/  /  /  /  / DEKRA i ciekawy test zderzeniowy
BMW 5

BMW 5

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Cena184 200 zł - 506 200 zł (aktualizacja: 2015-07-01)
Emisja CO2109 g/km - 232 g/km
Żużycie paliwa4,1 L/100km - 9,9 L/100km
 

DEKRA i ciekawy test zderzeniowy

BMW, DEKRA|
null
© BMW
null

Specjaliści z niemieckiej DEKRY przeprowadzili po raz pierwszy test zderzeniowy, w którym chciano sprawdzić skuteczność działania systemu włączającego automatyczne hamowanie auta w sytuacji, gdy zderzenie jest nieuniknione. Próbę pomyślnie przeszedł egzemplarz BMW Serii 5.

Autor: Rafał Żaglewski

Nowe BMW Serii 5 jest jednym z coraz liczniejszej grupy modeli, które oferują system ostrzegający kierowcę przed najechaniem z funkcją hamowania, w połączeniu z aktywnym tempomatem (Active Cruise Control).

Aby przekonać się o zachowaniu pojazdu oferującego takie rozwiązanie, DEKRA przeprowadziła próbę zderzeniową, w której model BMW przed uderzeniem w deformowaną przeszkodę rozpędzono do wymaganej przez Euro NCAP prędkości 64 km/h. Przewidując nieuniknione zagrożenie, system BMW automatycznie rozpoczął proces hamowania z maksymalną skutecznością. Jak się okazało, auto bezpośrednio przed uderzeniem miało już prędkość tylko 40 km/h, dzięki czemu potencjalni pasażerowie w dużo mniejszym stopniu odczuliby skutki uderzenia.

BMW oraz DEKRA zamierzają kontynuować współpracę, która pozwoli w kolejnych testach zderzeniowych uwzględnić działanie wspomnianych rozwiązań, a także zaowocuje udoskonaleniami dodatkowo podnoszącymi bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Wykorzystane w tym artykule zdjęcie przedstawia dwa egzemplarze nowego BMW Serii 5, z których każde jechało na początku z prędkością 64 km/h, ale:
- auto bliżej nas uderzyło w przeszkodę z prędkością 40 km/h;
- auto ustawione jako drugie od nas uderzyło w przeszkodę bez systemu automatycznego hamowania.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - BMW 5