/  /  / X1
BMW X1

BMW X1

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
BMW X1
© BMW
BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1
BMW X1 to najmniejszy przedstawiciel niemieckiej marki w grupie aut terenowo-rekreacyjnych z segmentu C. Jego pojawienie się na rynku, zaraz po salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie w 2009 roku  było symptomem nowego trendu, zgodnie z którym  duże koncerny motoryzacyjne powoli rozumieją, iż coraz większe i cięższe auta w dzisiejszych czasach z ostrzejszymi normami emisji CO2 nie mają racji bytu. Odpowiedzią na te nowe potrzeby jest właśnie X1 -krótszy od swojego brata X3 o 10 cm oraz niższy o kolejne 10 cm W budowie tego auta wykorzystano wiele elementów z innych samochodów marki BMW. Płyta podłogowa pochodzi z samochodów serii 3, we wnętrzu znajdziemy elementy z X3 (takie jak przycisk asystenta zjazdu ze wzniesienia), kierownica jest zapożyczona z serii 1, a pozostałe rozwiązania znane są także z X6 oraz z aut serii 7. Produkcja tego modelu ma miejsce w fabryce w Lipsku.

BMW X1 jako 5-drzwiowy SUV swoim wyglądem nawiązuje do koncepcji stylistycznych znanych już z pozostałych modeli niemieckiej marki. Największe podobieństwo można zauważyć w stosunku do modelu X3 -jedyna rzucająca się w oczy różnica polega na zupełnie innym kroju lamp tylnych. Przód podobnie jak i inne samochody BMW charakteryzuje się ściętymi reflektorami oraz dużymi otworami w grillu, które przypominają dwie nerki. Natomiast opadająca linia boku przypomina styl coupe.Wszystkie wersje dostępne są w połączeniu z xDrive, czyli systemem napędu na cztery koła z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym. W normalnych warunkach 40% momentu trafia na przód, a 60% na tył. W sytuacjach ekstremalnych możliwe jest jednak przekazanie nawet 100% momentu na którąś z osi.

Standardowo nowe X1 wyposażone jest w sześć poduszek powietrznych. Dla kierowcy i pasażera przeznaczone są poduszki czołowe oraz poduszki boczne. Zainstalowane są ponadto kurtyny powietrzne mające chronić głowy podróżujących. Z elektronicznych systemów podnoszących poziom bezpieczeństwa dostępny jest ABS, przeciwdziałający poślizgowi kół podczas hamowania wraz z układem CBC, który kontroluje hamowanie na zakrętach. Oprócz tego seryjnie montowany jest układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy DSC. Po uiszczeniu dodatkowej opłaty X1 może zostać wyposażona w tempomat z funkcją hamowania, pozwalający zachować bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego. W teście zderzeniowym EuroNCAP BMW X1 otrzymało pięć gwiazdek, uzyskując następujące noty procentowe w poszczegónych kategoriach: 87% ochrony dorosłych pasażerów, 86% ochrony dzieci, 64% ochrony pieszych oraz 71% oceny systemów bezpieczeństwa.

Konkurentami w tej klasie pojazdów dla BMW X1 jest m.in. Ford Kuga, Toyota RAV4 oraz Honda CR-V.

 

X1 najczęściej porównywany z

Audi Q3
Audi Q3
BMW 3
BMW 3
BMW X3
BMW X3
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mercedes GLA
Mercedes GLA
SEAT Leon
SEAT Leon
Subaru XV
Subaru XV
Reklama