/  /  / 1
BMW 1

BMW 1

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
DSC_1601.JPG
© SAMAR
DSC_1601.JPGDSC_1602.JPGDSC_1608.JPGDSC_1611.JPGDSC_1614.JPGDSC_1620.JPGDSC_1624.JPGDSC_1628.JPGDSC_1632.JPGDSC_1637.JPGDSC_1644.JPGDSC_1645.JPGDSC_1646.JPGDSC_1657.JPGDSC_1661.JPGDSC_1663.JPGDSC_1666.JPGDSC_1674.JPGDSC_1676.JPGDSC_1677.JPG17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg30.jpg34.jpg35.jpg37.jpg39.jpg44.jpg60.jpg001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg100.jpg101.jpg102.jpg103.jpg104.jpg105.jpgnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
BMW serii 1 to najmniejszy samochód dostępny w całej palecie aut niemieckiego koncernu, który zaliczany jest do klasy niższej średniej (segment C). Pojazd ten pojawił się na rynku we wrześniu 2004 roku, zastępując BMW serii 3 Compact. Od swojego poprzednika przejął on około 60% rozwiązań technologicznych i od razu stał się popularny wśród klientów, co zaowocowało również nominacją do prestiżowej nagrody „Car of The Year”. Auta nowej serii 1 są krótsze od limuzyny serii 3 o 24 cm, a produkcja odbywa się w supernowoczesnych zakładach w Regensburgu oraz w Lipsku. W roku 2007 auto przeszło drobny facelifting. Przestylizowano przednie reflektory, tylne lampy oraz przedni i tylny zderzak. Zmianom uległo także wnętrze, odświeżono deskę rozdzielczą oraz zmodernizowano gamę silników. BMW serii 1 to dla Grupy BMW istotny fundament dalszego rozwoju firmy. Klasa wysokiej jakości aut kompaktowych oceniana jest przez ekspertów badań rynkowych jako segment rynku o dużym potencjale na całym świecie.

Auto dostępne jest w czterech wersjach nadwozia. Jako pierwszy, w 2004 roku, pojawił się 5-drzwiowy hatchback. 3-drzwiowy hatchback dołączył do oferty marki na wiosnę 2007 roku, 2-drzwiowe coupe jesienią 2007 roku, natomiast jako ostatnie, na wiosnę 2008 roku, pojawiło się 2-drzwiowe kabrio. Auto nawiązuje stylistyką do innych modeli marki BMW, a w szczególności do serii 7. Wyraźnie zaobserwować można szeroki rozstaw osi z krótkim zwisem przednim, niską linią dachu z typowym "załamanym" profilem słupka tylnego oraz charakterystyczny front z atrapą chłodnicy w kształcie nerek i podwójnymi reflektorami. Paleta silników obejmuje aż 6 jednostek zasilanych benzyną oraz cztery zasilane olejem napędowym. Najmniejszy jest silnik o pojemności 1.6 litra, który osiąga moc 122 KM. Kolejne dwa mają pojemność 2 litrów, jednak różnią się osiąganą mocą – jeden z nich posiada 143 KM, a drugi 170 KM. Również silniki 3 litrowe różnią się w zależności od wersji i mogą mieć 218, 265 lub 306 KM. Z kolei wszystkie 4 silniki diesla mają pojemność 2 litrów i osiągają moc 115KM, 143KM, 177KM bądź też 204 KM. Wersje hatchback są jedynymi kompaktami na świecie, które napędzane są na tylną oś.

W roku 2010 BMW postanowiło odświeżyć wygląd najmniejszego modelu ze swojej palety. Zmiany jakie zaszły dotyczyły głównie zewnętrznej stylistyki. BMW serii 1 otrzymało nowy przedni zderzak oraz światła przednie i tylne, w których zastosowano diody LED. Wnętrze pozostało prawie nie zmienione. Wersje po liftingu posiadają nowe wzory tapicerek, oraz więcej chromowanych detali.

BMW serii 1 posiada bardzo bogate wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa. Seryjnie montowanych jest sześć poduszek powietrznych: dwie czołowe, dwie boczne i dwie kurtynowe chroniące pasażerów dwóch rzędów siedzeń. Ponadto w wersji podstawowej znaleźć można systemy antypoślizgowe ABS, system stabilizujący tor jazdy DSC, układ zapobiegający zarzucaniu tyłu podczas hamowania na zakrętach CBC oraz układ dynamicznej kontroli trakcji DTC. We wszystkich modelach znajdują się czujniki przebicia opon. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP auto otrzymało maksymalną ilość 5 gwiazdek, zapewniając bardzo dobrą ochronę kierowcy i pasażera w szczególności podczas zderzenia bocznego.

Konkurencją dla modeli z serii 1 jest Audi A3, Volkswagen Golf, a także Lancia Delta, Alfa Romeo Giulietta oraz Volvo C30

 

1 najczęściej porównywany z

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Audi A1
Audi A1
BMW 1
BMW 1
BMW Z4
BMW Z4
BMW 6
BMW 6
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Pajero
Volvo S60
Volvo S60
Reklama