/  /  /  /  / Udany kwartał BMW Group
BMW 1

BMW 1

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Udany kwartał BMW Group

BMW|
10.jpg
© BMW
10.jpg

BMW Group notuje w pierwszym kwartale zwyżkę sprzedaży na poziomie 13,8%. Kolejny mocny wzrost sprzedaży marek BMW, MINI oraz Rolls-Royce w marcu. Od debiutu w 2004 roku sprzedano już milion egzemplarzy BMW serii 1.

Sprzedaż firmy BMW Group wzrosła w pierwszym kwartale o 13,8%. Na całym świecie nabywców znalazło łącznie 315 614  pojazdów marek BMW, MINI oraz Rolls-Royce (w roku ubiegłym 277 264).

Wolumen sprzedaży firmy wzrósł o 12,1% w marcu i osiągnął całkowitą wartość 141 701 (w roku ubiegłym 126 381) pojazdów. Wszystkie trzy marki zanotowały spory wzrost. Sprzedaż pojazdów marki BMW wzrosła o 12,7% do 117 696 (w roku ubiegłym 104 423) sztuk w badanym miesiącu. Marka MINI sprzedała w marcu 23 880 pojazdy (w roku ubiegłym 21 888; +9,1%), a samochody marki Rolls-Royce zalazły w zeszłym miesiącu 125 nabywców (w roku ubiegłym 70; +78,6%).

Mówi Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing: „Na niemal wszystkich rynkach motoryzacyjnych wraca nam wzrostowa tendencja sprzedaży. Zanotowaliśmy dobry pierwszy kwartał, bowiem sprzedaż wzrosła o 13,8%. W drugim kwartale również planujemy odnotować wyniki lepsze niż w analogicznym okresie zeszłego roku, a to m.in. za sprawą nowego modelu BMW serii 5 oraz nowych modeli BMW serii 3 w wersji coupe i cabrio. W całym 2010 roku planujemy wypracować solidny wzrost o jednocyfrowej procentowej wartości i osiągnąć sprzedaż na poziomie ponad 1,3 mln pojazdów”.

Firma BMW Group zanotowała w pierwszym kwartale wzrost sprzedaży na niemal wszystkich motoryzacyjnych rynkach. Osiągnięto rekordowe kwartalne wartości sprzedaży na rynkach wschodzących, czyli w Brazylii (1 658; +131,2%), Rosji (4 668; +11,6%), Indiach (1 314; +32,5%) oraz Chinach (34 179; +106,1%), ale także w Austrii (3 589; +23,1%), Południowej Korei (3 517; +65,8%) i Malezji (967; +14%), na rynkach Ameryki Łacińskiej (4 173; +71% - włączając Brazylię) oraz na Środkowym Wschodzie (3 908; +13,1%).

Mimo ogólnej tendencji spadkowej BMW Group pozostało jedynym niemieckim producentem, który utrzymał zwyżkę sprzedaży na największym pojedynczym rynku, czyli w Niemczech, gdzie firma zwiększyła jeszcze swój rynkowy udział. W trzech pierwszych miesiącach roku sprzedano 56 617 pojazdów (w roku ubiegłym 55 837), co oznacza, iż zarejestrowano tam o 1,4% więcej nowych pojazdów marki BMW oraz MINI w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

W okresie od stycznia do marca w Stanach Zjednoczonych firma odnotowała wzrost o 7,4%, sprzedając 55 051 pojazdów (w roku ubiegłym 51 244). Znaczący wzrost zaobserwowano również na innych kluczowych rynkach. Na przykład w Wielkie Brytanii sprzedaż wzrosła o 13,8% do 34 327 sztuk (w roku ubiegłym 30 165), we Francji o 5,2% do 14 462 sztuk (w roku ubiegłym 13 745), a w Hiszpanii o 37,4% do 10 374 sztuk (w roku ubiegłym 7 549).

Po raz kolejny do wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale przyczyniła się największa seria modelowa marki BMW, czyli seria 7 z wartością sprzedaży na poziomie 14 245 (w roku ubiegłym 9 246; +54,1%) oraz modele BMW X5 i X6 o łącznej wartości sprzedaży na poziomie 33 723 pojazdów (w roku ubiegłym 30 784; +9,5%). Innym kluczowym czynnikiem napędzającym sprzedaż w ostatnich trzech miesiącach był model BMW Z4 Roadster, który sprzedano w ilości 6 461 sztuk (w roku ubiegłym 1 563; +313,4%). Wszystkie trzy serie modelowe pozostały światowymi liderami w swoich segmentach rynku.

Model BMW serii 1, który od daty debiutu w 2004 roku znalazł już na świecie milion nabywców, był kolejnym motorem napędowym wzrostu firmy BMW Group – światowego lidera wśród producentów samochodów klasy premium. W pierwszym kwartale roku ten kompaktowy model oferowany w czterech odmianach nadwoziowych zanotował wzrost sprzedaży o 2,4% do łącznej wartości 47 909 sztuk (w roku ubiegłym 46 798). A w segmencie, w którym od lat dzięki modelowi BMW serii 3 firma BMW osiąga najwyższe wskaźniki sprzedaży, zanotowano w badanym okresie rekordową wartość 91 619 sztuk (w roku ubiegłym 89 468; +2,4%).

Ian Robertson powiedział: „Ilość nowych zamówień na dwa debiutujące modele X1 oraz serie 5 wygląda bardzo optymistycznie, bowiem bez problemu przekroczyła nasze i tak już wysokie oczekiwania. Jesteśmy również bardzo zadowoleni z rynkowego przyjęcia nowego modelu BMW serii 5 Gran Turismo. W pierwszych trzech miesiącach roku nowych nabywców znalazło 19 657 egzemplarzy modelu BMW X1 oraz 4 484 modelu BMW serii 5 Gran Turismo. Nowy model BMW serii 5 jest dostępny w Europie od końca marca, a w czerwcu zadebiutuje w USA. Pierwsze dostawy nowych modeli BMW serii 5 Touring oraz MINI Countryman rozpoczną się jesienią 2010 roku i dlatego w drugiej połowie roku należy się spodziewać dalszego wzrostu sprzedaży. Odświeżone modele BMW serii 3 Coupe oraz Convertible, dostępne od końca marca, nadadzą tendencji wzrostowej jeszcze większego rozpędu.

W pierwszym kwartale głównym motorem napędowym sprzedaży pojazdów marki MINI był model MINI Convertible, który znalazł najwięcej nabywców. Na świecie sprzedano 5 954 sztuk (w roku ubiegłym 1 878), co oznacza bardzo duży wzrost (+217%). W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zdecydowanie więcej klientów wybrało również modele MINI One Hatch i Clubman. Łącznie sprzedano 12 302 sztuk (w roku ubiegłym 6889/+78,6%).

W pierwszych trzech miesiącach tego roku w segmencie jednośladów osiągnięto dużo lepsze rezultaty niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Sprzedaż była o 20,9% wyższa i osiągnęła wartość 20 840 sztuk (17 232). W marcu bieżącego roku sprzedano 11 541 jednośladów, co oznacza wzrost o 26,8% (w roku ubiegłym 9 100 sztuk).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - BMW 1