/  /  / Więcej o marce
Audi

Audi

Zmień
Audi to niemiecka marka wchodząca w skład koncernu Volkswagen, która ma swoją siedzibę w Ingolstadt. Jest to obecnie jeden z głównych producentów samochodów z segmentu premium. Nazwa firmy została zaczerpnięta od przetłumaczonego na łacinę nazwiska założyciela Augusta Horch (w tłumaczeniu na język polski jest to wyraz "słuchaj").
Dowiedz się więcej o marce
 
Zdjęcie 1088620090.jpg
© Audi
Zdjęcie 1088620090.jpgZdjęcie 1088620092.jpgZdjęcie 1088620298.jpgZdjęcie 1088620361.jpgZdjęcie 1088620485.jpgZdjęcie 1088620883.jpgZdjęcie 1088620929.jpgZdjęcie 1088620942.jpgprawy przód.JPGprawy przód.JPGlewy przód.JPGprawy p.JPGprawy przód.JPGprawy przod.jpgprawy przód.jpgprawy przód.JPGnull009.jpgprawy przód otwarty.JPGQ5080047.jpgAudi A5 CabrioAudi A4 B8 AllroadAudi Q7nullnullnull
Audi to niemiecka marka wchodząca w skład koncernu Volkswagen, która ma swoją siedzibę w Ingolstadt. Jest to obecnie jeden z głównych producentów samochodów z segmentu premium. Nazwa firmy została zaczerpnięta od przetłumaczonego na łacinę nazwiska założyciela Augusta Horch (w tłumaczeniu na język polski jest to wyraz "słuchaj").

Historia marki rozpoczęła się już w 1909 roku, kiedy to August Horch założył Audi Automobilewerke GmbH. Pierwszy pojazd firmy został wyprodukowany już rok po rozpoczęciu działalności. W roku 1932 w skutek światowego kryzysu gospodarczego, połączeniu uległy cztery niemieckie firmy ( Audi, DKW, Horch i Wanderem), tworząc Auto Union AG, będący drugim co do wielkości koncernem samochodowym w Niemczech. W taki sposób powstało logo firmy, w postaci czterech przeplatających się pierścieni, symbolizujących zjednoczonych udziałowców. Powstające pod marką Auto Union bolidy odnosiły liczne sukcesy w sportach motorowych, zyskując sobie miano „Srebrnych Strzał”. Okres drugiej wojny światowej odbił się negatywnie na kondycji firmy. Część zakładów została zbombardowana przez alianckie samoloty, zaś pozostałe maszyny skonfiskowali Rosjanie, jako część odszkodowań wojennych. Pierwsze próby przywrócenia przedwojennych modeli nastąpiły w Zwickau,  w 1949 roku. Pierwszy powojenny samochód z logo Audi pojawił się w roku 1965. Po tym czasie nastąpiło odrodzenie i szybki rozwój marki. W 1969 roku miejsce miała fuzja Auto Union GmbH i NSU Motorenwerke AG, w wyniku której powstała firma Audi NSU Auto Union AG. W tym samym roku powstało hasło reklamowe marki „Przewaga dzięki technice”, stworzone przez Hansa Bauera, pracownika działu marketingu, a inspirację dla niego stanowiły paleta modelowa Audi oraz jej wyrafinowanie techniczne, odzwierciedlające się w konstrukcji silnika z tłokiem obrotowym, nazwanego od nazwiska wynalazcy (Felix Wankel) silnikiem Wankla. Z biegiem lat niemiecka marka umacniała swoją pozycję na rynku między innymi poprzez  prezentację takich modeli jak Quattro, sportowy samochód wykorzystujący napęd na cztery koła, czy poprzez rozwój nowych technologii, jak w przypadku silnika diesla, w którym zastosowano turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, nazwanego TDI. Obecnie wraz z Seatem i Lamborghini, jako Audi-Gruppe tworzy marketingowo i technologicznie grupę samochodów sportowych w koncernie Volkswagena. Zakłady, w których powstają auta z czterema pierścieniami, mieszczą się w Ingolstadt, Neckarsulm w Niemczech, a także w węgierskiej miejscowości Gyor.