/  /  / 5
BMW 5

BMW 5

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Cena184 200 zł - 506 200 zł (aktualizacja: 2015-07-01)
Emisja CO2109 g/km - 232 g/km
Żużycie paliwa4,1 L/100km - 9,9 L/100km
 
BMW seria 5
© Samar
BMW seria 5BMW seria 5BMW seria 5BMW seria 5BMW seria 5BMW seria 5BMW seria 5BMW seria 5BMW seria 5BMW seria 5BMW seria 5
Seria samochodów reprezentująca BMW w klasie wyższej średniej (E) sięga korzeniami początku lat 70- tych, a dokładnie roku 1972, kiedy to pojawił się pierwszy model BMW oznaczony cyfrą 5. Był nim mierzący niewiele ponad 4600mm, ważący 1200 kilo model E12. Od tego czasu modele serii 5 spokojnie ewoluowały. I tak sylwetka stawała się stopniowo nieco bardziej muskularna, zyskiwała opływowe linie, a charakterystyczne dla marki podwójne lampy w 1997 roku przykryte zostały kloszem. I tak prawdopodobnie ewolucja aut BMW trwałaby do dzisiaj, gdyby władze marki nie zdecydowały się powierzyć losu wyglądu aut bawarskiego koncernu Amerykaninowi, Chrisowi Bangle. Odważny projektant zastosował terapię szokową wprowadzając do konserwatywnej stylistycznie dotąd marki swoją wizję aut klasy premium o sportowym charakterze. Jak zwykle w takich wypadkach bywa, projekty Bangle'a jednych zachwyciły, innych odrzucały. Niewątpliwie od tego czasu seria 5 znacznie się zmieniła. Przybierająca na masie sylwetka auta nabrała finezyjnej lekkości, a klosz przykrywający charakterystyczne dla marki reflektory rozciągnął się aż na maskę, nadając przodowi samochodu, niczym pomalowane rzęsy twarzy, nieco łagodniejszy wygląd.

Zaprojektowanie serii 5 na rok 2010 Niemcy postanowili powierzyć Polakowi. I tak pochodzący z Gliwic Jacek Frohlich, mimo, iż wpływ "czasu Chrisa Bangle" na markę BMW uważa za pozytywny, zdaje się jednak wracać do korzeni BMW. Nowy sedan serii 5 sylwetką zdecydowanie bardziej przypomina model sprzed 2003 roku. Jest oczywiście dłuższy (4899mm), szerszy (1860 mm)i wyższy (1464 mm) niż auta tej serii z lat minionych, jeśli zaś chodzi o głównych konkurentów to wymiary zewnętrzne stawiają "piątkę"pomiędzy Mercedesem E klasą, a Audi A6. Wersja kombi, drugi wariant serii 5, jest od limuzyny nieznacznie dłuższa (4907 mm) i o dwa milimetry niższa.

A co nowa seria 5 oferuje w ramach wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa? Już w standardzie wyposażenie uznać można za kompleksowe- nad bezpieczeństwem czynnym czuwają układ ABS z CBC (kontrolujący zachowanie auta podczas hamowania w zakręcie), asystentem hamowania oraz ruszania, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem kontroli trakcji (DTC). A gdy w czasie jazdy autostradą, z włączonym tempomatem nasza czujność ulegnie zmniejszeniu, a samochody przed nami zaczną hamować, auto samo zwolni, a my będziemy mieli czas na odnalezienie się w sytuacji. O bezpieczeństwo bierne podróżujących dbają poduszki boczne i czołowe przed przednimi siedzeniami oraz kurtyny powietrzne zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu, a także automatyczne pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikami siły naciągu. W testach EuroNCAP nowa piątka uzyskała wynik pięciu gwiazdek, zapewniając dorosłym pasażerom ochronę na poziomie 95%, dzieciom 83% oraz 78% pieszym.

Jak zawsze w tej klasie, aut klasy wyższej, główną walkę BMW serii 5 stoczy z najbardziej prestiżowymi autami segmentu, takimi jak AUDI A6, Mercedes klasy E, Lexus GS, Infiniti M czy Jaguar XF.
 

5 najczęściej porównywany z

Audi A6
Audi A6
Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad
Audi A7
Audi A7
BMW 3
BMW 3
BMW 4
BMW 4
Lexus GS
Lexus GS
Mercedes E
Mercedes E
Reklama