/  /  /  /  / Elektrycznym BMW w 7,2 sekundy do setki
BMW i3

BMW i3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena153 700 zł - 179 300 zł (aktualizacja: 2016-07-01)
Emisja CO20 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km
 

Elektrycznym BMW w 7,2 sekundy do setki

BMW i3 - 2013
© IBRM Samar
BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013

Według danych marki BMW, napędzany wyłącznie energią elektryczną model i3, który niedługo wejdzie oficjalnie na rynek europejski, zapewnia kierowcy przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy.

Od 0 do 60 km/h nowe BMW i3 przyspiesza w 3,7 sekundy, a od 80 do 120 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 150 km/h.

W i3 zastosowano technologię BMW eDrive, obejmującą silnik elektryczny i akumulator o wysokim napięciu, opracowaną i wyprodukowaną niezależnie przez BMW Group. Motor elektryczny generuje moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Wysoka moc silnika osiągana zaraz po ruszeniu pojazdu z miejsca jest przekazywana na tylne koła poprzez jednobiegową przekładnię.

Akumulator BMW i3 można doładować z wykorzystaniem domowego gniazdka prądu, modułu BMW i Wallbox lub publicznej stacji ładowania.

Niemiecki producent deklaruje, że zasięg i3 w codziennej eksploatacji to 130-160 kilometrów w trybie Comfort, aktywowanym za pomocą przełącznika układu Driving Experience Control. Kierowca ma możliwość zwiększenia zasięgu o 20 kilometrów poprzez aktywowanie trybu Eco Pro lub Eco Pro+.

Cennik BMW i3

Jako opcja występuje dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 34 KM (range-extender), który utrzymuje minimalny poziom naładowania akumulatora i zwiększa zasięg pojazdu do około 300 kilometrów.

Podobno gotowość odbycia jazdy próbnej nowym BMW i3 wyraziło do tej pory ponad 100 000 osób. Większość zainteresowanych to kierowcy pochodzący z Europy. Elektryczne BMW zadebiutuje też na rynku w USA oraz w Azji, jednak stanie się to dopiero w roku przyszłym.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama