/  /  /  /  / PREZENTACJA | BMW 740d xDrive (313 KM)
BMW 7

BMW 7

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PREZENTACJA | BMW 740d xDrive (313 KM)

IBRM Samar|
BMW serii 7 - 2013
© IBRM Samar
BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013BMW serii 7 - 2013

Luksusowa limuzyna wyposażona jest „po dach” nowoczesną elektroniką i oferuje wielocylindrowe, wydajne silniki. Po drobnej modernizacji w 2012 roku stała się niemal perfekcyjna.

Historia luksusowych limuzyn BMW jest długa i sięga lat 50-tych. Już wówczas bawarski producent oferował samochody dla bogatych, wymagających klientów. Dwie duże limuzyny BMW 501 i 502 - pierwsze powojenne modele tej firmy - zaliczały się do najbardziej ekskluzywnych samochodów w tamtych czasach. Od roku 1955 firma BMW oferowała pierwszy na świecie seryjny silnik V8 wykonany z metali lekkich. Jednostka ta była  prawdziwym majstersztykiem techniki i generowała moc do 140 KM. Model 502 rozwijał maksymalną prędkość 178 km/h i był jednym z najszybszych aut tamtych lat. O awangardowej technice modelu świadczą choćby przednie, tarczowe hamulce czy oferowane od 1959 roku wspomaganie kierownicy. Tak więc samochód ten w pewnym sensie wyprzedził konkurencję o wiele lat i był protoplastą dla dzisiejszej „siódemki”.
Pierwsze BMW serii 7 (zastępujące BMW E3) pojawiło się w 1977 roku. „Siódemka” typoszeregu E23 była produkowana do 1986 roku i osiągnęła spory sukces handlowy (300 tys. sprzedanych aut). Kolejne generacje znalazły jeszcze więcej nabywców i ugruntowały pozycję luksusowej marki wielkoseryjnej w segmencie F.
Obecnie na rynku od 2008 roku oferowana jest piąta generacja „siódemki”. Pojazd miał swoją premierę w Paryżu w 2008 roku.

Gdzie jest produkowany?
Samochód produkowany jest w Niemczech w Dingolfing, skąd trafia m.in. do polskich salonów. Na rynek amerykański  montowany jest w Toluca w Meksyku.

Segment i konkurenci
Flagowa limuzyna BMW należy do segmentu F. Luksusowe auto konkuruje na polskim rynku z Audi A8, Jaguarem XJ, Lexusem LS, Mercedesem S klasy i Porsche Panamera.

Kto kupuje prezentowany model?
W zeszłym roku w Polsce sprzedano 163 sztuki BMW serii 7, z czego aż 158 trafiło do firm i instytucji. Od początku tego roku do firm trafiło 9 sztuk, do osób prywatnych tylko dwie.

Podstawowe informacje
BMW serii 7 to luksusowy, 4-drzwiowy sedan oferowany w standardowej (F01) i przedłużanej wersji nadwozia (F02). Tą drugą upodobały sobie szczególnie różnego rodzaju instytucje oraz ludzie biznesu. Wersja zaprojektowana z myślą o  przewożeniu VIPów jest tylko nieznacznie droższa od wariantu ze standardowym rozstawem osi. W całkowitym rozrachunku jest to niewielka różnica, większym wydatkiem może okazać się etat dla szofera (większość nabywców przedłużonych odmian „siódemki” nie prowadzi jej samodzielnie).
BMW serii 7 to najbardziej luksusowe auto bawarskiej firmy pomyślane o wymagającym kliencie. Jakość wykonania, wyrafinowane rozwiązania techniczne oraz wydajne silniki stawiają auto w ścisłej czołówce najlepszych limuzyn na świecie.
Niemiecka marka premium zadbała o to, by mimo upływu czasu, „siódemka” zachowała świeżość. W zeszłym poddano ją  niewielkiemu liftingowi, w czasie modernizacji skupiono się głównie na technice i wzbogaceniu wyposażenia, natomiast zmiany stylizacyjne są niewielkie.
Reprezentacyjna limuzyna otrzymała nowe światła wykonane w pełni w technice LED (z przodu i z tyłu) i nowy „grill” w którym  mocniej zaakcentowano obecność „nerek”. W kabinie znajdziemy m.in. nowy monitor pokładowy 3D i wielofunkcyjny wyświetlacz zegarów. Przy okazji unowocześnienia modelu swoją premierę miała trzylitrowa, benzynowa rzędowa szóstka o mocy 320 KM stanowiąca napęd dla wersji 740i oraz znany już z modelu M550d trzylitrowy, 381-konny diesel z trzema turbinami (napędzający wersje 750d xDrive i 750Ld xDrive).
Liczba wersji napędu oraz ogromne możliwości doposażenia auta powinny zaspokoić potrzeby najbardziej wybrednych klientów.

Wymiary, masy i objętości
Niemiecka limuzyna mierzy 5079 mm na długość (wariant F01), a w wersji z wydłużonym rozstawem osi (model F02) jest dłuższa o 14 cm. Rozstawy osi wynoszą odpowiednio: 3070 mm oraz 3210 mm. Już w odmianie z nadwoziem o standardowej długości BMW serii 7 oferuje przestronną kabinę. W przedłużonej odmianie miejsca nad głowami i na nogi, zwłaszcza z tyłu, jest pod dostatkiem.
Samochód w prezentowanej wersji 740d xDrive waży 1.865 kg. Ładowność dla tej wersji wynosi 650 kg.
Największa limuzyna BMW oferuje bagażnik o objętości 500 litrów, a więc nie za duży, jak na tej wielkości auto.

Bezpieczeństwo
W standardzie klient otrzymuje sześć poduszek powietrznych i kurtyny dla obu rzędów. ABS oraz  układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem kontroli trakcji (DTC) w BMW integrują około tuzin systemów elektronicznych o trzy- i czteroliterowych skrótach.
Bez dopłaty w limuzynie montowane są też aktywne zagłówki z przodu oraz pakiet Active Protection. Za dopłatą liczbę elektronicznych układów można jeszcze znacznie rozszerzyć, opisujemy kilka ważniejszych z nich.
Active Protection. Od prędkości 18 km/h system automatycznie dociąga lekko pasy bezpieczeństwa, a liczne czujniki stale nadzorują jazdę i kierowcę. Jeżeli układ Active Protection za pośrednictwem kamery przedniej, przedniego radaru, na podstawie nagłego hamowania albo zaistnienia silnej  podsterowności lub nadsterowności rozpozna zagrożenie kolizją, to następuje błyskawiczna reakcja: układ napina pasy bezpieczeństwa foteli przednich, optymalizuje ich ustawienie oraz zamyka szyby i okno dachowe. Aby nie dopuścić w ogóle do niebezpiecznych sytuacji, asystent skupienia nadzoruje sposób prowadzenia pojazdu pod kątem oznak zmęczenia. Układ analizuje sposób kierowania i gdy zajdzie potrzeba na monitorze pokładowym pojawia się zalecenie dokonania przerwy w podróży.
Adaptacyjne reflektory diodowe. Światła dzienne, mijania i drogowe emitowane są przy pomocy trójwymiarowych pierścieni świetlnych. Strumień światła reflektorów adaptacyjnych dynamicznie dostosowuje się do kształtu drogi.
Podczas powolnego pokonywania zakrętów zintegrowane światła zakrętowe obramowane chromowaną wstawką automatycznie doświetlają strefę obok pojazdu. Asystent świateł drogowych zapobiegający oślepianiu zapewnia kierowcy lepszą widoczność bez oślepiania innych uczestników ruchu. Układ mechaniczny wewnątrz reflektora steruje snopem światła, by nie oślepiało innych kierowców.
Wyświetlacz Head Up. Na życzenie może dodatkowo wyświetlać obowiązujące na danej drodze ograniczenia prędkości i stan pracy aktywnego tempomatu. Opcjonalny wyświetlacz może wskazywać też ostrzeżenia systemów wspomagających kierowcę takich jak ostrzeganie przed kolizją, zjechanie z pasa ruchu czy rozpoznawanie osób idących poboczem (BMW Night Vision).
BMW Night Vision z funkcją Dynamic Spot Light rozpoznaje w ciemności osoby już z dużej odległości i odpowiednio je oświetla. Gdy zdalny czujnik podczerwieni rozpozna nieoświetlonych pieszych na drodze, układ kieruje na nich dwa oddzielnie sterowane reflektory punktowe wysokiej mocy, bez nieprzyjemnego oślepiania pieszych.
Przy włączonym układzie termowizyjnym kierowca widzi dodatkowe ostrzeżenia na monitorze pokładowym i wielofunkcyjnym wyświetlaczu wskaźników lub wyświetlaczu Head Up (oba oferowane w wyposażeniu dodatkowym). Przy nagłym zagrożeniu pojawia się dodatkowo ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, a hamulce ustawiają się w gotowości. W połączeniu z ostrzeganiem przed kolizją zadziałanie hamulców może nastąpić nawet bez udziału kierowcy.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
Jak w większości aut marek premium, liczba nowoczesnych rozwiązań technicznych jest ogromna. Tu w topowej limuzynie BMW jest ich wręcz bardzo dużo, dlatego ograniczyliśmy się do wymienienia tylko tych ciekawszych:  
System rozrywki Professional dla siedzących z tyłu oferuje dostęp do multimediów także na tylnej kanapie. Radio, telewizja, DVD, internet, treści z urządzeń mobilnych lub laptopów – wszystko to jest dostępne dla siedzących z tyłu. Dodatkowo niczym niezakłócony odbiór dźwięku w jakości CD bez szumów zapewnia cyfrowe złącze słuchawkowe. Opcjonalny oddzielny kontroler iDrive dla siedzących z tyłu pozwala sterować systemami multimedialnymi i teleinformacyjnymi.
High-endowy system audio firmy Bang & Olufsen. BMW serii 7 z opcjonalnym systemem Bang & Olufsen High End Surround Sound posiada 16 aktywnych głośników o łącznej mocy 1200 W. Soczewka akustyczna gwarantuje odbiór muzyki na najwyższym poziomie i to na wszystkich miejscach w kabinie. Soczewka w głośniku centralnym wysuwająca się po włączeniu systemu powoduje, że wnętrze samochodu „zamienia się” w salę koncertową.
System nawigacyjny Professional jest teraz szybszy i bardziej atrakcyjny od poprzedniego, oferuje lepszą funkcjonalność i dostarcza wielu informacji z wyprzedzeniem.
Nawigacja wspiera kierowcę w oszczędzaniu paliwa poprzez proponowanie specjalnych tras i indywidualnych wskazówek sprzyjających wydajnemu stylowi jazdy. W trybie ECO PRO asystent przewidywania oblicza na podstawie danych nawigacyjnych, kiedy należy zdjąć nogę z gazu, aby odpowiednio wcześniej efektywnie dostosować prędkość jazdy.
Opcjonalny system wyróżnia się szybkim startem, lepszą kalkulacją tras i kontrastowym kolorowym monitorem o przekątnej 10,2 cala.
System kamer. Funkcja Surround View odwzorowuje przy manewrowaniu bezpośrednie otoczenie pojazdu po obu stronach i z tyłu. Przedstawiane jest to w formie projekcji widzianej z góry (widok „z lotu ptaka”) na monitorze pokładowym. Zawarte w tym dodatkowym wyposażeniu kamery Side View, zapewniają lepszą widoczność na lewo i prawo w miejscach o utrudnionej widoczności, na przykład przy wyjeżdżaniu z garażu.
Bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika. Wystarczy odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem, a czujnik otworzy pokrywę bagażnika. Pokrywa odryglowuje się wtedy i podnosi samoczynnie.
Strategia EfficientDynamics. W standardzie oferowany jest pakiet rozwiązań mających na celu optymalizacje mocy, zużycia paliwa i emisji spalin. Jego częścią jest tryb ECO PRO, który  obniża zużycie paliwa – w zależności od indywidualnego stylu jazdy – nawet do 20 procent. Dodatkowe 5 procent można oszczędzić dzięki funkcjom swobodnego toczenia, asystenta przewidywania i wyszukiwania korzystniejszej trasy.
Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. Podczas gdy konwencjonalne systemy hydrauliczne stale zużywają część mocy silnika, a tym samym paliwo, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy pracuje tylko podczas obracania kierownicą. Podczas jazdy na wprost lub przy stałym skręcie kierownicy na długim łuku silniczek elektryczny nie pracuje, a więc nie zużywa też energii. Aktywne tłumienie efektu „myszkowania” zwiększa ponadto bezpieczeństwo jazdy przy wyższych prędkościach. Przełącznikiem właściwości jezdnych można wybierać pomiędzy zwykłą i komfortową konfiguracją układu kierowniczego. To innowacyjne wyposażenie standardowe obejmuje również wspomaganie kierownicy Servotronic dostosowujące się do  prędkości jazdy.
Sterowane klapy powietrza. Klapy powietrza pomiędzy atrapą chłodnicy a chłodnicą zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin już od pierwszego przejechanego metra.
Tak długo, jak pozwala na to temperatura robocza silnika, klapy powietrzne pozostają zamknięte i prowadzą strumień powietrza w optymalny aerodynamicznie sposób wokół chłodnicy. Sterownik silnika otwiera klapy dopiero, gdy zwiększy się zapotrzebowanie na chłodzenie. Dodatkowa zaleta zamkniętych klap powietrza: przy starcie na zimno olej silnikowy i katalizatory szybciej osiągają swoją temperaturę roboczą.

Napęd
Flagowa limuzyna nie może mieć małych i słabych silników. W BMW serii 7 oferowane są 6-, 8- i 12-cylindrowe jednostki o spektrum mocy od 258 do 544 KM. Sześciocylindrowe jednostki mają rzędowy układ cylindrów, natomiast „ósemki” i „dwunastki”  widlasty. W dobie „eko-mody” i coraz powszechniej stosowanego downsizingu, BMW jest jedną z niewielu marek wciąż oferujących silniki V12. Tymczasem niektóre luksusowe marki egzotyczne wycofują się dziś z silników wielocylindrowych. W zeszłym roku bawarski producent obchodził 25-lecie produkcji silników V12.
Napęd w serii 7 przenoszony jest za pośrednictwem 8-stopniowej automatycznej skrzyni Steptronic na tylne koła, a w odmianach xDrive na obie osie. Droższy w produkcji napęd na tył pozwala na korzystniejsze, w stosunku do napędu na przód, przeniesienie wysokiego momentu obrotowego na asfalt. Niezależnie od wersji silnikowej, ze względów bezpieczeństwa, prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Przedstawione poniżej dane techniczne dotyczą podstawowych wersji (ze standardową długością nadwozia oraz napędem RWD).

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
3.0 o mocy 235 kW/ 320 KM. Podstawowy silnik benzynowy napędzający wersję 740i zapewnia dobre osiągi (0-100 km/h w 5,7 sekundy oraz prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h). Luksusowa limuzyna z rzędową „szóstką” zużywa w cyklu mieszanym 7,9 litra na 100 km. Emisja CO2 wynosi 184 g/km.
4.4 o mocy 330 kW/ 450 KM. Widlasta „ósemka” pozwala rozpędzić BMW 750i od 0 do 100 km/h w czasie 4,8 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Pojazd zużywa średnio 8,6 litra benzyny na 100 km i emituje 199 g/km CO2.
6.0 o mocy 400 kW/ 544 KM. Sześciolitrowy silnik V12, jak nie trudno się domyślić, zapewnia jeszcze lepsze osiągi. Sprint do 100 km/h zabiera tu 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna także została ograniczona do 250 km/h. BMW 760i zużywa w cyklu mieszanym 12,8 litra benzyny na 100 km, a emisja CO2 dla topowej odmiany wynosi 299 g/km.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
3.0 o mocy 190 kW/ 258 KM. BMW 730d „setkę” robi w 6,1 sekundy, tak więc podstawowy turbodiesel przyspiesza niewiele gorzej od wersji 740i, a jest przy tym znacznie oszczędniejszy (średnio zużywa 5,6 litra ON na 100 km i emituje 148 g/km CO2). Prędkość maksymalna także tu została ograniczona do 250 km/h.
3.0 o mocy 230 kW/ 313 KM. Napędzający BMW 740d silnik pozwala rozpędzić limuzynę w czasie 5,5 sekundy (5,4 sekundy z napędem na obie osie), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Pojazd zużywa 5,7 litra paliwa na 100 km (z napędem xDrive – 6,0) i emituje 149 g/km CO2 (w wersji 740d xDrive – 159).
3.0 o mocy 280 kW/ 381 KM. Najmocniejszy wariant turbodiesla pozwala na osiągnięcie pierwszej „setki” w 4,9 sekundy. Tak jak w pozostałych odmianach, prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zużycie w cyklu mieszanym wynosi 6,4 l/100 km, a emisja CO2 to 169 g/km.

Napęd hybrydowy – zestawienie podstawowych informacji:
3.0 benzynowy oraz elektryczny o łącznej mocy 260 kW/ 354 KM. BMW ActiveHybrid 7 napędzają dwa silniki: benzynowa, rzędowa „szóstka” o mocy 235 kW/ 320 KM oraz silnik elektryczny o mocy 40 kW/ 54 KM. Limuzyna z hybrydowym napędem spala średnio 6,8 litra i emituje 158 g/km CO2. „Hybryda” osiąga „setkę” po 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Grupa emisyjna
BMW 740d xDrive w cyklu mieszanym zużywa 6 litrów ON na 100 km. W mieście „konsumuje” 7,3 litra, na trasie 5,3. Emisja CO2 wynosząca 159 g/km stawia prezentowany model w grupie emisyjnej D.

Koszty
Za najtańsze BMW serii 7 czyli model 730d klient zapłaci co najmniej 345.500 zł. Prezentowana odmiana 740d xDrive kosztuje 400.500 zł, natomiast najdroższą wersję 760Li wyceniono na 685.900 zł. Jak na limuzynę prawie z „najwyższej półki” oferowaną z wydajnymi silnikami i najnowszymi zdobyczami techniki motoryzacyjnej ceny wydają się być rozsądne.



Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama