/  /  /  /  / System xDrive we wszystkich wariantach BMW 5 GT
BMW 7

BMW 7

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

System xDrive we wszystkich wariantach BMW 5 GT

BMW|
null
© BMW
null

BMW konsekwentnie powiększa liczbę modeli z napędem na cztery koła oferowanych w swojej gamie. Począwszy od odpowiednio czerwca i września wszystkie warianty silnikowe Serii 5 Gran Turismo będą dostępne z inteligentnym systemem napędu na cztery koła BMW xDrive.

Również we wrześniu BMW 740d xDrive stanie się topowym modelem w klasie luksusowych sedanów wyposażonych w silnik Diesla oferującym tą innowacyjną technologię napędu.

Wyjątkowy koncept BMW serii 5 Gran Turismo łączy elegancję, przestronność, komfort i wszechstronność. Teraz to połączenie oferujące najwyższy komfort podróżowania staje się jeszcze bardziej pasjonujące. W pierwszej kolejności, począwszy od czerwca tego roku, klienci będą mieli do wyboru dwie wersje BMW serii 5 Gran Turismo wyposażone w inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive.

Zarówno w BMW 530d Gran Turismo xDrive, jak i w BMW 550i Gran Turismo xDrive stały napęd na cztery koła ze sterowanym elektronicznie rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy oś przednią i tylną zadba o utrzymanie odpowiedniej trakcji we wszystkich warunkach drogowych.

Następnie we wrześniu pojawią się warianty BMW 535d xDrive Gran Turismo oraz BMW 535i xDrive Gran Turismo, które wspólnie z pozostałymi modelami BMW serii 5 Gran Turismo z technologią xDrive spotęgują wszechstronny charakter tego samochodu w segmencie premium.

BMW 550i xDrive Gran Turismo, które debiutuje podczas kwietniowego salonu Auto China Beijing 2010, napędzane jest jednostką V8 wykorzystująca technologię TwinPower Turbo i High Precision Injection. Silnik o pojemności 4,4-litra rozwija moc maksymalną 300 kW/407 KM przy 5500-6400 o/m. Z kolei maksymalny moment obrotowy wynosi 600 Nm i generowany jest w zakresie od 1750 do 4500 o/m.

Wysoki moment obrotowy dostępny bardzo wcześnie i utrzymywany w szerokim zakresie prędkości obrotowej silnika przekłada się na wyjątkową dynamikę jazdy osiąganą w typowym dla BMW stylu dzięki zastosowaniu technologii xDrive. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,4 s, a maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 11,8 litra/100 km, natomiast emisja CO2 to 275 gramów na kilometr.

BMW 550i xDrive Gran Turismo jest pierwszym modelem, który łączy inteligentny system napędu na cztery koła z doskonałą dynamiką jazdy, komfortem podróżowania i wydajnością ośmiobiegowej przekładni automatycznej.

Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny BMW 530d xDrive Gran Turismo jest przedstawicielem najnowszej technologii silników BMW. Ta nowoczesna jednostka o pojemności 3,0 litrów wyposażona jest w pełni aluminiową skrzynię korbową i układ doładowujący ze zmienną geometrią, co natychmiast przekłada się na uzyskiwanie doskonałej mocy i osiągów dostosowanych do warunków na drodze.

Piezowtryskiwacze najnowszej generacji wtryskują olej napędowy pod ciśnieniem 1800 barów, co pozwala na wygenerowanie 180 kW/245 KM przy 4000 o/m i 540 Nm już przy 1750 o/m.

Wysoka moc silnika pracującego pod maską BMW 530d xDrive Gran Turismo zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkość 235 km/h.

Sportowe osiągi idą w parze z niewielkim zużyciem paliwa rzędu 6,9 litra/100 km w cyklu pomiarowym UE. Emisja CO2 wynosi 183 gramy na kilometr.

BMW 535d xDrive Gran Turismo zostało wyposażone w drugi, jeszcze mocniejszy silnik Diesla, reprezentujący nową generację sześciocylindrowych jednostek wysokoprężnych BMW. Ten w pełni aluminiowy motor z technologią BMW TwinPower Turbo oraz bezpośrednim wtryskiem common rail rozwija moc 220 kW/300 KM przy 4400 o/m oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie od 1500 do 2500 o/m.

 Sześciocylindrowa rzędowa jednostka napędowa umieszczona pod maską BMW 535i xDrive Gran Turismo została wyposażona w układ turbodoładowania, bezpośredni wtrysk High Precision Injection oraz układ płynnej regulacji skoku zaworów Valvetronic. Ta wyjątkowa kombinacja zapewnia spontaniczne i bezpośrednie reakcje nowego silnika BMW TwinPower Turbo na dodanie gazu. Imponująca wydajność jednostki jest także wynikiem zastosowania zoptymalizowanej technologii Valvetronic oraz układu turbodoładowania działającego w oparciu o zasadę podwójnego doładowania pozwalającego rozdzielić zawory trzech cylindrów zarówno po stronie kolektora wydechowego, jak i turbosprężarki.

Układ High Precision Injection jest wyposażony w zaawansowane dysze wtryskiwaczy precyzyjnie dozujące paliwo do komór spalania pod ciśnieniem dochodzącym do 200 barów.

Nowa sześciocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3,0 litrów rozwija moc maksymalną 225 kW/306 KM przy 5800 o/m oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1200 do 5 000 o/m.

Topowe modele BMW 750i xDrive oraz BMW 750Li xDrive w wersjach z rocznika modelowego 2010 już teraz korzystają z zalet inteligentnego napędu na cztery koła BMW, podczas gdy BMW 740d xDrive z tym układem zadebiutuje we wrześniu.

BMW 740d xDrive zostało wyposażone w pełni aluminiową jednostkę napędową z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail oraz piezowtryskiwaczami pracującymi pod ciśnieniem dochodzącym do 2000 barów. W rezultacie silnik osiąga moc 225 kW/306 KM oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm w przedziale od 1500 do 2500 o/m.

Stały, sterowany elektronicznie napęd na cztery koła dba o odpowiedni rozdział mocy we wszystkich warunkach drogowych. Precyzyjne i szybkie sterowanie siłą napędową zapewnia tej wyjątkowej limuzynie całkowite bezpieczeństwo i ponadprzeciętną trakcję.

Inteligentna technologia napędu na cztery koła BMW xDrive została pierwotnie opracowana dla modeli BMW X, a następnie była stopniowo wprowadzana do modeli BMW serii 5, BMW serii 3 i BMW serii 7. Największą zaletą systemu jest możliwość precyzyjnej kontroli jego działania oraz sterowania pracą silnika w celu zoptymalizowania trakcji w terenie, ale także zapewnienia ponadprzeciętnej dynamiki na drogach asfaltowych.

Ten inteligentny układ napędu na cztery koła zawiera przekładnię rozdzielczą ze sterowanym elektronicznie sprzęgłem wielotarczowym, które kieruje precyzyjnie dobraną moc napędową silnika na oś i koła, które w danym momencie mają największą przyczepność z nawierzchnią.

System xDrive poprawia także stabilność jazdy w szybko pokonywanych zakrętach poprzez wczesne wykrycie najmniejszych tendencji do pod- lub nadsterowności i podjęcie odpowiednich działań zapobiegawczych.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama