/  /  /  /  / Nowe BMW Serii 3 z bliska
BMW 3

BMW 3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena126 200 zł - 390 476 zł (aktualizacja: 2016-07-01)
Emisja CO249 g/km - 204 g/km
Żużycie paliwa2,1 L/100km - 8,8 L/100km
 

Nowe BMW Serii 3 z bliska

BMW|
null
© BMW
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Jak niedawno pisaliśmy, nowe BMW Serii 3 sedan zostało uznane w niezależnym konkursie za najpiękniejsze auto roku 2011. Szósta generacja tego najlepiej sprzedającego się pojazdu klasy premium na świecie podkreśla swoimi dynamicznymi i eleganckimi liniami sportowy charakter segmentu klasy średniej.

BMW serii 3 Limuzyna od czasu pojawienia się na rynku stanowi synonim estetyki, dynamiki i sportowego zacięcia marki. Szósta generacja tego najlepiej sprzedającego się pojazdu klasy premium na świecie podkreśla swoimi dynamicznymi i eleganckimi liniami sportowy charakter segmentu klasy średniej BMW.

Mimo że nowe BMW serii 3 jest pod każdym względem większe od swojego poprzednika, jego sportowo-elegancki profil jest idealnie zrównoważony. O jego dynamicznych proporcjach niezmiennie decyduje typowa dla marki długa maska silnika, krótki przedni zwis, szeroki rozstaw osi i cofnięta kabina.

Zaznaczony klinowy kształt sylwetki i szerszy rozstaw kół (z przodu/z tyłu plus 37/47 mm) podkreślają sportowy wygląd. Przód auta o urozmaiconych powierzchniach i z wyraźnie zaakcentowaną szerokością nadaje BMW serii 3 jeszcze bardziej niż dotychczas sportowy charakter. Szeroka, płaska, stojąca i lekko pochylona do przodu atrapy chłodnicy doskonale podkreśla wizerunek nowej limuzyny. Diodowe światła akcentowane u góry („brwi”) charakterystycznych podwójnych reflektorów z pierścieniami świetlnymi (w reflektorach ksenonowych) potęgują typowe dla BMW skupione spojrzenie. Reflektory główne dochodzą teraz aż do ramy atrapy chłodnicy.

Panie i Panowie! Najpiękniejsze auto roku 2011 to…

Tym samym reflektory i atrapa chłodnicy nowego modelu tworzą optycznie jedną całość i podkreślają szerokość pojazdu. W miejscu centralnego wlotu powietrza BMW serii 3 posiada teraz dwa duże, zewnętrzne wloty powietrza pod reflektorami, które akcentują jego sportowy wygląd. Po prawej i lewej stronie, przy zewnętrznej krawędzi wlotów powietrza znajdują się dodatkowe, małe, pionowe otwory dla tzw. „zasłony powietrznej”. Polepsza ona przepływ strumienia powietrza wokół przednich kół, co skutkuje ograniczeniem zużycia paliwa podczas jazdy z dużą prędkością.

Położone blisko siebie, płaskie otwory atrapy chłodnicy z charakterystycznym obramowaniem stanowią najbardziej wyrazisty element stylistyki przodu nowego BMW serii 3 Limuzyna. Na nim kończą się także precyzyjne linie mocno wyprofilowanej maski silnika. Dzięki temu cały front wydaje się być bardziej płaski, co nadaje autu od przodu sportowy wygląd.

Precyzyjne linie wysmuklają sylwetkę i dodają dynamiki
Patrząc z boku na BMW serii 3 Limuzyna, można dostrzec dominujące wysklepione powierzchnie o długich liniach, które wydłużają optycznie pojazd i dają mu jeszcze więcej dynamiki. Charakterystyczne podwójne przetłoczenie tworzone przez dwie przeciwbieżne linie kształtuje bok auta. Górna linia przetłoczenia wychodzi przy tym z płaskiego obszaru frontowego, biegnie przez przednie koło, lekko się wznosząc, co podkreśla lekkość pojazdu.

Nowe BMW Serii 3 oferta modelowa z cennikiem

Druga linia przetłocznia bierze swój początek nieco niżej, za przednim kołem, i lekko unosi się w kierunku tyłu auta. Takie rozwiązanie akcentuje dynamiczny klinowy kształt boku. Poniżej linii przetłoczenia na tylnym błotniku rozgrywa się interesująca gra światła i cienia: efekty te są dobrze widoczne i podkreślają optycznie szeroki rozstaw kół.

Typowe dla BMW załamanie linii tylnych szyb bocznych u podstawy słupka C dzięki swojej charakterystycznej interpretacji stanowi atrakcyjny detal sylwetki auta. Obok delikatna konturowa linia przechodzi z dachu w pokrywę bagażnika, sprawiając, że dach z boku wydaje się jeszcze bardziej płaski. Dzięki temu cały bok pojazdu emanuje sportowo-elegancką lekkością, którą mocno zarysowany próg dodatkowo podkreśla swoją lekko wznoszącą się linią cienia w dolnym obszarze pojazdu. Znajdujące się powyżej duże powierzchnie załamania światła dodatkowo uwypuklają lekkość linii bocznej.

Stylistyka tylnej części nadwozia
W nowym BMW serii 3 Limuzyna wyraźna pozioma linia tyłu z przesuniętymi daleko na zewnątrz lampami tylnymi o typowym dla BMW kształcie litery L podkreśla szerokie nadkola oraz ich duży rozstaw kół. Szeroki rozstawione lampy tylne prowadzą wychodzące z nadbudowy kabiny pionowe linie przez lampy tylne do kół, podkreślając w ten sposób optycznie stabilność na drodze.

Typowe dla BMW serii 3 są dwie linie (poniżej spojlera tylnego i powyżej zderzaka) stanowiące wizualne obramowanie tyłu pojazdu. Pełne kontrastów powierzchnie załamania światła sprawiają, że tył auta wygląda niezwykle dynamicznie. Tył nowego auta naznaczają przejścia między miękko zarysowanymi płaszczyznami, precyzyjnymi liniami i ostrymi krawędziami.

Gra płaszczyzn i linii ożywia wnętrze pojazdu
Wnętrze nowego BMW serii 3 Limuzyna jest typowe dla tej marki. Otacza kierowcę i dzięki jednoznacznej orientacji na kierowcę umożliwia mu optymalny dostęp do wszystkich istotnych funkcji obsługi. Deska rozdzielcza jest nachylona w kierunku kierowcy pod kątem siedmiu stopni. Począwszy od niej, płaszczyzny i linie biegną w stronę pasażera, by stworzyć tam miękkie „obramowanie”. W strefie kierowcy wszystkie linie zbiegają się w jednym punkcie znajdującym się za kierownicą, pomagając skupić wzrok na drodze.

Cztery zegary na desce rozdzielczej (wskaźnik poziomu paliwa, prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temperatury oleju) realizowane są poprzez wyświetlacz Black Panel. Standardowy monitor iDrive o wysokiej rozdzielczości umieszczony wolnostojąco na desce rozdzielczej przypomina kształtem nowoczesne telewizory płaskoekranowe. Rezygnacja z użycia mechanizmu składającego lub wysklepienia na monitor pozwoliła na stworzenie bardzo płaskiej deski rozdzielczej, przez co wnętrze pojazdu wydaje się lżejsze i bardziej dynamiczne.

Zmiana rodzaju powierzchni dekoracyjnej i faktury asymetrycznej konsoli środkowej po stronie kierowcy oddziela strefę prowadzenia pojazdu od przyjemnie eleganckiej strefy pasażera. W centralnym obszarze konsoli środkowej umieszczony jest dostępny w wyposażeniu standardowym kontroler iDrive, do którego wygodny dostęp ma zarówno kierowca, jak i siedzący obok niego pasażer. Pod podłokietnikiem między przednimi fotelami, który na życzenie daje się przesuwać wzdłużnie i otwierać, znajduje się schowek na urządzenia mobilne, takie jak telefon komórkowy, odtwarzacz MP3 i smartfon oraz złącze audio USB/AUX.

Więcej miejsca, różne schowki
Dzięki większym wymiarom zewnętrznym nowego BMW serii 3 Limuzyna (długość +93 mm, rozstaw osi +50 mm) pasażerowie siedzący z tyłu mają teraz do dyspozycji więcej miejsca na nogi. Za ergonomicznymi fotelami przednimi większy komfort podróżowania oferują zwiększona o 15 mm przestrzeń na kolana oraz wyższe o 8 mm wnętrze. Dostępne w wyposażeniu dodatkowym w pakiecie schowków siatki na oparcia stwarzają dodatkowe miejsce do przechowywania różnego rodzaju drobiazgów, kamizelek bezpieczeństwa czy map. Przednie boczki drzwi, otwarte wzdłuż linii i płaszczyzn w kierunku deski rozdzielczej, posiadają teraz jeszcze obszerniejsze kieszenie, w których obok innych przedmiotów można umieścić nawet butelki z napojami o pojemności maksymalnie 1 l.

Na konsoli środkowej, przed dźwignią zmiany biegów, wbudowane są dwa duże uchwyty na napoje. Można wymienić je na wkładaną przegródkę, która, jeśli nie jest potrzebna, znajdzie swoje stałe miejsce w schowku na rękawiczki. Pojemność bagażnika w porównaniu z poprzednim modelem zwiększyła się o kolejne 20 l (480 l).

Dostęp do bagażnika jest innowacyjny, wygodny i bardzo praktyczny. Opcjonalnie można skorzystać z dostępu komfortowego umożliwiającego bezdotykowe i niewymagające użycia kluczyka otwieranie pokrywy bagażnika. Odpowiedni ruch stopy pod zderzakiem aktywuje mechanizm otwierający klapę (patrz także BMW ConnectedDrive). Przez krawędź załadunkową o wysokości zaledwie 66 cm można wygodnie włożyć do bagażnika na przykład siedem skrzynek z wodą, trzy torby golfowe lub wózek dziecięcy. Dostępne w wyposażeniu standardowym zaczepy do mocowania bagażu zabezpieczają ładunek, natomiast w niecce pod podłogą bagażnika i w głębokim schowku po lewej stronie znajdzie się miejsce na drobiazgi.

Elastyczne rozwiązania transportowe do dużych przedmiotów oferuje opcjonalny system załadunkowy ze składanym oparciem. Oparcie kanapy nowego BMW serii 3 dzieli się w proporcjach 40:20:20, gwarantując maksymalną wszechstronność przy jednoczesnym transporcie osób i długich przedmiotów, np. kilku par nart lub desek snowboardowych (pasujące pokrowce na narty i deski można otrzymać w ofercie akcesoriów BMW).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama