/  /  / i3
BMW i3

BMW i3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena153 700 zł - 179 300 zł (aktualizacja: 2016-07-01)
Emisja CO20 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km
 
BMW i3 - 2013
© IBRM Samar
BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013BMW i3 - 2013
BMW i3 należy do grupy pojazdów Premium w segmencie B- aut małych. Pojazd zadebiutował na rynku w 2013 roku. Jest to obecnie najmniejszy pojazd bawarskiego producenta, jeśli pod uwagę nie weźmiemy, należącego również do BMW, Mini które stanowi jednak odrębną markę.

Samochody elektryczne przez lata kojarzone były z pojazdami, które nie oferowały kierowcy i pasażerom tego samego, co są w stanie zapewnić auta o konwencjonalnym napędzie. Wraz jednak z rozwojem technologii możliwe stało się stworzenie pojazdów, które z powodzeniem pozwolą na swobodne przemieszczanie się po mieście, oferując zasięg około 100km, a podróż którymi odbywa się w komfortowych warunkach, są bowiem wyposażone w te same udogodnienia, jakimi dysponują auta z silnikami spalinowymi.

Konstrukcja BMW i3 wyróżnia się na tle konkurencji innowacyjnością. Jego nadwozie zbudowane jest bowiem  z dwóch części: kabinę pasażerską wykonano z wysokowytrzymałego i niezwykle lekkiego karbonu (moduł Life) i połączono z aluminiowym podwoziem (modułem Drive) przy użyciu innowacyjnej technologii klejenia. Ta rewolucyjna architektura pojazdu umożliwiła eliminację środkowego tunelu i słupków B. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększyła się ilość miejsca w kabinie. Użycie w konstrukcji nadwozia super lekkich materiałów pozwoliło również zbalansować nieco ciężar baterii silnika. Masa pojazdu bez spalinowego „Range Extendera” wynosi około 1200kg. Dostęp do drugiego rzędu siedzeń ułatwiają otwierające się „do tyłu” drzwiczki, rozwiązanie znane choćby ze sportowej Mazdy RX-8. Dolny moduł Drive zawiera napęd elektryczny BMW eDrive i akumulator litowo-jonowy. Ogniwa akumulatorowe są całkowicie zintegrowane z podłogą i wypełniają całą środkową strefę modułu Drive, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy. Zapewnia to również optymalny rozkład masy na osie oraz niski środek ciężkości. Ponieważ cały system BMW eDrive jest znacznie bardziej zwarty niż porównywalny silnik spalinowy, to silnik elektryczny, przekładnię i elektronikę sterującą napędem można było zmieścić na bardzo niewielkiej przestrzeni nad napędzaną tylną osią, stanowiącą jeden ze znaków szczególnych marki BMW.  Silnik elektryczny BMW i3 nie należy do słabych punktów małego Bawarczyka. Moc maksymalna wynosząca 170KM oraz moment obrotowy równy 250Nm są w stanie rozpędzić auto do setki w zaledwie 7.2s, zaś prędkość maksymalna auta wynosi 150km/h i jest ograniczona elektronicznie. Zasięg maksymalny pojazdu wyposażonego jedynie w silnik elektryczny wynosi nawet 200km, jednak jako realny dystans możliwy do pokonania na jednym ładowaniu producent podaje ok. 130km. Dla tych, którzy obawiają się, że któregoś dnia w akumulatorach i3 może zabraknąć energii na dojechanie do źródła prądu, przewidziano wersję z silnikiem spalinowym, który napędza generator prądu. Dwucylindrowa jednostka benzynowa o pojemności niespełna 650 cm3 zużywa na wyprodukowanie energii potrzebnej na pokonanie 100km około 4.5 litra paliwa.  W testach zderzeniowych EuroNCAP i3 otrzymało 4 gwiazdki, wynik średni jak na pojazd kosztujący niemal 150 tysięcy złotych.

W przypadku najmniejszego BMW trudno mówić o naturalnej konkurencji. Z jednej strony, z racji na zastosowany napęd rywalizować może z autami elektrycznymi takimi jak Ampera Opla, czy Mitsubishi I-Miev, z drugiej jednak strony różni się od nich rozmiarami, które pozycjonują je pośród takich aut jak Citroen C3 Picasso, czy Ford B-Max. Cenowo, oprócz aut elektrycznych, dorównują „i-trójce” również droższe wersje Mini, jak choćby Clubman John Cooper Works.
 

i3 najczęściej porównywany z

BMW 1
BMW 1
BMW 3
BMW 3
Mazda Mazda3
Mazda Mazda3
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Nissan Note
Nissan Note
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Renault ZOE
Renault ZOE
Reklama