/  /  /  / Róbmy swoje
BMW
BMW to jedna z trzech głównych niemieckich marek należących do segmentu premium, które swoją pozycję i renomę z rynku niemieckiego przeniosły niemal na cały świat. Mający swą siedzibę w Monachium koncern oprócz samochodów osobowych specjalizuje się również w produkcji motorów i skuterów.
Dowiedz się więcej o marce
 

Róbmy swoje

null
null

Wojciech Halarewicz, wiceprezes Mazda Motor Europe: Jeśli chodzi o cały europejski rynek, to w 2014 roku nie ma co się spodziewać większego ożywienia. Nie stanowi to dla nas jakiegoś wielkiego problemu. My musimy patrzeć na naszą pozycję i niezależnie od rozwoju rynku realizować wyznaczone cele – dotyczące wielkości sprzedaży i generowanych zysków. Na dziś ta strategia jest bardzo skuteczna….

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Na początku tego roku media spekulowały o możliwości zaangażowania się firmy w polski przemysł motoryzacyjny… Czy Mazda ma dziś jeszcze jakieś plany inwestycyjne związane z krajowym i europejskim rynkiem?

Wojciech Halarewicz, wiceprezes Mazda Motor Europe: Jeśli chodzi o plany  budowy fabryki samochodów, to nie… Dotyczy to zarówno Polski, jak i Europy. Inwestujemy natomiast w rozwój sieci dostawców komponentów dla naszych fabryk w Japonii i poza nią.

Czy firma jest zadowolona z tegorocznej sprzedaży w Europie? Jeśli tak, to z czego najbardziej? Jeśli nie, to co Was rozczarowało?

Mazda jest bardzo zadowolona ze sprzedaży w Europie. Wyniki rok do roku mówią same za siebie. W pierwszych pięciu miesiącach 2013 r. zarejestrowano na Starym Kontynencie 61 160 nowych Mazd, co oznacza wzrost o 6,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2012. Tymczasem łączna liczba sprzedanych samochodów w Europie w tym okresie spadła o 6,8 proc. W pierwszych miesiącach 2013 r. udział Mazdy w europejskim rynku zwiększył się do 1,2 proc.

Ile samochodów Mazda chce sprzedać w Europie w 2013 roku? Czy będzie to wynik lepszy w porównaniu z ubiegłym rokiem?

Jesteśmy przekonani, iż pozytywny trend utrzyma się, a nawet wzmocni do końca roku fiskalnego. Mamy świetne nowe modele, które zdobyły uznanie klientów i dziennikarzy.

Czy 2014 rok będzie dla Mazdy i całego europejskiego rynku rokiem odbicia, czy też na ożywienie przyjdzie poczekać dłużej?

Dla Mazdy przyszły rok będzie bezsprzecznie rokiem sukcesu. A to głównie dzięki konsolidacji sprzedaży już wprowadzonych na rynek modeli CX-5 oraz Mazdy 6. Pod koniec 2013 roku czeka nas ponadto premiera kompaktowej Mazdy 3. Jeśli chodzi o cały rynek, to w przyszłym roku nie ma co się spodziewać większego ożywienia. Nie stanowi to dla nas jakiegoś wielkiego problemu. Musimy patrzeć na naszą pozycję i niezależnie od rozwoju rynku realizować wyznaczone cele – dotyczące wielkości sprzedaży i generowanych zysków. Na dziś ta strategia jest bardzo skuteczna….

Wróćmy do Mazdy 6. Model ten miał zapewnić marce wzrost sprzedaży. Czy auto spełniło pokładane w nim nadzieje?

Oczywiście! Mazda 6 na niektórych rynkach jest liderem pod względem udziału w sprzedaży wśród  klientów prywatnych w swoim segmencie. W Niemczech model ten jest numerem 2 w segmencie wśród samochodów importowanych. W Polsce sprzedaż Mazdy 6 jest bardzo satysfakcjonująca, a nasz kraj jest pod względem sprzedaży bardzo ważnym rynkiem. Do tej pory nabywców znalazło tu już 1 230 sztuk! Potencjał wzrostu Mazdy 6 upatrujemy w sprzedaży flotowej, jednak proces ten z oczywistych względów musi potrwać trochę dłużej. Sukces zapewni modelowi jego wartość rezydualna oraz niskie koszty eksploatacji. A to jest powiązane z bardzo wysoką jakością oraz najlepszym w klasie zużyciem paliwa.

Jakie premiery czekają nas w tym roku, na przykład na targach we Frankfurcie? Wspomniał Pan o nowej Maździe 3.

Właśnie na tych targach pokażemy nową Mazdę 3. Do Frankfurtu przyjedzie na kołach z fabryki w Hiroszimie, pokonując 15 tysięcy kilometrów przez Rosję, Białoruś, Polskę… W naszym kraju będziemy mogli podziwiać jadący konwój już 5 września.

Czy Mazda nadal chce być „japońskim BMW”? Czy zauważalne są już zmiany w postrzeganiu marki?

Japońskie BMW jest tylko skrótem myślowym, mówiącym o tym, że Mazda rozwija się w kierunku marki “premium”. Auta mają jednak cechy charakterystyczne tylko dla Mazdy, a nie dla BMW. Naszymi unikalnymi atrybutami są: technologia Skyactiv, Kodo design, MZD Connect. Tych atrybutów BMW nie ma, są one unikalne dla Mazdy.






Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Najnowsze wiadomości - BMW

Reklama