/  /  / Continental
Bentley Continental

Bentley Continental

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Super LuksusoweSportowo Rekreacyjne / Klasa Super Luksusowe
Cena1 000 684 zł - 1 108 893 zł (aktualizacja: 2015-03-31)982 506 zł - 1 333 843 zł (aktualizacja: 2016-11-16)
Emisja CO2254 g/km - 343 g/km246 g/km - 347 g/km
Żużycie paliwa10,9 L/100km - 14,7 L/100km10,6 L/100km - 14,9 L/100km
 
null
© Bentley
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullelektryczne szyby.JPGdeska k.JPGdeska p.JPGdeska rozdzielcza.JPGkomputer pokładowy.JPGlusterko wsteczne.JPGlusterko boczne.JPGprzód.JPGtył.JPGprawy przód.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGprawy tył.JPGlewy bok.JPGprawy bok.JPGdeska bok.JPGzegary.JPGpas przód.JPGzagłówek kierowcy.JPGosłona słoneczna.JPGsilnik.JPGschowek.JPGskrzynia biegów.JPGzestaw audio.JPGklimatyzacja.JPGregulacja kierownicy.JPGkanapa.JPGfotel kierowcy.JPGkoło.JPGpodłokietnik p.JPGpodłokietnik t.JPGreflektor.JPGgrill.JPGzderzak p.JPGzderzak t.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGwlew paliwa.JPGlampa t.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGbagażnik.JPG
Bentley Continental to auto należące do super luksusowego segmentu G, które jak przystało na auto z najwyższej półki charakteryzuje się nadmierną dbałością o każdy szczegół i ręcznym wykonaniem. Jego tapicerka szyta jest na zamówienie, również lakierowanie powierzchni oraz wstawianie detali odbywa się ręcznie. Bentley, jedna z najstarszych i najbardziej szanowanych marek na świecie, w chwili obecnej należy do niemieckiej grupy Volkswagen, która zainwestowała ogromne pieniądze w fabrykę wytwarzającą model Continental w Crewe w Wielkiej Brytanii. Sam model został zaprojektowany przez brazylijczyka Raula Piresa, a po raz pierwszy zaprezentowano go podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2002 roku,dzięki wspaniałemu projektowi do końca 2007 roku marka podwyższyła swoją roczną sprzedaż z 1000 do ponad 10000 egzemplarzy. Bentley’a Continental kupić można w jednej z trzech wersji: Flying Spur to wersja podstawowa, z kolei wersje GT oraz GTC należą do grupy aut sportowo-rekreacyjnych.

W modelu Continental na pierwszy rzut oka nie zastosowano żadnych stylistycznych „fajerwerków”; jego sylwetka jest masywna i klasyczna. Spotkać możemy również elementy znane już z wcześniejszych modeli Bentleya, takie jak charakterystyczny grill, podwójne reflektory czy też wyciągnięty tył. Na rynku dostępne są 3 wersje nadwozia tego auta. Najwcześniej, bo w 2003 roku, na rynku pojawiło się 2-drzwiowe coupe (GT). 3 lata później doczekaliśmy się 4-drzwiowej wersji sedan (Flying Spur), a w 2006 roku pojawiło się 2-drzwiowe kabrio (GTC). We wszystkich wersjach wykorzystano 6-litrowy benzynowy silnik z 12 cylindrami ułożonymi w układzie W. Rozwija on moc 560 KM oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 650 Nm, który dostępny jest już od 1600 obrotów na minutę. Taki sam motor wykorzystuje Volkswagen Phaeton i Audi A8, jednak w ich przypadku moc silnika wynosi 450 KM. Różnica w mocy wynika z zastosowania w "Brytyjczyku" dwóch turbosprężarek. W specjalnej wersji coupe GT Speed pod maskę włożono jeszcze mocniejszy silnik 6-litrowy. Rozwija on moc 610 KM, a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 750 Nm. Wszystkie wersje posiadają napęd na cztery koła i 6-biegową skrzynię automatyczną.

Luksusowy samochód posiada w standardzie wszystkie oferowane przez Bentley’a systemy bezpieczeństwa. Znajduje się tu osiem poduszek powietrznych - kierowcy, pasażera, cztery boczne zamontowane w siedzeniach foteli z przodu i z tyłu oraz dwie kurtynowe. Występują również elektroniczne systemy bezpieczeństwa czynnego – system antypoślizgowy ABS z EBS, system rozdzielający siłę hamowania BAS oraz system kontroli trakcji ASR i ESP. Ponadto wszystkie siedzenia wyposażone są w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Bezpieczne hamowanie odbywa się dzięki wentylowanym hamulcom tarczowym o średnicy 405 mm z przodu oraz 335 mm z tyłu. Za dodatkową opłatą można otrzymać bardziej wydajne hamulce karbonowo-ceramiczne. Dotychczas samochód nie został poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Konkurencją dla wersji Flying Spur jest Maybach, z kolei dla wersji sportowo-rekreacyjnych Mercedes SLR oraz Aston Martin DB9.
 

Continental najczęściej porównywany z

Reklama