/  /  /  /  / Nowe BMW serii 1 w Polsce
BMW 1

BMW 1

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena94 600 zł - 208 900 zł (aktualizacja: 2016-07-01)
Emisja CO289 g/km - 179 g/km
Żużycie paliwa3,4 L/100km - 7,8 L/100km
 

Nowe BMW serii 1 w Polsce

SAMAR.PL|
BMW serii 1
BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1BMW serii 1

9 września BMW Polska przedstawiła szerokiemu gronu dziennikarzy nowe BMW serii 1 w 5-drzwiowej wersji hatchback. Była to również premiera dwóch wersji stylistycznych, Urban oraz Sport.

Przypomnijmy – pierwsza generacja najmniejszego modelu w gamie niemieckiego producenta pojawiła się w 2004 roku. Obecnie wchodzący na rynek model różni się od swojego poprzednika nie tylko stylistyką, dopasowaną do całej gamy BMW, ale także wyposażeniem oraz wymiarami. Wersja 5-drzwiowa jest bowiem dłuższa o 85 mm, rozstaw osi jest większy o 30 mm, a szerokość o 17 mm. Przełożyło się to na zwiększenie przestrzeni wewnątrz auta, a pośrednio na poprawienie komfortu podróży dla pasażerów. To co wyróżnia BMW serii 1 od konkurencji to technologia – konsekwentnie mamy bowiem do czynienia z napędem na tylne koła, co jest unikatowe w tej klasie pojazdów i podkreśla sportowe nastawienie. Po raz pierwszy zastosowano również technologię BMW TwinPower Turbo w zaledwie 4 cylindrowych silnikach, co przekłada się nie tylko na dobre osiągi, ale również pozwala otrzymać niski poziom emisji CO2. Producent nie kryje również, że to dzięki nastawieniu na ekologię zawdzięczamy obecność aż ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (dostępnej opcjonalnie).

Szczegółowy cennik dostępny jest pod tym linkiem.

Prezentację uświetnił swoją obecnością Andreas Biehler - dyrektor generalny BMW Polska, po którego krótkiej przemowie mieliśmy możliwość bliższego przyjrzenia się dwóm liniom stylistycznym – Urban oraz Sport. Pierwsza z nich skierowana jest do osób dynamicznych, ceniących sobie prestiż i „life stylowe” dodatki. Druga wersja została stworzona dla osób o sportowym zacięciu i charakteryzuje się nieco zmienionym grillem, wstawkom o wysokim połysku na lusterkach i tylnym zderzaku. W tym miejscu trzeba jednak wspomnieć, iż wersja Sport posiada tylko bardziej agresywną stylistykę i nie jest wyposażona w typowe sportowe dodatki, jak obniżone zawieszenie, czy też mocniejsze hamulce. Dla osób poszukujących mocniejszych wrażeń i bardziej sportowej charakterystyki układów wewnętrznych powstaje wersja M. To co wydaje się istotne z punktu widzenia klienta to cena, która będzie taka sama dla obu wersji stylistycznych. Ewentualne różnice mogą wynikać jedynie z wybranych dodatkowych opcji. Polska centrala zdaje sobie sprawę, że ciężko będzie pobić wyniki sprzedaży serii 1 chociażby z 2009 roku (872 sztuki), co po części wynika z rozszerzenia gamy modelowej, jednak liczy na zwiększenie udziału w tym segmencie wśród aut premium.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - BMW 1