/  /  /  /  / BMW serii 1 model 2010
BMW 1

BMW 1

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

BMW serii 1 model 2010

BMW|
null
© BMW
nullnullnullnull

Nowe podstawowe wersje samochodu BMW serii 1 Coupe, spełniające normę EU5, przyczyniają się do obniżenia średniej emisji CO2 przez samochody BMW. Wersje wyposażenia Lifestyle oraz Sport będą szczególnie ciekawą propozycją dostępną dla nabywców samochodów BMW serii 1 o nadwoziach trzydrzwiowych oraz pięciodrzwiowych.

Modele BMW serii 1 na rok 2010 będą lepiej wykorzystywały osiągnięcia strategii EfficientDynamics BMW, a gwarantowana przez nie czysta radość jazdy będzie jeszcze większa na tle konkurentów w klasie kompakt. Dwa nowe warianty samochodu z wyjątkowo ekonomicznymi i czystymi silnikami wzbogaciły ofertę już od września 2009 roku: BMW 120i Coupe oraz BMW 118d Coupe, to dwa kolejne modele spełniające normę czystości spalin EU5.

Po sukcesie wprowadzonych na rynek wiosną 2009 roku podstawowych trzy- i pięciodrzwiowych modeli BMW 116i oraz BMW 116d, samochody BMW serii 1 znów przypominają, kto przewodzi w stawce kompaktów, łącząc ekonomikę podróżowania z czystą radością, jaką może zapewnić jazda samochodem. Inne nowości wprowadzone od września 2009, to trzy- i pięciodrzwiowe odmiany edycji wyposażeniowych Lifestyle i Sport.

Pozostając wciąż jedynym tylnonapędowym samochodem kompaktowym, BMW serii 1 proponuje unikalne połączenie przyjemności sportowej jazdy i wyjątkowej efektywności energetycznej. Szczególnie przekonujące połączenie tych cech, w sposób typowy dla swojej marki, zapewnia BMW serii 1 Coupe, co przychodzi mu szczególnie łatwo po wzmocnieniu oferty wprowadzonymi we wrześniu 2009 roku dwoma wersjami silnikowymi zasilanymi benzyną i olejem napędowym: BMW 120i Coupe otrzymał czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l, wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny BMW High Precision Injection, pozwalający osiągać 125 kW/170 KM przy 6700 obr/min i maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4250 obr/min, co gwarantuje BMW 120i Coupe przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,8 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 224 km/h. Przeciętne zużycie paliwa w cyklu mieszanym EU wynosi 6,6 l/100 km, a emisja CO2 to 153 g/km.

Nagradzany już czterocylindrowy silnik dieslowski pod maską BMW 118d Coupe czyni z niego najbardziej ekonomiczny samochód tego rodzaju. Aluminiowy blok silnika, turbodoładowanie i wtrysk paliwa common rail uczyniły z BMW 118d w nadwoziu trzydrzwiowym zdobywcę tytułu najekologiczniejszego samochodu roku (World Green Car of the Year 2008) Przy pojemności skokowej 2,0 l, ten zaawansowany technicznie silnik osiąga 105 kW/143 KM przy 4000 obr/min i moment obrotowy 300 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr/min.

Tak świetny silnik sprawuje się równie dobrze pod maską nadwozia Coupe, dzięki czemu wyposażony w ten silnik BMW 118d Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 9,0 sekund i osiąga maksymalnie 210 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym EU wynosi dla tego samochodu 4,5 l/100 km, a emisja CO2 to 119 g/km. Tak więc oprócz sportowego charakteru, BMW 118d Coupe może łatwo dowieść swojego niezwykłego talentu w oszczędzaniu paliwa i chronieniu środowiska.

BMW serii 1 – wzorcowa oszczędność w zużyciu paliwa, wzorcowa czystość spalin.
Obydwa nowe warianty silnikowe BMW serii 1 Coupe korzystają standardowo z całej palety rozwiązań opracowanych w ramach strategii EfficientDynamics BMW. Samochody wyposażono w system odzyskiwania energii hamowania, system auto start-stop, wskaźnik punktu zmiany biegu oraz liczne układy wspomagające, które interweniują i wspomagają kierowcę w razie potrzeby. Naturalnie obydwa nowe warianty silnikowe BMW 120i Coupe oraz BMW 118d Coupe, spełniają normę czystości spalin EU5, dzięki czemu rodzina BMW serii 1 liczy już 21 modeli spełniających takie wymogi. Warto podkreślić, że już 5 modeli tej serii może poszczycić się emisją CO2 wynoszącą poniżej 120 g/km, a absolutnym mistrzem jest tutaj BMW 116d, który spala najmniej paliwa i emituje najmniej CO2 ze wszystkich BMW serii 1. Samochód wyposażono w czterocylindrowy silnik wysokoprężny, z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 260 Nm, który to silnik wspomagany w standardzie technologiami EfficientDynamics BMW uzyskuje zużycie paliwa wynoszące 4,4 l/100 km oraz emisję CO2 jedynie 118 g/km.

Rozwiązania techniczne opracowane przez BMW i stosowane obecnie seryjnie w wyposażeniu standardowym, a obniżające zużycie paliwa i poprawiające jednocześnie czystość spalin, spełniają szczególną rolę w odnoszących sukcesy rynkowe samochodach BMW serii 1. Dzięki temu BMW staje się modelową firmą w branży samochodowej, sprzedając miesięcznie więcej pojazdów wyposażonych w zaawansowane technologie ograniczające zużycie paliwa i emisję CO2, niż wielu innych producentów w ciągu roku. Jednocześnie oferta samochodów BMW serii 1 poszerza się poprzez dodawanie szczególnie oszczędnych wersji samochodu, jak nowy BMW 116i o mocy 90 kW/122 KM i momencie obrotowym powiększonym do 185 Nm. W ten sposób BMW stale obniża średnie zużycie paliwa wytwarzanych samochodów. Tylko w latach 2006 – 2008 średnie zużycie paliwa samochodów BMW oferowanych na rynku niemieckim obniżyło się aż o 16%, spadając w tempie ponad dwa razy szybszym, niż u następnego pod tym względem producenta samochodów klasy premium.

Wyjątkowość i charakter: BMW serii 1 w edycjach Lifestyle i Sport.
Oprócz wyjątkowej efektywności i czystej radości jazdy, tak typowej dla marki BMW, także poziom innowacji technicznych i nieskażona kompromisami jakość zapewniają samochodom BMW serii 1 ich szczególną pozycję wśród konkurencji. Pozycja ta będzie jeszcze mocniejsza dzięki nowym edycjom wyposażeniowym, oferującym szczególnie atrakcyjne i starannie dobrane cechy i elementy wyposażenia dostępne dla wszystkich wariantów silnikowych trzy- i pięciodrzwiowych nadwozi.

Edycja Lifestyle emanuje stylistyczną ekstrawagancją, zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu BMW serii 1. Nadwozie otrzymuje ekskluzywny kolor Marrakesh Brown Metallic, którym pokryto również niektóre dodatkowe elementy, dodano również chromowane końcówki wydechu oraz dedykowane tej wersji samochodu pięcioramienne obręcze kół z lekkiego stopu. Wszystkie wersje silnikowe otrzymały 17-calowe obręcze kół.

W nadwoziu pięciodrzwiowym obramowania okien bocznych wykonano w Shadow Line, nadwozie trzydzwiowe otrzymało obramowania Chrom Line. Chromowane nakładki progów noszą dumne emblematy „BMW Edition”, a sportowe koło kierownicy obszyte skórą i wyposażone w wielofunkcyjne przyciski oraz podsufitka w kolorze antracytu nadają wnętrzu  nastrój specyficznej, nowoczesnej elegancji.

Wyjątkowość edycji Lifestyle podkreśla jeszcze wyraźniej kolorystyka wnętrza zestrojona z zewnętrznym kolorem nadwozia. Wykonane w wysokim połysku akcenty w kolorze Marrakesh Brown połączono z poszyciem drzwi i foteli koloru Magma Brown. Jako alternatywę dla tapicerki z tkaniny Network, oferowane jest połączenie tkaniny i skóry Pearlpoint w kolorze Magma Brown.

Staranne zgranie akcentów zewnętrznych z wnętrzem samochodu jest również wyraźne w edycji Sport, nadając BMW serii 1 szczególnie dynamicznego, mocnego charakteru. Modele edycji specjalnych wyposażane są standardowo w pakiety sportowe M, włączając pakiet aerodynamiczny M, sportowe zawieszenie, a także 17-calowe lekkie obręcze kół z podwójnymi szprychami. BMW 130i oraz BMW 123d otrzymały 18-calowe obręcze z lekkich stopów malowane na kolor Ferric Grey, dostępne opcjonalnie także w innych wariantach modelowych. Ekskluzywne klosze tylnych lamp w wykonaniu Blackline, akcenty zewnętrzne w kolorze lakieru nadwozia, obramowania okien bocznych Shadow Line, reflektory przeciwmgielne oraz chromowane zakończenie wydechu, dopełniają obrazu nadwozia tego szczególnie wyrazistego samochodu.

Sportowa i niepowtarzalne atmosfera wnętrza podkreślana jest przez chromowane nakładki progów z emblematami “BMW Edition“, pedały wykonane ze stali nierdzewnej, podpórkę stopy kierowcy z pakietu M, kierownicę sportową M, dźwignię zmiany biegów M z osłoną drążka wykonaną z delikatnej skóry nappa, wnętrze w kolorze Aluminium Glacier Silver oraz podsufitkę w kolorze antracytu. W samochodach edycji Sport nie zabrakło sportowych foteli kierowcy i pasażera obszytych połączeniem tkaniny i Sensatecu, z ozdobnym niebieskim ściegiem wokół siedzisk i zagłówków. Konsekwentnym i końcowym akcentem wnętrza jest niebieskie obszycie dywaników.

Systemy nawigacyjne Business w BMW serii 1 ze zintegrowanym przechowywaniem danych do nawigacji i zoptymalizowaną wizualizacją informacji.
W połączeniu z jednym z dostępnych opcjonalnie systemów nawigacyjnych, BMW serii 1 będzie mógło się poszczycić nową generacją elektronicznego systemu zarządzania pojazdem BMW iDrive. Począwszy od roku modelowego 2010, BMW serii 1 otrzymuje w opcji nową wersję systemu nawigacji Business, która dzięki nowej koncepcji obsługi posiada łatwiejsze i jeszcze precyzyjniejsze sterowanie za pośrednictwem kontrolera iDrive i przycisków bezpośredniego wyboru.

Nowy wyświetlacz o rozdzielczości 800 x 480 pikseli pozwala na szczegółową prezentację map w widoku płaskim lub perspektywicznym, z dostosowaną do tego grafiką strzałek. Przechowywanie danych nawigacyjnych na nośniku zintegrowanym z całym systemem umożliwia jeszcze szybszy dostęp do zgromadzonych informacji. Dla porządku warto zaznaczyć, że system wyposażono w zestaw audio z odtwarzaczem CD o zintegrowanym sterowaniu.

Odnośniki
Pliki do pobrania
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - BMW 1