/  /  / 3
BMW 3

BMW 3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena126 200 zł - 390 476 zł (aktualizacja: 2016-07-01)
Emisja CO249 g/km - 204 g/km
Żużycie paliwa2,1 L/100km - 8,8 L/100km
 
BMW serii 3 2012
© BMW
BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW serii 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012BMW Seria 3 2012
BMW serii 3 to auto należące do klasy średniej w grupie aut Premium. Jego historia sięga roku 1973, kiedy to zaprezentowano koncept kompaktowego pojazdu mającego dawać prestiż limuzyny. Stanowił on odpowiedź na kryzys paliwowy lat 70-tych XX wieku. Auto noszące oznaczenie E21 weszło do produkcji w 1975 roku i podbiło serca konsumentów na całym świecie. Do napędu auta użyto cztero i sześciocylindrowych rzędowych silników, których pojemność nie przekraczała 2.3l.  Dzięki masie oscylującej w okolicach tony zapewniały one przyzwoite osiągi przy umiarkowanym jak na owe czasy zużyciu paliwa. Niemiecka firma wyprodukowała w latach 1975-1983 ponad 1.3mln sztuk modelu, który występować mógł jako trzydrzwiowy sedan bądź kabriolet.
Pierwsze sztuki następcy, czyli modelu E30 zjechały z taśm produkcyjnych w 1982 roku. Tym razem paleta nadwozi była szersza i obejmowała sedana, kombi, coupe oraz wersję otwartą. Poszerzono także gamę silnikową. Obok jednostek benzynowych pojawiły się wysokoprężne. Perłą w koronie modelu była wersja M. Produkowana od ’85 roku dysponowała, w zależności od okresu, silnikami o mocy od 200 do 238KM, które spowodowały, iż to niewielkie auto na stałe zapisało się na kartach historii motoryzacji.
Mimo, iż generacja E30 pozostała w produkcji do 1994 roku, to od roku 1990 w produkcji znalazła się kolejna, oznaczona jako E36. Stylistyka stała się bardziej dynamiczna, podwójne reflektory powędrowały pod wspólny klosz, w skrócie- stylistyka lat 90 wyparła tę o dekadę starszą. Do oferowanych dotychczas wersji nadwoziowych dołączył 3-drzwiowy hatchback o nazwie Compact. Zmianie uległa również gama silnikowa obejmująca teraz kilkanaście jednostek. Czwarta generacja (E46) znalazła się ofercie BMW w 1998 roku zaś piąta (E90) w 2005.

Obecnie oferowana „trójka” (F30) to już szósta ewolucja modelu. Mimo, iż auto wygląda nowocześnie udało mu się zachować styl znany z poprzednich ewolucji. Niska sylwetka, z wyraźnie zaznaczoną częścią silnika oraz bagażnika i niemal poziomą linią okien stanowią połączenie, które może nie zaskakuje nowatorskością formy, pozostaje jednak długo świeże z racji na swoją ponadczasowość. W pasie przednim nie mogło zabraknąć stanowiących znak rozpoznawczy wszystkich beemek "nerek" oraz podwójnych reflektorów, zamkniętych pod wspólnym kloszem, którego kształt tym razem przypominać może uniesione brwi. Przez wszystkie lata gdy było oferowane, auto rosło. Z długości około 4.3m w latach siedemdziesiątych „zrobiło się” ponad 4.6m obecnie. Szerokość i wysokość nadwozia wynoszą odpowiednio 1811 i 1429mm. Gama jednostek napędowych opiera się na silnikach rzędowych o pojemności dwóch oraz trzech litrów. Podobnie jak karoseria, również wnętrze auta nie pozostawia wątpliwości z jakiego koncernu się wywodzi. Klasyczna, ascetyczna wręcz konsola, podobnie jak zegary, mimo, iż dostosowane do wymagań dzisiejszych czasów również zachowały charakterystyczny dla marki styl.

Do wyposażenia seryjnego auta z zakresu bezpieczeństwa czynnego zalicza się poduszki powietrzne czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne dla obu rzędów siedzeń, układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC), układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) o rozszerzonym zakresie, system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS), ISOFIX, immobiliser. Test zderzeniowy BMW serii 3 szóstej generacji organizacja EuroNCAP przeprowadziła w 2012 roku. Pojazd otrzymał pięć gwiazdek, a noty procentowe w poszczególnych kategoriach wyniosły: ochrona dorosłego 95%, dziecka 84%, pieszego 78%, ocena systemów bezpieczeństwa 86%.

Do konkurentów BMW serii 3 należą Lexus IS, Audi A4, Mercedes klasy C, Infiniti G, Volvo S60.
 

3 najczęściej porównywany z

Audi A4
Audi A4
BMW 4
BMW 4
BMW 5
BMW 5
Lexus IS
Lexus IS
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Mercedes C
Mercedes C
Volvo S60
Volvo S60
Reklama