/  /  /  /  / PREZENTACJA | BMW 730d xDrive (258 KM)
BMW 7

BMW 7

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PREZENTACJA | BMW 730d xDrive (258 KM)

IBRM Samar|
BMW 730d xDrive 2013
© IBRM Samar
BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013BMW 730d xDrive 2013

Do luksusowych limuzyn zdecydowanie bardziej pasują wielocylindrowe, dużej pojemności silniki benzynowe. Jednak w kryzysowych czasach nawet klienci z „grubym portfelem” szukają oszczędności i wybierają często ekonomiczne diesle.

Historia luksusowych limuzyn BMW sięga lat 50-tych. Już wówczas bawarski producent oferował samochody dla bogatych klientów. Dwie duże limuzyny BMW 501 i 502 - pierwsze powojenne modele tej firmy - zaliczały się do najbardziej luksusowych aut w tamtych czasach.
Pierwsza generacja BMW serii 7 (zastępująca BMW E3) pojawiła się w 1977 roku. „Siódemka” typoszeregu E23 była produkowana do 1986 roku i osiągnęła spory sukces handlowy (300 tys. sprzedanych aut). Kolejne generacje znalazły jeszcze więcej nabywców i ugruntowały pozycję tej luksusowej marki wielkoseryjnej w segmencie F.
Obecnie na rynku od 2008 roku oferowana jest piąta generacja „siódemki”. Pojazd miał swoją premierę w Paryżu przed pięcioma laty. W zeszłym roku auto poddano niewielkiej modernizacji.

Gdzie jest produkowany?
Topowa limuzyna BMW produkowana jest w Niemczech w Dingolfing skąd trafia do klientów w całej Europie. Na rynek amerykański pojazd montowany jest w Toluca w Meksyku.

Segment i konkurenci
Reprezentujące segment F auto na polskim rynku rywalizuje z Audi A8, Jaguarem XJ, Lexusem LS, Mercedesem S klasy i Porsche Panamera. W najdroższych wariantach BMW serii 7 może być ciekawą alternatywą dla limuzyn luksusowych marek egzotycznych (jak Aston Martin Rapide czy Bentley Continental Flying Spur).

Kto kupuje prezentowany model?
W zeszłym roku BMW sprzedało w Polsce 161 flagowych limuzyn (z czego 157 trafiło do firm i instytucji, a do osób prywatnych tylko 4). W tym roku do końca września sprzedano 129 samochodów (127 trafiło do firm, 2 do nabywców indywidualnych).

Podstawowe informacje
BMW serii 7 to luksusowa limuzyna oferowana w standardowej (F01) i przedłużanej wersji nadwozia (F02). Tę drugą upodobały sobie szczególnie różnego rodzaju instytucje oraz ludzie biznesu. Wersja zaprojektowana z myślą o przewożeniu VIP-ów jest tylko nieznacznie droższa od wariantu ze standardowym rozstawem osi. W ofercie znajduje się także odmiana hybrydowa ActiveHybrid 7 (i jej dłuższa odmiana ActiveHybrid 7L) oznaczona jako F04 oraz odmiana opancerzona (F03) z nadwoziem odpornym na strzały z karabinu maszynowego (certyfikat balistyczny VR7 lub VR9).
BMW serii 7 to flagowy model bawarskiej firmy pomyślany o najbardziej wymagających klientach. Jakość wykonania, wyrafinowane rozwiązania techniczne oraz wydajne silniki stawiają auto w ścisłej czołówce najlepszych limuzyn na świecie.
Niemiecka luksusowa marka zadbała o to, by mimo upływu czasu, „siódemka” zachowała świeżość. W 2012 roku poddano ją  niewielkiemu liftingowi w czasie którego skupiono się głównie na technice i wzbogaceniu wyposażenia, natomiast zmiany stylizacyjne są nieznaczne. Reprezentacyjna limuzyna otrzymała nowe światła wykonane w pełni w technice LED (z przodu i z tyłu) i zmodernizowaną atrapę chłodnicy w której mocniej zaakcentowano obecność „nerek”. W kabinie znajdziemy m.in. nowy monitor pokładowy 3D i wielofunkcyjny wyświetlacz zegarów. Przy okazji unowocześnienia modelu swoją premierę miała trzylitrowa, benzynowa rzędowa szóstka o mocy 320 KM stanowiąca napęd dla wersji 740i oraz znany już z modelu M550d trzylitrowy, 381-konny diesel z trzema turbosprężarkami  (napędzający wersje 750d xDrive i 750Ld xDrive).
Samochód posiada wiele nowoczesnych, często wręcz innowacyjnych rozwiązań technicznych (część z nich wymaga dopłaty). W samochodzie znajdziemy elektromechaniczne wspomaganie kierownicy (które nieznacznie obniża zużycie paliwa), sterowane klapy powietrza (pozwalające zimą szybciej uzyskać roboczą temperaturę silnika), rozbudowany system kamer z funkcją Surround View czy możliwość bezdotykowego otwierania pokrywy bagażnika. O dobry nastrój w czasie jazdy może zadbać high-endowy system audio firmy Bang & Olufsen (16 głośników o łącznej mocy 1200W) czy system Rozrywki Professional dla siedzących z tyłu.
BMW serii 7, tak jak większość aut marek premium, oferowane jest w jednej wersji wyposażeniowej. Pod maską „siódemki” mogą znaleźć się silniki benzynowe, wysokoprężne lub napęd hybrydowy. Ich spektrum mocy wynosi od 258 do 544 KM. Liczba wersji napędu oraz ogromne możliwości doposażenia auta powinny zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających nabywców.

Wymiary, masy i objętości
Wymiary auta (5.079 x 2.142 x 1.471 mm) pozwoliły wygospodarować wiele miejsca dla 5 pasażerów. Auto z ponad trzymetrowym rozstawem osi oferuje dużo przestrzeni na nogi, także z tyłu. W wersji przedłużonej z „L” w nazwie auto mierzy na długość 5.219 mm i posiada o 14 cm dłuższy rozstaw osi (3.210 mm).
W opisywanej wersji 730d xDrive masa własna auta to 1.985 kg, dopuszczalna ładowność wynosi 640 kg.
Bagażnik ma przeciętną, jak na tę klasę aut, pojemność równą 500 litrów.

Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa we flagowej limuzynie BMW wypada bardzo dobrze. Bez dopłaty nabywca otrzymuje sześć poduszek powietrznych i kurtyny dla obu rzędów. ABS oraz  układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem kontroli trakcji (DTC) w BMW integrują około tuzin systemów elektronicznych o trzy- i czteroliterowych skrótach. Standardowo montowane są aktywne zagłówki z przodu oraz pakiet Active Protection. Za dopłatą liczbę elektronicznych układów można jeszcze rozszerzyć.
Active Protection. Od prędkości 18 km/h system automatycznie dociąga lekko pasy bezpieczeństwa, a liczne sensory stale  nadzorują jazdę i to co robi kierowca. Jeżeli układ Active Protection za pośrednictwem kamery przedniej, przedniego radaru, na podstawie nagłego hamowania albo zaistnienia silnej  podsterowności lub nadsterowności rozpozna zagrożenie kolizją, to następuje błyskawiczna reakcja: układ napina pasy bezpieczeństwa foteli przednich, optymalizuje ich ustawienie oraz zamyka szyby i okno dachowe. Aby nie dopuścić w ogóle do niebezpiecznych sytuacji, asystent skupienia nadzoruje sposób prowadzenia pojazdu pod kątem oznak zmęczenia. Układ analizuje sposób kierowania i gdy zajdzie potrzeba na monitorze pokładowym pojawia się zalecenie dokonania przerwy w podróży.
Adaptacyjne reflektory diodowe. Światła dzienne, mijania i drogowe emitowane są przy pomocy trójwymiarowych pierścieni świetlnych. Strumień światła reflektorów adaptacyjnych dynamicznie dostosowuje się do kształtu drogi.
Wyświetlacz Head Up. Na życzenie może dodatkowo wyświetlać obowiązujące na danej drodze ograniczenia prędkości i stan pracy aktywnego tempomatu. Opcjonalny wyświetlacz może wskazywać też ostrzeżenia systemów wspomagających kierowcę takich jak ostrzeganie przed kolizją, zjechanie z pasa ruchu czy rozpoznawanie osób idących poboczem (BMW Night Vision).
BMW Night Vision z funkcją Dynamic Spot Light rozpoznaje w ciemności osoby już z dużej odległości i odpowiednio je oświetla. Gdy zdalny czujnik podczerwieni rozpozna nieoświetlonych pieszych na drodze, układ kieruje na nich dwa oddzielnie sterowane reflektory punktowe wysokiej mocy, bez nieprzyjemnego oślepiania pieszych.
„Siódemka” nie została jeszcze poddana testom przez Euro NCAP.
 
Napęd
Do luksusowych limuzyn producenci stosują największe i najmocniejsze jednostki jakie mają w ofercie. W BMW serii 7 oferowane są 6-, 8-, a nawet 12-cylindrowe silniki. Sześciocylindrowe mają rzędowy układ cylindrów, natomiast „ósemki” i „dwunastki” widlasty. W czasach powszechnego oszczędzania i wdrażania silników w koncepcji downsizingu bawarski producent jest jedną z niewielu firm wciąż oferujących silniki V12. Wiele marek luksusowych, zarówno wielkoseryjnych jak i egzotycznych, powoli rezygnuje z takich wielocylindrowych silników. Jako ciekawostkę można dodać, iż w zeszłym roku BMW obchodziło 25-lecie produkcji silników V12.
W standardzie oferowany jest pakiet rozwiązań mających na celu optymalizacje mocy, zużycia paliwa i emisji spalin. Częścią strategii EfficientDynamics jest tryb ECO PRO, który obniża zużycie paliwa – w zależności od indywidualnego stylu jazdy – nawet do 20 procent. Dodatkowe 5 procent można oszczędzić dzięki funkcjom swobodnego toczenia, asystenta przewidywania i wyszukiwania korzystniejszej trasy.
Podczas gdy konwencjonalne hydrauliczne wspomagania kierownicy stale zużywają część mocy silnika, a tym samym paliwo, elektromechaniczne wspomaganie pracuje tylko podczas obracania kierownicą.
Napęd w serii 7 przenoszony jest za pośrednictwem 8-stopniowej automatycznej skrzyni Steptronic na koła tylne, a w odmianach xDrive na obie osie. Niezależnie od wersji silnikowej ze względów bezpieczeństwa prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Przedstawione poniżej dane techniczne dotyczą podstawowych wersji (ze standardową długością nadwozia oraz napędem tylnym).

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
3.0 o mocy 235 kW/ 320 KM i momencie równym 450 Nm. Podstawowy silnik benzynowy napędzający wersję 740i zapewnia bardzo dobre osiągi (0-100 km/h w 5,7 sekundy oraz prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h). Luksusowa limuzyna z rzędową „szóstką” zużywa w cyklu mieszanym 7,9 litra na 100 km. Emisja CO2 wynosi 184 g/km.
4.4 o mocy 330 kW/ 450 KM i momencie równym 650 Nm. Widlasta „ósemka” pozwala rozpędzić BMW 750i od 0 do 100 km/h w czasie 4,8 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Pojazd zużywa średnio 8,6 litra benzyny na 100 km i emituje 199 g/km CO2.
6.0 o mocy 400 kW/ 544 KM i momencie równym 750 Nm. Sześciolitrowy silnik V12 o „królewskiej” pojemności, jak nie trudno się domyślić, zapewnia jeszcze lepsze osiągi. Sprint do 100 km/h zabiera tu 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna także została ograniczona do 250 km/h. BMW 760i zużywa w cyklu mieszanym 12,8 litra benzyny na 100 km, a emisja CO2 dla topowej odmiany wynosi niecałe 300 g/km.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych benzynowych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu BMW serii 7 prezentowane są w Katalogu Modeli.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
3.0 o mocy 190 kW/ 258 KM i momencie równym 560 Nm. BMW 730d setkę robi w 6,1 sekundy, tak więc podstawowy turbodiesel przyspiesza niewiele gorzej od wersji 740i, a jest przy tym znacznie oszczędniejszy (średnio zużywa 5,6 litra ON na 100 km i emituje 148 g/km CO2). Prędkość maksymalna także tu została ograniczona do 250 km/h.
3.0 o mocy 230 kW/ 313 KM i momencie równym 630 Nm. Napędzający BMW 740d silnik pozwala rozpędzić limuzynę w czasie 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Pojazd zużywa 5,7 litra paliwa na 100 km i emituje 149 g/km CO2.
3.0 o mocy 280 kW/ 381 KM i momencie równym 700 Nm. Najmocniejszy wariant turbodiesla pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 4,9 sekundy. Tak jak w pozostałych odmianach, prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zużycie w cyklu mieszanym wynosi 6,4 l/100 km, a emisja CO2 to 169 g/km.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych wysokoprężnych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu BMW serii 7 prezentowane są w Katalogu Modeli.

Napęd hybrydowy – zestawienie podstawowych informacji:
3.0 benzynowy oraz elektryczny o łącznej mocy 260 kW/ 354 KM i momencie równym 450 Nm. BMW ActiveHybrid 7 napędzają dwa silniki: benzynowa, rzędowa „szóstka” o mocy 320 KM oraz silnik elektryczny o mocy 54 KM. Limuzyna z hybrydowym napędem spala średnio 6,8 litra i emituje 158 g/km CO2. „Hybryda” osiąga setkę po 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych napędów hybrydowych wykorzystywanych do napędu BMW serii 7 prezentowane są w Katalogu Modeli.

Grupa emisyjna
Prezentowany wariant BMW 730d z napędem na cztery koła xDrive zużywa w cyklu mieszanym tylko 6 litrów ON na 100 km. W cyklu pozamiejskim 5,3; w mieście 7,2. Emisja CO2 w wysokości 158 g/km plasuję tę wersję „siódemki” w klasie emisji D.

Koszty
Ceny tego typu limuzyny nie mogą być niskie, w końcu BMW serii 7 to „najwyższa półka” w segmencie premium. Za najtańszy wariant z silnikiem benzynowym (wersja 740i) zapłacimy 381.900 zł, a z dieslem (odmiana 730d) 345.500 zł. Prezentowana odmiana 730d z napędem xDrive (14.400 zł) kosztuje 359.900 zł. Zwolennicy hybryd muszą dopłacić stosunkowo niewiele (26.000 zł) do podstawowej wersji benzynowej, by wyjechać z salonu BMW ActiveHybrid 7, którego ceny zaczynają się od 407.900 zł. Topowy wariant 760Li kosztuje 685.900 zł.


Robert Steinbarth

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama