMW X5 xDrive35i napędzane jest 306-konnym (225 kW) sześciocylindrowym silnikiem rzędowym z technologiami BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection i Valvetronic. W pełni aluminiowa sześciocylindrowa jednostka wysokoprężna z technologią TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail, umieszczona pod maską modelu BMW X5 xDrive40d, rozwija moc 225 kW/306 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Najwyższą wydajnością cechuje się z kolei model BMW X5 xDrive30d wyposażony w silnik o mocy 180 kW/245 KM, który zadowala się średnio 7,4 litra/100 km w cyklu pomiarowym UE. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Euro5.

Standardem we wszystkich wersjach nowego BMW X5 jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Dzięki nowoczesnej konfiguracji przełożeń i minimalnemu poślizgowi przekładni przy ruszaniu ta zaawansowana skrzynia biegów zapewnia wyjątkową dynamikę zmiany przełożeń, większą efektywność działania oraz komfort pracy najwyższego kalibru. Co więcej, automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach przyczynia się też do polepszenia osiągów i ogólnej wydajności.

Najważniejsze cechy
Dzięki modyfikacjom przedniej i tylnej części nadwozia, stylistyka wszystkich wersji nowego BMW X5 odzwierciedla zwiększoną dynamikę układu napędowego. Większe boczne wloty powietrza z przodu oraz większe powierzchnie przednich i tylnych nakładek polakierowane w kolorze nadwozia informują o wyższej mocy jednostek napędowych oraz o drogowym przeznaczeniu samochodu. Atletyczny charakter nowego BMW X5 jest dodatkowo podkreślony przeprojektowanym zderzakiem tylnym, a także obwódkami końcówki układu wydechowego.

Podwójne okrągłe reflektory zastosowane w nowym BMW X5 uzupełniono diodowymi pierścieniami świetlnymi LED, które pełnią funkcję wyjątkowo eleganckich i efektywnych świateł do jazdy w dzień. W opcji dostępne są także reflektory ksenonowe. Przeprojektowane tylne światła w kształcie litery „L”, z których każde zawiera dwa jednolicie podświetlone rzędy diod LED, zapewniają nowemu modelowi typową dla marki rozpoznawalność nocą.

Wnętrze nowego BMW X5 zachwyca wszechstronnością rozwiązań i luksusową atmosferą. Podwyższona pozycja siedząca umożliwia pełną obserwację sytuacji na drodze z wnętrza kabiny pasażerskiej. W standardowym wyposażeniu znalazł się system iDrive najnowszej generacji, który daje dodatkową możliwość intuicyjnej i łatwej obsługi wszystkich standardowych i opcjonalnych systemów audio, nawigacji i telekomunikacji. Pojemność ustawnego bagażnika może zostać zwiększona z 620 do maksymalnych 1 750 litrów. Na pokładzie nowego BMW X5 zmieszczą się dodatkowo dwie osoby przy zamówieniu trzeciego rzędu siedzeń.

Inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła przedniej i tylnej osi poprzez sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe. Układ dynamicznej kontroli stabilności DSC reaguje błyskawicznie i odpowiednio do sytuacji, zwiększając dynamikę jazdy i polepszając trakcję. Dzięki przeprojektowanej konfiguracji w oparciu o bardziej neutralne działanie, system xDrive w większym stopniu przyczynia się teraz do zapewnienia dynamicznych właściwości jezdnych. Co więcej, sprężyny i amortyzatory w zawieszeniu wersji BMW X5 xDrive50i oraz BMW X5 xDrive40d zostały odpowiednio zmodyfikowane z uwzględnieniem charakterystyki poszczególnych modeli. W standardowym wyposażeniu nowego BMW X5 znalazł się także system Servotronic z układem wspomagania zależnym od prędkości. Aktywny układ kierowniczy Active Steering i układ Adaptive Drive dostępne są w opcji.

W ramach systemu BMW ConnectedDrive, nowe BMW X5 oferuje szeroką paletę unikalnych systemów wspomagania kierowcy oraz usług zwiększających komfort i bezpieczeństwo, a także pozwalających korzystać z pokładowych funkcji informacyjno-rozrywkowych. Oprócz wyświetlacza Head-up, reflektorów adaptacyjnych z funkcją doświetlania zakrętów, asystenta świateł drogowych, asystenta parkowania i kamery cofania z funkcją Surround View, w BMW X5 dostępne są także takie elementy jak aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, funkcja ostrzegania o zmianie pasa ruchu, funkcja dostarczająca informacji na temat ograniczeń prędkości Speed Limit Info oraz funkcja Side View.

Oprócz wyjątkowo sztywnej struktury nadwozia, wyposażenie standardowe obejmuje przednie i boczne poduszki powietrzne, boczne kurtyny chroniące głowę przeznaczone dla pasażerów siedzących z przodu i w drugim rzędzie, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa przy wszystkich siedzeniach, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia, aktywne zagłówki na przednich fotelach oraz mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX na tylnych siedzeniach. Ponadto, nowe BMW X5 zostało wyposażone w dwustopniowe światła stop, opony typu runflat oraz system sygnalizacji uszkodzenia opony.

Przejawem luksusowego stylu nowego BMW X5 są materiały wysokiej jakości, detale wykończeniowe klasy premium oraz liczne elementy wchodzące w skład wyposażenia standardowego. Alternatywą dla zwykłej automatycznej klimatyzacji jest czterostrefowa klimatyzacja automatyczna. System nawigacyjny Professional zawiera dysk twardy, na którym przechowywane są cyfrowe mapy i prywatne utwory muzyczne użytkowników. Z kolei system audio składa się z odtwarzacza CD kompatybilnego z plikami MP3 oraz wejścia AUX-IN. W opcji dostępne są także inne elementy jak na przykład wejście USB, najwyższej klasy system audio Individual, zmieniarka DVD czy system rozrywkowy DVD. Nowe kolory nadwozia i wnętrza oraz lekkie obręcze aluminiowe dodają autu nowoczesnego wyglądu.

Warianty silnikowe
BMW X5 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection); pojemność skokowa 4 395 cm3; moc maksymalna: 300 kW/407 KM w przedziale od 5 500 do 6 400 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 600 Nm w przedziale od 1 750 do 4 500 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,5 sekundy; prędkość maksymalna: 250 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 12,5 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 292 g/km; standard emisji spalin: EU5.

BMW X5 xDrive35i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) i układem płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC; pojemność skokowa 2 979 cm3; moc maksymalna: 225 kW/306 KM przy 5 800 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 400 Nm w przedziale od 1 200 do 5 000 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,8 sekundy; prędkość maksymalna: 235 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 10,1 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 236 g/km; standard emisji spalin: EU5.

BMW X5 xDrive40d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail (piezowtryskiwacze, maksymalne ciśnienie wtrysku: 2 000 barów); pojemność skokowa 2 993 cm3; moc maksymalna: 225 kW/306 KM przy 4 400 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 600 Nm w przedziale od 1 500 do 2 500 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,6 sekundy; prędkość maksymalna: 236 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 7,5 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 198 g/km; standard emisji spalin: EU5.

BMW X5 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail (piezowtryskiwacze, maksymalne ciśnienie wtrysku: 1 800 barów); pojemność skokowa 2 993 cm3; moc maksymalna: 180 kW/245 KM przy 4 000 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 540 Nm w przedziale od 1 750 do 3 000 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,6 sekundy; prędkość maksymalna: 222 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 7,4 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 195 g/km; standard emisji spalin: EU5.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - BMW X5