/  /  / 6
BMW 6

BMW 6

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa LuksusoweSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena397 000 zł - 645 000 zł (aktualizacja: 2016-07-01)386 800 zł - 650 000 zł (aktualizacja: 2016-07-01)
Emisja CO2143 g/km - 231 g/km139 g/km - 239 g/km
Żużycie paliwa5,4 L/100km - 9,9 L/100km5,2 L/100km - 10,3 L/100km
 
BMW serii 6
© BMW
BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6BMW serii 6
BMW serii 6 to sportowy model ze stajni monachijskiego producenta, należący do segmentu luksusowych aut sportowo-rekreacyjnych. Protoplastą serii 6 był model E9, który został wprowadzony do seryjnej produkcji w roku 1968. Zaprojektowane przez biuro stylistyczne Karmann BMW E9 było dostępne wyłącznie jako coupe. Gama jednostek napędowych opierała się na 6 cylindrowym silniku o pojemności od 2.8 do 3 l. Model E9 produkowany był do roku 1975, kiedy to został zaprezentowany jego następca – model E24. BMW E24 zostało zaprojektowane przez francuskiego stylistę -  Paula Bracqa i powstało by uczcić 60 lecie istnienia marki. Produkowane było z przeznaczeniem na rynek europejski, japoński oraz amerykański. Początkowo nowy model serii 6 był wyposażony w silnik o pojemności 3 lub 3.3 litra. W roku 1987 dołączył nowy model 635 CSi, który pod maską zamontowany miał 3.5 litrowy 6 cylindrowy w układzie rzędowym o mocy 218KM. Na bazie tego silnika powstała wersja M 635 CSI, która dzięki zastosowaniu układu wtryskowego boscha i podwyższonemu stopniu sprężania uzyskała moc wynosząca 286KM. BMW E24 produkowany był do roku 1989. W całym okresie produkcji powstało ok 86,000 sztuk. Kolejne BMW serii 6, model E63 zostało zaprezentowane dopiero w roku 2002 i zostało zbudowane w oparciu o płytę podłogową serii 5. Do budowy samochodu użyto aluminium oraz tworzyw termo- i chemoutwardzalnych, co pozwoliło na uzyskanie masy własnej trochę ponad 1500 kg. Początkowo  samochód oferowany był wyłącznie jako 2-drzwiowe coupe. Wersja cabrio o oznaczeniu modelowym E64 była dostępna od roku 2004. W pierwszym roku produkcji BMW oferowało silnik o pojemności 4,4 l (333 KM), lub sześciocylindrową jednostkę o o mocy 258 KM. Za przeniesienie mocy na tylne kola odpowiedzialna została sześciostopniowa manualna lub automatyczna skrzynia biegów. W roku 2005 na rynku pojawiła się topowa wersja M6, wyposażona w 10 cylindrowy benzynowy silnik o mocy 507 KM.

Nowe BMW serii 6 dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych - jako 2-drzwiowe coupe lub cabrio. Obie wersje cechuje bardzo elegancka linia karoserii. Dzięki zastosowaniu okrągłych obwódek soczewek przednich reflektorów, oraz charakterystycznej atrapy chłodnicy samochód  udanie nawiązuje do pozostałych produkowanych modeli marki. Gama jednostek napędowych składa się z dwóch silników benzynowych oraz jednej wysokoprężnej. Mniejsza 6 cylindrowa, 3 litrowa jednostka  benzynowa generuje moc 320 KM zaś większa, ośmiocylindrowa o pojemności 4.4 l wytwarza moc wynoszącą  407 KM. Słabsza jednostka wyposażona została w dwudrożne turbo (Twin Scroll), zaś mocniejsza w podwójną turbosprężarkę (Bi-Turbo). Silnik diesla wyposażony został w turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny, pozwalającą generować z trzylitrowego, rzędowego sześciocylindrowca 313KM. Wersje 640i oraz 640d otrzymały napęd jedynie na tylną oś. W przypadku 650i możemy wybrać między napędami na tył oraz 4x4 (xDrive).

W modelu tym seryjnie montowane są praktycznie wszystkie znane systemy bezpieczeństwa. Wśród nich spotkać można system dynamicznej kontroli stabilności DSC, współpracujący z systemem przeciwdziałającym blokowaniu kół podczas hamowania ABS, asystentem ruszania i hamowania ASC i DBC, a także systemem rozdzielającym siłę hamowania na poszczególne koła. Nie zabrakło również sztandarowego systemu BMW, którym jest CBC, czyli układ zapobiegający zarzucaniu tyłu pojazdu podczas hamowania w zakrętach. Do wyposażenia seryjnego należy 6 poduszek powietrznych – przednie i boczne dla kierowcy oraz pasażera, a także kurtyny powietrzne chroniące głowy podróżujących. Dotychczas BMW serii 6 nie zostało poddane testom zderzeniowym przeprowadzanym przez organizację EuroNCAP.

Konkurentami dla serii 6 są m.in. Mercedes CL, Maserati Gran Turismo, czy Jaguar XK.

 

6 najczęściej porównywany z

Audi A7
Audi A7
Bentley Continental
Bentley Continental
BMW 4
BMW 4
BMW 5
BMW 5
Mercedes CLS
Mercedes CLS
Mercedes SL
Mercedes SL
Porsche 911
Porsche 911
Reklama