/  /  / 4
BMW 4

BMW 4

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa ŚredniaSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Cena164 400 zł - 271 200 zł (aktualizacja: 2016-07-01)161 700 zł - 419 276 zł (aktualizacja: 2016-07-01)
Emisja CO2106 g/km - 165 g/km106 g/km - 213 g/km
Żużycie paliwa4,0 L/100km - 7,1 L/100km4,0 L/100km - 9,1 L/100km
 
BMW serii 4 Coupe
© BMW
BMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 CoupeBMW serii 4 Coupe
BMW serii 4 Coupe zastąpiło w 2013 roku odmianę coupe znanej i cenionej serii 3, której szósta generacja trafiła rok wcześniej do salonów. Auto plasuje się podobnie jak jego poprzednik w segmencie D Premium. Mimo, iż odmiana Coupe wyodrębniona została w postaci nowej serii, to nie da się nie zauważyć podobieństwa do bardziej praktycznych wersji sedan oraz kombi, oferowanych jako przedstawiciele serii 3.

Miękkie linie w obecnej generacji trójki, które zastąpiły liczne łuki poprzednika znajdziemy także tutaj. Mimo tego w kształtach samochodu widoczne jest jego DNA i widząc go po raz pierwszy nie ma problemu z domyśleniem się na model jakiej marki patrzymy. Na miejscu pozostały otoczone chromowaną listwą „nerki” atrapy chłodnicy oraz zespolone wspólnym kloszem podwójne reflektory lamp przednich. Charakterystyczny jest również kształt tylnych lamp, zwężających się w pionie po ich wewnętrznej stronie, które wraz z kolejnymi wcieleniami bawarskiego bestsellera ewoluują, zachowując jednak swoje rozpoznawcze cechy. Podobnie jak na zewnątrz, również w trakcie projektowania wnętrza obeszło się bez rewolucji. Kształt deski rozdzielczej, który przez lata opierał się kolejnym modom na coraz bardziej wymyślne wnętrza pozostał w zasadniczym zrębie niezmieniony. Na swoim miejscu są konsola centralna z joystickiem do obsługi znajdującego się pod szybą kolorowego wyświetlacza wielofunkcyjnego, a przed oczami kierowcy okrągłe tarcze zegarów.

W porównaniu do poprzednika, „czwórka” zyskała nieco na wyrazistości w kwestii proporcji kojarzonych z typowymi autami Coupe. Jest kilka centymetrów dłuższa (4638mm), szersza (1825mm) oraz niższa (1377mm). Mimo mniejszej wysokości nadwozia może jednak zaoferować pasażerom przedniej kanapy więcej miejsca nad głową, podobnie zresztą jak w przypadku przestrzeni na wysokości łokci i bioder.  W stosunku do poprzednika zmniejszył się z kolei ciężar auta.

Rywalami Coupe serii 4 są takie auta konkurencji jak Audi A5, Mercedes C Coupe oraz E Coupe, Infiniti G Coupe, Porsche Cayman, czy Volvo C70.
 

4 najczęściej porównywany z

BMW 1
BMW 1
BMW 2
BMW 2
BMW 3
BMW 3
BMW 5
BMW 5
Renault Megane
Renault Megane
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Toyota GT 86
Toyota GT 86
Reklama