/  /  /  /  / Honda punktuje w rankingu zadowolenia klientów
BMW 5

BMW 5

Zmień
Segment
Emisja CO2
Żużycie paliwa
 

Honda punktuje w rankingu zadowolenia klientów

JD Power & Associates|
prius ikona.jpg
© Toyota
prius ikona.jpg

W najnowszym rankingu zadowolenia klientów we Francji, opublikowanym właśnie przez firmę analityczną JD Power & Associates, pierwsze miejsce w ogólnej klasyfikacji marek zdobyła Honda. Wśród rodzimych koncernów znad Sekwany najlepiej wypadł Citroen.

Autor: Rafał Żaglewski

Oto wyniki najnowszej edycji badań dotyczących poziomu zadowolenia francuskich kierowców JD Power & Associates 2009. Poniżej lista zwycięskich modeli w poszczególnych kategoriach:
- Toyota Aygo (klasa mini)
- Toyota Yaris (auta małe)
- Honda Civic (klasa niższa średnia)
- Toyota Prius (klasa wyższa średnia)
- BMW Serii 5 (klasa wyższa oraz luksusowe)
- Skoda Roomster (MPV)
- Honda CR-V (SUV)

Z wyżej wymienionych modeli najwięcej punktów zdobyła hybrydowa Toyota Prius, powtarzając tym samym swój wcześniejszy sukces.

W zestawieniu marek, z których użytkownicy są najbardziej zadowoleni, prym wiedzie Honda (rok wcześniej BMW). Uzyskało ono wynik 828 punktów na tysiąc możliwych, wyprzedzając kolejno Skodę, Volvo oraz BMW.

Oto lista wszystkich marek, które w zestawieniu miały wynik lepszy niż średnia dla całej branży, czyli 765 punktów:
1.   Honda (828)
2.   Skoda/Volvo (802)
4.   BMW (798)
5.   Mazda (796)
6.   Audi/ Mercedes-Benz (793)
8.   Toyota (790)
9.   MINI (773)
10.  Dacia (770)
11.  Kia (769)
12.  Nissan (768)
13.  Citroen/ Volkswagen (765)

W tym roku wskaźnik satysfakcji klienta (VOSS) obliczono na podstawie opinii zebranych wśród prawie 16 tys. właścicieli po średnio dwóch latach użytkowania pojazdu. Badania objęło swym zasięgiem łącznie 24 marki oraz 95 modeli.

Kierowcy dokonali szczegółowej oceny samochodów i stacji dealerskich, a pytania podzielono na cztery kategorie:
- jakość i niezawodność (22% ogólnej oceny)
- wygląd pojazdu: wzornictwo, osiągi, komfort, wyposażenie (32%)
- koszty eksploatacji, w tym zużycia paliwa, cen ubezpieczenia, cen serwisu i napraw (26%)
- zadowolenie z obsługi serwisowej (20%)
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - BMW 5