/  /  /  / Nowe Audi RS 7 Sportback wejdzie na rynek
Audi

Audi

Zmień
Audi to niemiecka marka wchodząca w skład koncernu Volkswagen, która ma swoją siedzibę w Ingolstadt. Jest to obecnie jeden z głównych producentów samochodów z segmentu premium. Nazwa firmy została zaczerpnięta od przetłumaczonego na łacinę nazwiska założyciela Augusta Horch (w tłumaczeniu na język polski jest to wyraz "słuchaj").
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowe Audi RS 7 Sportback wejdzie na rynek

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnull

Audi systematycznie poszerza paletę modeli RS. RS 7 Sportback, debiutujące na międzynarodowych targach motoryzacyjnych NAIAS 2013 w Detroit, kryje w sobie silnik 4.0 TFSI generujący moc 560 KM.

Od zera do 100 km/h auto przyspiesza w 3,9 sekundy, a na życzenie klient może zrezygnować z fabrycznego ograniczenia prędkości maksymalnej, która w tym wypadku wynosi nawet 305 km/h. Według danych producenta, Audi RS 7 Sportback zużywa średnio jedynie 9,8 l paliwa na 100 km.

Sercem Audi RS 7 Sportback jest silnik 4.0 TFSI. 8-cylindrowa jednostka napędowa z podwójnym turbodoładowaniem V8 Biturbo dzięki pojemności skokowej 3993 cm3, w zakresie od 5700 do 6700 obr./min generuje moc 412 kW (560 KM). Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min dostępny jest stały moment 700 Nm.

Wysokoobrotowy, 4-litrowy silnik, szybko i spontanicznie wytwarza właściwą moc dzięki odpowiedniej budowie zorientowanej na niewielkie straty towarzyszące wymianie mieszanki paliwowo-powietrznej. Strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz, a strona ssąca na zewnątrz. Obie turbosprężarki typu Twinscroll, produkujące do 1,2 bara względnego ciśnienia doładowania, osadzono wraz z ich międzystopniową chłodnicą w wewnętrznym kącie pomiędzy ułożonymi na kształt litery V rzędami cylindrów. Dzięki temu gazy mają bardzo krótką drogę do pokonania, co skutkuje doskonałą reakcją silnika.

Charakterystyczne dla serii RS sterowanie pracą silnika i pozbawiony ograniczeń system zasysania i ładowania powietrza dodają jednostce V8 Biturbo dynamicznego charakteru. Po naciśnięciu właściwego przycisku i energicznym dodaniu gazu ruchome klapy w końcówkach obu rur układu wydechowego sprawiają, że dźwięk silnika brzmi jeszcze pełniej.

Na życzenie Audi montuje w tym modelu sportowy układ wydechowy.

RS 7 Sportback przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,9 sekundy. Jego prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h. Opcjonalny pakiet Dynamic przesuwa ograniczenie do 280 km/h, a pakiet Dynamic plus nawet do 305 km/h.

Według testów zużycia paliwa NEDC, nowy topowy model serii spala średnio jedynie 9,8 l paliwa na 100 km. Ten wynik jest efektem m.in. seryjnego montowania systemu Start-Stop i innowacyjnego zarządzania temperaturą silnika.

Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem zapewniającym wysoką efektywność nowego Audi RS 7 Sportback jest system cylinder on demand (COD). Przy niskich i średnich obciążeniach oraz mniejszej liczbie obrotów drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder zostają odłączone przy pomocy elektromechanicznych nastawników zamykających poszczególne zawory. Silnik 4.0 TFSI pracuje wtedy jak jednostka 4-cylindrowa do momentu, aż kierowca ponownie doda energicznie gazu. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta.

Odłączanie i załączanie cylindrów trwa zaledwie kilka setnych sekundy, a przebiega tak płynnie i szybko, że jest ledwo odczuwalne i słyszalne. Aktywne łożyska mocowania silnika (kolejna zaawansowana innowacja wprowadzona przez Audi) wytwarzając przesunięte w fazie przeciwdrgania, kompensują wibracje powstające podczas trybu jazdy z użyciem czterech cylindrów.

Technika COD pomaga obniżyć zużycie paliwa (mierzone w testach NEDC) o około 5%, a podczas jazdy z umiarkowaną prędkością o blisko 10%.

W RS 7 Sportback montuje się seryjnie ośmiostopniową przekładnię automatyczną tiptronic, dostosowaną do sportowego charakteru modelu. Kierowca samodzielnie programuje jej pracę, wybierając pomiędzy trybem D i S lub przełączając biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, zaprojektowanej w sportowej stylistyce RS.

Podczas gdy niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, bieg ósmy ma długie przełożenie, w stylu nadbiegu, które pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

By zapewnić Audi RS 7 Sportback odpowiednią trakcję i bezpieczeństwo jazdy, samochód seryjnie wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro. Jego centralny element to międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Temperaturę układu reguluje osobna chłodnica olejowa. Zależnie od potrzeb mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś. Podczas normalnej jazdy do 60% momentu przekazywane jest na oś tylną, a pozostałe 40% na oś przednią.

Inteligentne oprogramowanie umożliwiające selektywny rozkład napędu między kołami wspiera pracę mechanizmu różnicowego w zakresach granicznych podczas pokonywania zakrętów, zmniejszając do minimum ingerencję hamulców na odciążonych kołach. Na życzenie Audi montuje przy tylnej osi sportowy mechanizm różnicowy, który za pomocą dwóch trybów przeniesienia bezstopniowo rozdziela moment obrotowy między kołami.

RS 7 Sportback jest seryjnie zaopatrzone w polerowane na wysoki połysk 20-calowe, siedmioramienne kute felgi o lekkiej konstrukcji. Na życzenie producent wyposaża to wysokiej mocy pięciodrzwiowe coupe w 21-calowe koła odlewane, dostępne w trzech liniach stylistycznych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama