/  /  /  / BMW i Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy szkolą dziennikarzy
BMW
BMW to jedna z trzech głównych niemieckich marek należących do segmentu premium, które swoją pozycję i renomę z rynku niemieckiego przeniosły niemal na cały świat. Mający swą siedzibę w Monachium koncern oprócz samochodów osobowych specjalizuje się również w produkcji motorów i skuterów.
Dowiedz się więcej o marce
 

BMW i Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy szkolą dziennikarzy

BMW|
Szkolenie BMW i WOŚP
© BMW
Szkolenie BMW i WOŚPSzkolenie BMW i WOŚPSzkolenie BMW i WOŚPSzkolenie BMW i WOŚPSzkolenie BMW i WOŚPSzkolenie BMW i WOŚPSzkolenie BMW i WOŚPSzkolenie BMW i WOŚPSzkolenie BMW i WOŚPSzkolenie BMW i WOŚPSzkolenie BMW i WOŚPSzkolenie BMW i WOŚP

Nauka udzielania pierwszej pomocy oraz testowanie systemu BMW xDrive były elementami szkolenia dla grupy dziennikarzy, zorganizowanego wspólnie przez BMW Group Polska i Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Przez dwa wrześniowe dni w siedzibie Uniwersytetu WOŚP w miejscowości Szadowo-Młyn nieopodal Kwidzyna dziennikarze mieli niepowtarzalną okazję uczyć się, jak pomóc osobom wymagającym natychmiastowej reanimacji, w tym ofiarom wypadków drogowych.

Warszawa/Szadowo-Młyn.
Dziennikarze szkoleni byli przez najlepszych instruktorów Pokojowego Patrolu WOŚP. Podczas wykładów i praktycznych ćwiczeń uczyli się m.in. resuscytacji krążeniowo – oddechowej u osób dorosłych i niemowląt, użycia automatycznego defibrylatora, opatrywania ran, czy wyciągania poszkodowanych z samochodu. Świeżo zdobyte umiejętności dziennikarze musieli sprawdzić podczas symulacji dramatycznych wydarzeń na drodze. Wszyscy uczestnicy warsztatów spisali się doskonale i zebrali pochwały od instruktorów WOŚP za prawdziwe zaangażowanie i dociekliwość. Zdobytą wiedzę teoretyczną i praktyczną potwierdziły przyznane wszystkim imienne certyfikaty American Heart Association.

„Umiejętność niesienia pomocy w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia to najpotrzebniejsza wiedza na świecie”, mówią instruktorzy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Warto zdobywać taką wiedzę, bo dzięki niej wszyscy możemy czuć się bardziej bezpieczni – także na drodze, gdzie często dochodzi do nieprzewidzianych zdarzeń. BMW Group od lat pracuje nad rozwiązaniami, które poprawiają bezpieczeństwo na drodze. Jednym z takich rozwiązań jest inteligentny napęd na cztery koła, dlatego po zakończeniu szkoleń z zakresu pierwszej pomocy dziennikarze wzięli udział w testach samochodów wyposażonych w system xDrive. Kierowcy sprawdzali system kolejno w warunkach szosowych i off-roadowych. Każdy mógł na własnej skórze przekonać się, że stały zmienny napęd na cztery koła w optymalny sposób pozwala na rozdzielenie mocy na obie osie tak, by zapewnić pojazdowi maksymalną trakcję niezależnie od rodzaju i stanu nawierzchni. W teście wzięły udział BMW X1, X3, X5 M i X6 M oraz BMW serii 5 Touring.

Wspólne warsztaty BMW Group Polska i WOŚP to efekt długofalowej współpracy rozpoczętej w tym roku. Polski oddział BMW przekazał na potrzeby Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy BMW X1, które zostało samochodem ratowniczym instruktorów Pokojowego Patrolu WOŚP. Auto otrzymało dodatkowe wyposażenie w postaci urządzeń potrzebnych do udzielania pierwszej pomocy oraz sprzętu wykorzystywanego podczas szkoleń prowadzonych przez ratowników Pokojowego Patrolu. Samochód przekazany przez BMW Group Polska jest obecny na wszystkich szkoleniach prowadzonych przez Patrol, a także na wszystkich imprezach masowych, na których ratownicy i wolontariusze Pokojowego Patrolu wspierają służby medyczne. Brał też udział w szkoleniu dziennikarzy w Szadowo-Młyn.

Pokojowy Patrol to wolontariusze Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wszyscy członkowie Patrolu przeszli specjalistyczne szkolenie. Pracują podczas Festiwalu Przystanek Woodstock, styczniowego Finału WOŚP, a także przy wszystkich inicjatywach podejmowanych przez Orkiestrę. Wspierają też w zakresie zabezpieczenia inne imprezy masowe. Członkowie Pokojowego Patrolu podczas trzydniowego szkolenia uczą się zasad udzielania pierwszej pomocy, współpracy w grupie, aktywności w podejmowaniu roli lidera oraz zasad pracy służby informacyjnej w czasie imprez masowych. Do tej pory przeszkolonych zostało już ponad 7 000 tysięcy osób.

BMW Group wspiera organizacje pozarządowe i projekty o charakterze charytatywnym i edukacyjnym na całym świecie. Sukces BMW Group od zawsze polegał na długoterminowej strategii i odpowiedzialnym działaniu. Rozsądna polityka ekologiczna i społecznościowa, odpowiedzialność za produkt oraz zaangażowanie w ochronę zasobów naturalnych to integralna część strategii korporacyjnej firmy.

BMW Group
BMW Group – BMW, MINI, Husqvarna Motorcycles oraz Rolls-Royce – należy do producentów samochodów i motocykli premium, którzy odnoszą
największe sukcesy. Jako międzynarodowe konsorcjum, grupa kieruje 29 zakładami produkcyjnymi w 14 krajach i posiada ogólnoświatową sieć sprzedaży w ponad 140 państwach.
W 2011 roku, BMW Group sprzedała na całym świecie ponad 1,67 miliona samochodów oraz ponad 113000 jednośladów. Zysk przed opodatkowaniem w roku podatkowym 2011 wyniósł 7,38 miliarda euro, a dochód 68,82 miliarda euro. Na dzień 31.12.2011 firma zatrudniała około 100000 pracowników na całym świecie. Sukces BMW Group od zawsze polegał na długoterminowej strategii i odpowiedzialnym działaniu. Rozsądna polityka ekologiczna i społecznościowa przez cały łańcuch wartości produktu, odpowiedzialność za produkt oraz zaangażowanie w ochronę zasobów naturalnych to integralna część strategii korporacyjnej firmy. Od ośmiu lat BMW Group jest liderem przemysłu motoryzacyjnego w rankingu Dow Jones Sustainability Index

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - BMW

Reklama